Komplexný pohľad
Štúdia Navigantu hodnotí nielen technickú úroveň autonómnej jazdy, ale aj zázemie, stratégiu a zdroje pre pretavenie plánov od čistého papiera až po reálny produkt alebo službu. Apple, Uber, Honda a Tesla skončili na chvoste. Nás bude zaujímať najmä posledná menovaná automobilka. Bola jedným z prvých firiem, ktoré priniesli „autopilota“. Zdá sa však, že momentálne ťahá za kratší koniec. Prečo je to tak? Navigant tvrdí, že po ukončení spolupráce s jedným z kľúčových dodávateľov Tesla nedokázala zachovať úroveň so svojím vlastným systémom. "Kým spoločnosť Tesla agresívne podporovala Autopilota, od ukončenia vzťahu s firmou Mobileye spoločnosť zápasí s dosiahnutím rovnakej úrovni funkčnosti s vlastným vyvinutým systémom," tvrdí Navigant.
Zdroj: Navigant Research
Nezahviezdil ani Uber.
Ford uvoľnil miesto pre GM
Bývalý boss svorky Ford „prenechal“ priestor General Motors. GM si od minulého roka veľmi polepšil. Navigant však vysvetľuje, že pokles Fordu nemá príčinu v jeho nedostatkoch, ale vo veľmi kvalitnej konkurencii. Zahanbiť sa nedali ani Daimler, BMW a Volkswagen. Uvidíme, ako sa celá situácia okolo autonómnej jazdy bude vyvíjať. Pre Teslu a jej investorov štúdia nie je príliš potešujúca. Ak popremýšľate, ktoré firmy najviac masírujú reklamou a marketingom verejnosť o svojej autonómnej jazde, sú to práve Tesla a Apple. Realita však môže byť úplne iná...
Súčasným lídrom je podľa Navigantu General Motors.
Zdroj a foto: CNBC, CNET, Uber, Tesla, GM, Navigant