Ideálnym štartovacím bodom je Modena. Všetky miesta, ktoré som navštívil, sú v blízkosti práve tohto mesta.

Centrála Maserati

Priamo v Modene sa nachádza centrála Maserati, v ktorej si môžete pozrieť zblízka najnovšie modely, pár historických a kúpiť nejaký suvenír. Vstup je voľný. Pri návšteve centrály rozhodne odporúčam nechať auto buď v hoteli, alebo v parkovacom dome.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Múzeum Enza Ferrariho

Iba o niekoľko metrov ďalej to začína chytať atmosféru. Medzi domami sa vynorí podozrivá tvár. Múzeum Enza Ferrariho (pozor, nie múzeum Ferrari, to príde neskôr) očarí architektúrou. Samozrejme, na fotkách to vyzerá o niečo lepšie, ale atmosféru musíte zažiť. Za pochvalu treba považovať možnosť kúpiť lístok aj do múzea Ferrari za zvýhodnenú cenu. Tam vás môže odviezť aj kyvadlová doprava, v prípade, že nie ste autom. Pred hlavným chodom sme si dali predjedlo v podobe výstavy motorov. Pri pohľade na súčasné motory V12 a V8 Turbo sa mi začnú stavať chlpy na rukách. O kúsok ďalej ma uchvátia motory F1 z éry, kedy bol môj otec v mojom veku. Monštruózny kus techniky, z ktorého sála história a rešpekt. Dostavil sa zvláštny pot, ktorý nebol zapríčinený horúcim talianskym počasím. Tento zvláštny pot sa mi v priebehu mojich návštev ešte neraz vráti. Po motorovom orgazme prichádza orgazmus číslo dva. Hlavná hala múzea. Pri vstupe sa na vás okrem trhača lístku hneď usmieva Ferrari 212 Inter a napätia sa iba stupňuje. Ďalšie historické kúsky v hodnote miliónov eur a ja behám ako zbesilý a fotím o život. V tom sa nachvíľu zastavím. Odvrátim svoj zrak od geniálneho žltého Ferrari 458 Speciale Spyder na inú beštiu. Ferrari všetkých Ferrari. LaFerrari pyšne stojí na podstavci, obklopené dievčatami, ktoré práve kŕmia sociálne siete veľkým množstvom fotiek. Idem bližšie a opäť sa začínam potiť. Podobný pocit, ako keď sa stretnete s obľúbeným hercom. Ešte obehnem niekoľko ďalších krások a spokojne sa presúvam do múzea Ferrari v Maranelle.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Múzeum Ferrari

Pri parkovaní je o vás doslova bitka, pretože každý chce, aby ste zaparkovali vedľa jeho požičovne Ferrari a išli na „Test Drive“. Nedajte sa nachytať a zaparkujte rovno pri múzeu na hlavnom parkovisku. Pri vstupe vás už víta zavesený monopost s tabuľkou, kedy môžete opäť fandiť červeným monopostom na Veľkej Cene. O pár krokov ďalej tu máme pretekársku špecialitu 750 Monza z roku 1954. Na druhej strane miestnosti vidíme pracovňu Enza Ferrariho, maličký návrh Ferrari FXXK pre aerodynamické testy a motor LaFerrari spojený s elektromotorom. Pri pohľade na historické monoposty F1 sa už chvejem. Skúmať evolúciu z jednoduchého monopostu sedemdesiatych rokov na aerodynamické monštrum z roku 2007 je neskutočné. LaFerrari Aperta si skoro ani nevšimnem... Môže si obzrieť aj súčasné kúsky, skúsiť šťastie na simulátore za "ľudových" 25 € na 7 minút, alebo si skúsiť výmenu pneumatík v štýle F1. Ešte taká pikoška na záver. Hračka Ferrari vo veľkosti bežného angličáku stojí 350 €. :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Múzeum Lamborghini

Kam ísť teraz? Sant Agata! Múzeum a továreň Lamborghini na jednom mieste. Pri príchode vás upúta firemné parkovisko plné modelov Audi. A zároveň vás rozčúli, že parkovisko pre návštevníkov múzea je asi o 100 metrov ďalej a je viac ako provizórne. Po zistení, že je plné a že sa na ňom celkom dosť kradne, rozmýšľate, či vám to múzeum vôbec stojí za to. Taliansko vo svojej plnej kráse. Po pár rozpačitých pohyboch sme nakoniec zaparkovali a vybrali sa do múzea. Prvý zážitok nastal, keď sa zdvihla rampa a z nej vyšiel novučičký Aventador S Spyder. Bol nádherný a reakcie detí, ktoré akurát vystúpili z autobusu, boli skvelé. Po vstupe do samotného múzea vás očarí Miura, Murcielago SV, monopost F1 a prvé poschodie uzatvára Performante v spoločnosti pretekárskeho špeciálu Huracán GT3. Druhé poschodie otvára Papamobil Huracán, ktorý naživo vyzerá fakt dobre. Armádne modely rovno preskakujem, pretože v pozadí sa zjaví fatamorgána. Centenario Roadster. Sánka dole, fotím každý detail. Vedľa Reventon, ďalej modré Lambo Asterion a pri pohľade naň sa pýtam sám seba, prečo nešlo do sériovej výroby. A Sesto Elemento je kategória sama o sebe. S nadšením odchádzam.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Múzeum Pininfarina

Tento cestovateľský denník zakončím asi najlepším miestom, ktoré som navštívil. Nemalo najlepšie exponáty, nemalo užasnú architektúru. Malo však jedno. Autentickosť. Múzeum Pininfarina nie je umiestnené na honosnom mieste v strede mesta. Je na farme. S pachom hnoja vo vzduchu sa vám otvoria dvere, ktoré hľadáte asi 5 minút a hneď na vás vykukne Maserati Gran Cabrio. Za ním sú už nádherné historické kúsky a monoposty. Vstup? Zadarmo. Ochranka? Žiadna. Recepcia? Nebláznite. Toto bola tá najviac autentická zastávka. A ak idete s deťmi, rovno si môžete pozrieť nejaké zvieratká!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Ako by som to zhrnul. Ak idete kvôli autám, navštívte všetky múzeá. Samotné sú príliš malé a ich návšteva vám bude trvať ledva pol hodinu. Avšak v spojení s návštevami miest a ochutnávaním miestnej kuchyne sa to rozhodne oplatí.