Ďalším problémom je síce vzhľadovo pekný a dokonca “class D” zosilňovač Mark Levinson, ale bohužiaľ konštrukčne a teda aj zvukovo zastaralý – jeho najväčším problémom je oblasť stredového a výškového pásmo (klasický problém ranných generácii tohto typu zosilňovačov). Navyše prekvapením bol obrovský frekvenčný prepad medzi 200-600hz. Toto sa mi nepodarilo zistiť, aký zámer k tomu mal výrobca – pravdepodobne eliminovať parazitné rezonancie, či zvýrazniť basovú zložku?

Pre porovnanie (vľavo) nový reproduktor s priemerom 20 cm Helix Ci3 a vpravo pôvodné osadenie.

Najskôr sa dôkladne vytlmili karbónové dvere, potom navrhli a vytlačili 3D redukcie na všetky meniče – predné stredobasové Helix Ci3 W200 do dverí, koaxiálne použili Helix Ci3 C100 a prerobili ich na možnosť aktívneho zapojenia. (deliace frekvencie, úrovne aj časová korekcia zvlášť pre výškovú sekciu a zvlášť prej stredovú membránu, čo veľmi pomohlo výslednému nastaveniu zvuku, napriek použitiu “len” koaxiálov”). Koaxiály použili aj z dôvodu, že som chcel chcel mať všetko bez viditeľného zásahu v interiéri. Tiež bol nahradený pôvodný center, takisto koaxiálnou verziou-

Reproduktory z vrchu prístrojovej dosky. Vľavo je pôvodný výškový koaxiálny reproduktor, vpravo je nový Helix Ci3.

No a posledná redukcia bola pre subwoofer v aplikácií “trunk IB”, kde pre pracovný objem využíva celý objem batožinového priestoru. Oem subwoofer priemeru 20 cm sa podarilo po menších úpravách nahradiť až 25 cm membránou. Príruba pre subwoofer a jeho okolie bola taktiež dôkladne vytlmená.
 

Najdôležitejší komponent je zosilňovač s DSP Helix V twelve

Využitých bolo všetkých jeho 12 kanálov: 6 na predné plne aktívne 3 – pásmo, 2 na dialógový kanál (center) tiež v aktívnom režime, 2 pre zadné repro a 2 ostali pre dvoj cievkový subwoofer. Helix je doplnený HD-BT kartou pre kvalitný BT streaming (umožňuje streaming v aptX hd kvalite), ale samozrejme je zachovaný aj zdroj pôvodného audiosystému (DAB, FM, CD/DVD, USB, atď). Pre každý zdroj signálu je možné použiť vlastnú equalizačnú krivku. Conductor na ovládanie úrovní či zmenu equalizácie našiel svoje miesto v stredovej konzole pod odklápacím krytom, je presne osadený v namieru vyrobenom držiaku. Do pôvodnej kabeláže nebol spravený žiadny zásah, káblový zväzok medzi Helixom a pôvodným zosilňovačom Mark Levinson bol upravený na mieru pre priame pripojenie Helix-u.

Pôvodne boli dvere vytlmené len minimálne. Teraz je vytlmenie použité na väčšine plôch veľkých dverí. Toto je kľúčová zmena pre kvalitný zvuk v aute.

Zvuk po naladení pomocou kalibrovaného mikrofónu už má všetky detaily

Perfektná je scéna nad prístrojovkou s dokonalými detailami a priestorovým zobrazením. Už nie je žiadny problém prehávať aj náročnejšie žánre bez obmedzenia dynamiky či levelov hlasitosti. Basová zložka je presnejšia, dvere už nerezonujú. Subwoofer vzhľadom na svoj stále relatívne malý priemer dopĺňa až prekvapivo takmer k najhlbšej oktáve (20-25 Hz). Pri celej montáži sa bral ohľad aj na to, aby sa výrazne nezvýšila hmotnosť. Celkovo,, vrátane tlmenia aj nových komponentov nepresiahla 30 kg.

Realizácia audiomontáže: www.auto-hifi.sk

Vymenený je aj subwoofer. Nie len reproduktor, ale aj pretlmenie celej ozvučnice prinieslo zásadnú zmenu schopnosti prednesu nízkych frekvencií. Skvelá správa je, že sa s drobnými úpravami podarilo medzi zadné sedadlá vtesnať a riadn vytlmiť na miesto 20 cm basového reproduktora nový, dvojcievkový s priemerom 25 cm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 57 obrázkov