Použitie spomaľovacieho retardéru pred druhým horizontom vytvorí z prírodnej tribúny azda najatraktívnejšie miesto pre divákov. Z nej totiž vidno tri horizonty, retardér a technickú pasáž.
Myslím, že nie je nad čím uvažovať. Vo FIA GT1 máme "dream team". Celé Slovensko fandí Štefanovi Rosinovi mladšiemu na Lambo Gallardo LP600. Jeho tímový kolega bude Tomáš Enge z Čiech.
Štefan Rosina ml. je azda najznámejší a najsúspešnejší slovenský pretekár
Fandíme Štófimu!
Na tlačovke bol aj azda najznámejší a najúspešnejší slovenský automobilový pretekár ostatného desaťročia - Štefan Rosina mladší. Netajil sa tým, že možnosť štartovať na pretekoch FIA GT1 je splnením jedného z jeho snov. Preteky na SlovakiaRingu odjazdí v Lamborghini Gallardo LP600. Angažmán na tieto jedny preteky pred domácim publikom dostal práve vďaka minuloročnému výsledku. Možno si spomeniete, že na Lamborghini Gallardo tu zajazdil v kvalifikácii pre GT3 pole position.
Následne však výsledok mimoriadne dobre rozbehnutých pretekov zmarili ťažkosti s pneumatikami kontra ostré kamienky z výbehových zón na trati...
Keďže tu Štófi dokázal minulý rok zajazdiť najrýchlejší čas a získať na štarte prvé miesto, niet divu, že ho pre štart v týchto pretekoch oslovili znova. Štófi v skromnosti uvažuje nad umiestnením do 6. miesta, čo by bol pri plnom poli 18 áut na trati slušný výsledok. Veľmi by ho však potešilo pódiové umiestnenie. TopSpeed.sk, a verím, že v tom nie sme sami Štófimu naplno fandí!
Tímovým kolegom mladého no skúseného jazdca bude české okruhové eso Tomáš Enge. Tomáš je už viac než 10 rokov Pištov veľký vzor. Spomenul príhodu ako mu Tomáš Enge ešte ako 12 ročnému odovzdával medailu za víťazstvo na pretekoch na motokárach. Už vtedy mal český jazdec Štófiho obdiv a úctu. A teraz budú obaja mimoriadne kvalitní jazdci v jednom tíme bojovať na Lamborghini Gallardo LP600 proti ostatným 16 jazdcom.
Náš Dream Team bude jazdiť na týchto mašinách - Lamborghini Gallardo LP600
Komisári FIA pre zvýšenie bezpečnosti nariadili stavbu spomaľovacieho retardéra pred druhým horizontom verzie 4. Teraz nik nevie ako to bude vyzerať, no divákom už teraz odporúčame prírodnú tribúnu na opačnej strane okruhu... :)
Skúsený Tomáš Enge jazdí GT1 už niekoľko sezón a patrí tam medzi najlepších
SlovakiaRing verzia 4 bude mať retardér!
Keď sa spomenú plnohodnotné preteky na SlovakiaRingu, celkom automaticky sa berie fakt, že sa jazdí najdlhšia verzia 4 v smere hodinových ručičiek. Inak to nebude ani počas FIA GT1 víkendu. S jedným podstatným rozdielom, či teda úpravou trate. Málo kto vie, že športoví a bezpečnostní komisári FIA si vyžiadali spomalenie trate v úseku medzi prvým a druhým horizontom. Práve s ohľadom na bezpečnosť a v záujme spomalenia prejazdu najostrejším horizontom trate. V priestore medzi najrýchlejšou zákrutou trate a druhým horizontom má vzniknúť umelé spomalenie - retardér, či šikana.
Telemetria z pretekov WTCC a GT3 z minulého roka potvrdila, že autá na tomto mieste strácajú kontakt s povrchom na vzdialenostiach 60 - 90 metrov, čo je z pohľadu bezpečnosti neakceptovateľné! Väčšine z vás sa to môže zdať neuveriteľné, no pri rýchlosti 220 km/h, ktorú tu dosahujú autá WTCC a vyše 240 km/h pre autá triedy GT3 túto vzdialenosť preletia za 1 - 1,5 s. Keďže za horizontom nasleduje azda najtvrdšie brzdenie na trati, nemať auto kolesami na ceste nie je v poriadku. Ako presne bude retardér vyzerať, z čoho a ako bude postavený ešte nie je jasné ani jazdcom. Zistia to budúci piatok, keď od rána začnú oficiálne tréningy...