Spolupráca nekončí úplne. Obe spoločnosti budú aj naďalej spoločne produkovať menšie vznetové motory.
12 rokov spolupráce medzi PSA a Fordom prinieslo na svet viac ako 20 miliónov motorov. Automobilky sa spoločne podieľajú na tvorbe dvoch druhov dieselových motorov. Prvou skupinou sú menšie agregáty s objemom od 1,4 do 1,6 litra. Tých sa zatiaľ zmeny netýkajú aj keď nie je isté dokedy. Kooperácia dvoch výrobcov prinášala aj výrobu pohonných jednotiek s objemom 2,0 litra a viac. S tým je už koniec.
Nástupcov aktuálnych motorov s väčším objemom už budú obe automobilky vyvíjať a vyrábať samostatne. Argumentujú rozdielnymi potrebami a spĺňaním právnych predpisov. Pravda ale môže byť úplne inde. Ukončenie spolupráce od polovice tejto dekády ovplyvní úžitkové automobily. Osobných áut s naftovým motorom sa zmeny nedotknú.
Môže byť za zmenou spolupráce ohlásená aliancia PSA a GM? Z hľadiska Fordu určite áno.
Ale teraz poďme k jednému z reálnych dôvodov, prečo po 12 rokoch dochádza k čiastočnému ukončeniu spolupráce. Začiatkom marca koncern PSA oznámil, že s americkým GM plánuje uzatvoriť alianciu. Vďaka tomu plánujú spoločnosti ušetriť 2 miliardy amerických dolárov ročne.
Problém je v tom, že GM nepredstavuje pre Ford len konkurenciu, ale jedného z úhlavných nepriateľov. Ford aj PSA takýto dôvod zmiernenia spolupráce odmietajú. General Motors má prostredníctvom tejto spolupráce získať v PSA 7% podiel. Ford určite neplánuje spolupracovať pri výrobe vznetových motorov so svojím rivalom. Nech je skutočná pravda akákoľvek, oficiálne dôvody sú odlišné potreby a legislatíva.
Zmeny spolupráce ovplvyní nástupcov dieselových motorov pre úžitkové autá.