Naše pozvanie prijali Generálny riaditeľ NDS p. TLAPA, trojnásobný ex primátor Vajnôr a ex aktivista v OZ Triblavina Ján MRVA a úspešný stavebník, ex poradca ministra dopravy, specialista na PPP projekty a cestné stavby Milín KAŇUŠČÁK.
V prvom videu na tému križovatka D1 D4 o ktorej stále viac ľudí, no hlavne odborníkov tvrdí, že má nie národný, ale medzinárodný význam sme slúbili, že sa téme ešte budeme venovať. Pred kamery sme do diskusie pozvali vskutku fundovaných hostí, ktorí majú k tomuto fiasku a zúfalstvu slovenska nie len čo povedať, ale budúcnosť kľúčovej križovatky a jej dokončenie, či núdzové otvorenie môžu aj reálne ovplyvniť.
Naše pozvanie prijali Generálny riaditeľ NDS p. TLAPA, trojnásobný ex primátor Vajnôr a ex aktivista v OZ Triblavina Ján MRVA a úspešný stavebník, ex poradca ministra dopravy, specialista na PPP projekty a cestné stavby Milín KAŇUŠČÁK.
Tak to je jasné, prezident, alebo premiér MUSÍ byť z dotknutej oblasti...:))
Do pol roka je postavená...
Takto isto bolo, keď prišiel na návštevu podduklianskeho kraja prezident Svoboda...
Dovtedy sme mali ešte klasickú, prašnu cestu, sem tam naliaty asfalt a do toho makadam..
A odrazu, do mesiaca potiahli novy koberec od Sniny až do Medzilaboriec, Svidníka...
Najbližšie opravovali až o 20rokov neskôr...
@ľubošVšak práve preto, preto najprv zákon umožňujúci priamu zákazku a až potom priamo osloviť.
Inak, ja byť z Bernolákova, chodil by som do Senca a odtiaľ po diaľnici.
Lebo a) ušetrím čas, b) za tých 10 km plus spálim menej benzínu ako v tej hodinovej kolóne. Diaľnica je do 6:00 v podstate poloprázdna. O 7:00 je možná jazda, sem tam pribrzdíš, ak máš malé deti, nech chodia na ranné. Zase tak hrozné to nie je budiť deti o šiestej a nie o siedmej. A hovorím z vlastnej skúsenosti. Keď syn v podstate vrcholovo trénoval a tréning začínal o 6:00, tak sa vstávalo o piatej. A čo?
@FedorEvidentne to tu nepoznas. Vyjazd z D1 je pri Senci bezne denne upchaty, rano k privadzacu, vecer do mesta a okrem 10 km navyse stojis mozno len o 1/3 menej v zapche. Casovo asi rovnake, spaleneho paliva asi rovnako (totalne, nie priemerne) akurat motor sa lepsie chladi naporom pri vyssom tempe jazdy. Ale vyhra ist do BE cez SC to iste nie je.
@Jano_1987No ty vieš, vstávať 3x týždenne 4:15, keď máš 12 - 13 rokov je už o hubu. A z tréningu späť 35 km do školy tiež nie je ľahko. Potom škola, zo školy hneď na tréning 35 tam a 35 späť, hneď sa učiť a rýchlo spať. Lebo zajtra je ráno tréning... A tak som si syna ak to šlo s dovolením vozil. A za svoje.
@Jano_1987Iste, to je velka pravda. No dnes je bezne, ze aj na ZŠ sa chodi na iny koniec mesta, alebo do ineho okresu. Nie je to ako za nasich cias, ked sme s klucom na krku sli ta aj spat sami a flakali sa po sidliskach...
@MaroS TOPSPEED.skLen potom treba niesť následky. Tiež som či už ja, alebo spolužiaci na ZŠ, strednej cestovali cez pol mesta. Na strednej v BA som mal spolužiakov zo Šale, Nových Zámkov, Šamorína, Závodu, Malaciek, čo denne dochádzali do školy. Z 24 ľudí sme boli len 8 z BA, inak ostatný cestovali každý deň SAD, železnice, pár ich bolo na intráku.
Vyhovárať sa, že za našich čias sme chodili s kľúčom na krku do školy je trocha smiešne už. Za mojich čias nikoho nenapadlo napríklad necvičiť. Teraz má polovica triedy ospravedlnenku od doktora, že nemôže cvičiť.
@Jano_1987To nebola ziadna vyhovorka, to bola moja realita uprostred 80. rokov. Dnes sa to tak uz prosto nerobi. Nezriedka aj preto, ze dnes maloktory rodic pracuje len 7,5h a doma je za 15 minut. Je to cele velmi zlozite a vyustilo to v taxi servis detom do skol az kym nejdu na VS. Blbe, som proti. Myslim, ze od cca 6 rocnika by uz mohli same, ale uvidim ako to dopadne u nas, ked bude mat dcera ten vek.
@MaroS TOPSPEED.skPán Čabák, neurazte sa prosím, ale p. Štefuca pôsobil 3 úrovne vyššie. Neskákanie, nie hurá riešenia, pokojný, kultivovaný. Vyzeral a hlavne pôsobil ako profesionálny moderátor, Vy nie až tak zrelo. Zišiel by sa kurz, tréning. Aby to proste vyznievalo ako treba. A ako je to ako treba? Tak ako pán Štefuca. Prečo to hovorím? Keby som mal dojem, že sa dopĺňate, budem ticho, nech už vystuujete ako chcete. Tento dojem som nemal. Proste jazda je jazda, test je test, srandicky sú srandicky, ale moderovanie ťažkej témy, vystupovanie do témy, rozvinutie debaty nie je proste pre každého.
@FedorAbsolutne suhlasim a preto som velmi rad, ze ho mame v time. Kazdy mame nejake kvality. Alex moderuje v rozhlase a relacie roky, ja vobec a ani sa nechystam. Takze kritiku prijimam, je na mieste, toto nie je moj obor a ani sa don perspektivne nehrniem. Ked sme robili serial videi TOPSPEED.sk ARENA o palcivych temach, ja som tam nevystupoval vobec. Mame v redakcii veci jasne podelene.
Neviem si pomoct ale Kanuscak, je mi nesympaticky. Pre mna je priliz zo sedej zony: Vysoke statne prasiatko, sediace na zriedlach a zaroven teraz velmi uspesny developer. teda velmi, stoji aj za tymto skeletonom https://www.bratislavskenoviny.sk/aktuality/petrzalka/66769-trauma-obyvatelov-jasovsk...
A zakladom toho skeletonu bol podvod a klientelizmus, on sa stal realizatorom.
Rieši sa iba táto časť Slovenska ale zamorene je celé Slovensko, všade máme cesty v dezolátnom až havarijnom stave, mestá neriešia oobchvaty, každý minister len mudruje a nevie buchnut do stola v podstate sa nič nerobí len sa tlape jedno cez druhé, nikto nemá zodpovednosť za cesty?! Na čo sú potom tam ľudia čo tomu nerozumejú, iba na kradnutie?! Neviem ako to robia v okolitých krajinách ale niekde je obrovská chyba...stavby meškajú?no keď tam robí 5 a 1/2 človeka tak to nikdy neurobia, treba aby kompetentný a aj firmy boli sankciovane za oneskorenie diela tak ako aj za ne kvalitnú prácu..
Tento rozhovor a celkovo medializacia tejto temy je zatial asi najsilnejsi pocin tohto portalu a vdaka zan. Ze ostatne media na tuto temu kompletne rezignovali a zaujima ich viac napriklad suboj slepic v rozpadavajucom sa kurniku onoho casu narychlo zbuchaneho starym podvodnikom, je z mojho pohladu obcana velmi smutne.
Maros, ale dufam, ze aj ty si uvedomujes, ze tie doslova zbytocne natahovacky zo strany OZ Triblavina, ktore mozno este o nejaky rok pretiahol ten spominany Slavik, prispeli k vyslednemu stavu, ze krizovatka nestoji. Robili ste tu OZ Triblavine roky hlasnu trubu, a ja som presvedceny, ze to ziadnej dobrej veci nesluzilo. Vsetci si pamatame, ze jediny argument OZ Triblavina bol ten, ze povodny plan bol s kolektormi a preto sa v tom ma pokracovat. To bola alfa a omega argumentacie v clankoch, ktore ste im tu zverejnovali. Technicky aspekt vyhod a nevyhod oboch rieseni bol prinajlepsom na vedlajsej kolaji, od urciteho casu nezaznieval uz vobec.
Co tym chcem povedat. Myslim si, ze by sa z tohto konkretneho bizarneho a ozaj vazneho pripadu mali poucit vsetci a nemalo by sa to uzavriet len nejakym izolovanym zanadavanim si na ci uz zakony, alebo nejake minule vedenie, alebo na nejakeho huja, v tomto pripade Slavika. Toto je retaz viacerych problemov, okrem ineho aj medii, ktore davali priestor hlasom (aj OZ Triblavina), ktore sledovali len svoje zaujmy.
Ocenujem, samozrejme, ze sa takyto rohovor v tomto formate uskutocnil, este by stalo za to nechat sa vyrozpravat aj byvale vedenie NDS, pripadne prebrat s relevantnymi zakonodarcami temu zmeny zakona o obstaravani, lebo tam je tiez pes zakopany. Cele Slovensko uviazlo v mentalnej pasci boja proti korupcii a v boji za tento vyssi princip sme schopni si rozdrbat ako tak polofunkcny system az do jeho komplet nefunkcnej podoby.
Takze este raz na zaver maly apel od bezvyznamenho obcana/citatela - zasadne davat priestor vsetkym dotknutym stranam a pisat komentare a stanoviska az po dokladnom sa oboznameni so skutkovym stavom a az po tom, ako si objektivne mate moznost vytvorit fundovany nazor. Vid aj uvod tohto videa, kde ste museli dve dost zasadne tvrdenia z minuleho videa opravit.
A este jedno principialne stanovisko k Utvaru hodnoty za peniaze. Ak sa prejdeme po celom Slovensku a pozrieme si vsetky stavby 20. storocia, tak si myslim, ze keby sme ostatnych 100 rokov fungovali podla UHP, tak by na Slovensku nemali nic. Len tolko k tomu, ze uz sme zo zopar trtkov typu Rado Bato spravili klucove osoby, ktore rozhoduju o rozvoji slovenskeho hospodarstva a infrastruktury. Katastrofa, aj ked to ludom nedocvakava.
Velmi ma sklamalo, ze ste sa dali dokopy s Kanustakom a Mrvom.
Je absolutne nehorazne, ze clovek s aktivnou ucastou v OZ Triblavina, ktora sposobuje obrovske zdrzanie na stavbe krizovatiek Triblavina aj D1D4 - nech si trepe co chce, oni su skutocna prapricina stavu.
Nikdy nebojovali za “spravnu” vec ale len a len za svoje vrecka. Ludia v pozadi OZ Triblavina predali pozemky pre logisticky park americkemu developerovi a slubili mu napojenie na slavne kolektory. Ked z kolektorov vzislo tak zazracne vzniklo OZ Triblavina. Desatisice ludi kvoli nim denno denne trpi a vy im este robite promo. Po kanaloch by mali chodit a nie dostavat verejny priestor. Ludia spametajte sa.