Výhodou automatickej aktivácie je, že operátor môže na miesto nehody vyslať jednotky aj v prípade, že je posádka v bezvedomí a sama by si pomoc privolať nedokázala. Medzi doplňujúce informácie patrí počet pasažierov vo vozidle a poloha vozidla 1 až 2 sekundy pred nárazom.
Automatický eCall sa spúšťa ak senzory vo vozidle zaznamenajú nehodu/náraz. Absolútnu väčšinu takýchto udalostí tvoria dopravné nehody/škodové udalosti, zvyšok tvoria poruchy vozidla alebo systému. Automatický eCall umožňuje operátorom a záchranným zložkám okamžite vyslať sily a prostriedky na miesto nehody, aj v prípade, že vodič nevie, povedať kde sa nachádza, alebo v dôsledku nehody nevie komunikovať. Informácia o polohe 1 až 2 sekundy pred nárazom zabezpečí, aby sa záchranné jednotky na diaľnici vydali do správneho jazdného pásu.
Manuálny eCall znamená, že niekto vo vozidle stlačil tlačidlo označené spravidla „SOS“ alebo „SOS“ doplnené logom slúchadla, tu sa môže jednať o rôzne situácie. „Stáva sa, že ľudia toto tlačidlo stlačia napríklad, keď majú poruchu vozidla a chcú si zavolať odťahovú službu, alebo sa objednať do servisu, preto by sme v týchto prípadoch privítali lepšiu osvetu zo strany predajcov automobilov, na privolanie odťahovej služby e-call neslúži. Má pomôcť primárne v prípade ohrozenia zdravia či života,“ vysvetlil minister vnútra SR Roman Mikulec. Rovnako sa stáva, že tlačidlo môžu stlačiť omylom.
automaticky 297
manuálny 869
rok 2020
automaticky 463
manuálny 1 860
rok 2021
automaticky 508
I. polrok 2022
automaticky 347
manuálny 1 812
Systém eCall sa montuje do všetkých novo schválených automobilov kategórie M1 a N (automobily s hmotnosťou do 3,5t) v EÚ automaticky od 31. marca 2018, podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/758 z 29. apríla 2015 o požiadavkách typového schválenia pri zavádzaní palubného systému eCall využívajúceho službu tiesňovej linky 112 a o zmene smernice 2007/46/ES.