Stretnutie amerických áut pred nákupným centrom Danubia v bratislavskej Petržalke je tradičná akcia a priťahuje množstvo ľudí. Už niekoľkrát sa mi potvrdilo, že najlepší na návštevu je vždy júnový termín. Priaznivci starých vozidiel sa stretávajú vždy prvý piatok v mesiaci od mája do septembra. V máji však ešte mnohí nemajú pripravené auto, júl a august sú o dovolenkách a september už niekto kvôli počasiu radšej vynechá. Jún je preto ideálny.
Čo ma zaujalo? Asi fakt, že zo zrazu amerických áut sa akcia postupne pretransformovala na stretnutie majiteľov všetkého možného. Áno, aj po minulé roky ste tu našli hromadu európskych strojov, ale tentoraz som mal pocit, že ameriky boli snáď v menšine.
Množstvo európskych zaujímavostí
Tradičným zástupcom je samozrejme Mustang v rôznych generáciách, tento rok však chýbal napríklad Viper či iné kultovky americkej scény. Naopak objavili sa pozoruhodné autá z Nemecka, konkrétne dva kusy BMW 850i, BMW L7 E38, Mercedesy Pagoda, R129 žehlička či Citroën 2CV. Jednoducho bolo na čo pozerať.
Slalom stále žije
Hneď v sobotu som sa rozhodol navštíviť Piešťanské Zlaté stuhy. Náhodou som však zistil, že po ceste, v Trebaticiach, prebieha súťaž v slalome. Párkrát tam kamaráti zorganizovali vlastnú podobnú akciu a viem, že sa tam jazdí Československý autoslalom, ktorý ako jeden z mála ešte nevymrel. Netušil som však, že okrem neho existuje aj iné podujatie, a to AutoSlalomShow Cup. Je celkom príjemné zistiť, že je o tieto akcie stále záujem.
Zlaté stuhy nesklamali, boli oslavou 90. výročia
Poslednou zastávkou boli Piešťany. Po predminuloročných zrušených a minuloročných presunutých stuhách sa tento rok konali súbežne so zahájením letnej sezóny v Piešťanoch. Tohtoročná akcia bola jubilejná, keďže nadväzuje na pôvodný podnik Concours d´Elegance, ktorá sa v Piešťanoch konala už v roku 1932. Celé podujatie odštartovalo už vo štvrtok, na sobotu bola plánovaná výstava áut na kúpeľnom ostrove.
Technika zdieľaná so sesterským Peugeotom 405 Mi16.
Keďže nie všetci obdivujú medzivojnové a ešte staršie autá, akcie sa zúčastňujú aj mladšie vozidlá. Mňa tentoraz najviac prekvapil stánok priaznivcov značky Citroën a takmer zabudnutý model BX, ktorý tu parkoval vo vrcholnej verzii GTI. No len si skúste spomenúť, kedy ste videli pojazdné BX, navyše vo vrcholnej verzii. S majiteľom sme sa zhodli na veľmi trefnom pomenovaní, prečo majú mať ľudia z takýchto áut radost. Nemci hovoria, že „Es ist ein Fahrzeug, nicht Standzeug“. Voľne preložené: Auto má jazdiť a nie stáť. S tým sa samozrejme nedá nesúhlasiť.