V roku 1991 prišlo na autosalón do Tokia 2,02 milióna návštevníkov. V posledných rokoch je to však bieda.
Rekordnú návštevnosť tokijského autosalónu organizátori zaznamenali už pre 21 rokmi. V roku 1991, kedy podujatie trvalo ešte 15 dní, zavítalo na výstavisko 2,02 milióna ľudí. Klesajúci záujem verejnosti následne skracoval dĺžku samotného autosalónu. Organizátori ho najprv obmedzili na 13 a neskôr až na 10 dní. Predkrízová návštevnosť 1,43 milióna ľudí z roku 2007 je dodnes nedosiahnuteľným snom. V predchádzajúcom ročníku prišlo novinky obdivovať 842 600 ľudí a to je ešte celkom pekné číslo. V roku 2009 bolo návštevníkov len okolo 614 tisíc.
Keďže tento autosalón otvára svoje brány každý druhý rok, teraz môžu organizátori vymýšľať novú stratégiu, ako prilákať viac ľudí. Téma pre Tokyo Motor Show 2013 je „Súťažiť! A utvárať novú budúcnosť.“ Ktovie či toto heslo zaberie.
Súťažiť! A vytvárať novú budúcnosť. To je heslo pre tokijský autosalón v roku 2013.
V roku 2009 prišlo na podujatie okolo 614 tisíc ľudí.
Japonsko je krajinou najmä technologických inovácii a teda podľa združenia japonských výrobcov automobilov môže na podujatí zaujať aj projekt Smart Mobility City. Názov napovedá, že ide o systém prepojenia a komunikácie automobilov.
Tokio musí bojovať s autosalónmi v Pekingu a Šanghaji, ktorých popularita rastie. Naopak Japonci zaostávajú nielen počtom návštevníkov, ale aj vystavovateľov. Najbližšie otvoria tokijský autosalón 22. novembra 2013 a potrvá až do 1. decembra.
Zdroj: autoblog.com
Podujatie Tokyo Motor Show kedysi trvalo 15 dní, potom 13 a aktuálne už len 10 dní.