Predaj elektrifikovaných modelov (v kombinácii hybridného, plug-in hybridného, elektrického a vodíkového pohonu) sa zvýšil na 540 777 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 5 %. Značka Toyota si upevnila 2. miesto medzi najpredávanejšími značkami osobných vozidiel v Európe s podielom na trhu 7,2 %, čo oproti rovnakému obdobiu roku 2021 znamená nárast o 0,9 percentuálneho bodu.
„Tieto výsledky odrážajú potenciál produktov v portfóliu značiek Toyota a Lexus. Aj naďalej vykazujeme výrazne lepšie čísla než celý trh, ktorý ostáva slabý v dôsledku súbežne pôsobiacich faktorov s negatívnym dopadom na automobilový priemysel. Zaznamenávame rastúci dopyt po elektrifikovaných verziách našich vozidiel, najmä v prípade kľúčových modelov, ktorými sú nový Yaris Cross, Yaris a Corolla. Vzhľadom na plánované uvádzanie našich nových modelov Toyota a Lexus očakávame, že dopyt bude i naďalej prevyšovať ponuku,“ uviedol Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe.
Výsledky jednotlivých značiek a modelov v Európe
Toyota za prvých 9 mesiacov predala 778 431 vozidiel. Najpredávanejšími modelmi boli Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 a Toyota C-HR so 60 % podielom na celkovom predaji. Celkové zastúpenie elektrifikovaných modelov Toyota medziročne vzrástlo o 8 % na 512 999 predaných vozidiel (66 % celkového predaja tejto značky).
Lexus za rovnaké obdobie predal 35 116 vozidiel pri celkovom zastúpení elektrifikovaných modelov na úrovni 79 %. Pestrá ponuka SUV značky Lexus (RX, NX, UX, GX a LX) prispela k celkovému predaju tohto výrobcu podielom 89 %. Na celkovom predaji sa negatívne podpísali problémy v rámci dodávateľského reťazca, ako aj pozastavenie vývozu do Ruska.
zdroj: Toyota News