Takto vyzerá cesta I/66 na mape.
Slovenská cesta 1. triedy I/66 má 170,751 km a začína na hraničnom priechode Šahy, kde nadväzuje na maďarskú štátnu cestu 2. Prechádza cez mestá Krupina, Zvolen, Banská Bystrica, Podbrezová, Brezno a končí v Prešovskom kraji na južnej strane Nízkych Tatier na križovatke s I/67 pri osade Pusté Pole neďaleko Vernára.
Slovenská asociácia Route 66, Ministerstvo dopravy, Slovenská správa ciest, Banskobystrický samosprávny kraj a miestne samosprávy chcú z tejto cesty vytvoriť laboratórium bezpečnosti, resp. ukážkový úsek bezpečnosti.
Cesta prechádza mestami Krupina, Zvolen, Banská Bystrica, Podbrezová a Brezno.
„Predstavujeme si túto cestu ako laboratórium dopravnej bezpečnosti, ktorého výsledky sa potom budú aplikovať na všetky ostatné cesty I. triedy. Na kritických miestach chceme napríklad vytvoriť sledovacie pracoviská,“ povedal Juraj Smrečan, prezident Slovenskej asociácie Route 66.
Prvá etapa projektu prebehne na úseku medzi Slovenskou Ľupčou a Breznom, ktorý bude spĺňať kritériá európskej vzorovej bezpečnej cesty 1. triedy. Konkrétne by malo ísť o zvodidlá nového typu, lepší povrch, širšie prípadnej aj tretie jazdné pruhy, úpravy križovatiek, reflexné prvky, chodníky na úsekoch obcí, cyklotrasy, ostrovčeky, psychologické zábrany a osvetlenia prechodov pre chodcov.
Plán zviditeľnenia a vylepšenia cesty I/66 je pekný a podľa mňa aj potrebný. Dúfam, že dôjde aj na jeho celkovú realizáciu.
Americká Route 66 stratila svoj pôvodný význam s príchodom diaľnic.
Úprava tejto cesty môže do konkrétnych regiónov priniesť viac turistov. Na tento účel chcú umiestniť pozdĺž cesty 200 tabúľ s logom SK Route 66. Úmrtnosť na tejto ceste klesá. Kým v roku 2008 na nej zomrelo 13 ľudí, v roku 2010 len šiesti. Podobné vyhlásenia o rovnakých plánoch tu boli už aj minulý rok, kedy bol projekt spustený. Za ten čas došlo na úseku medzi Slovenskou Ľupčou a Breznom k opravám niekoľkých úsekov. Zatiaľ nikto nepovedal, kedy má byť prvá etapa projektu hotová.
Zdroj: auto.sme.sk