"Riziko, že niekto bude účastníkom nehody, prípadne zranený v niektorom z našich posledných áut sme zredukovali na viac ako 2/3 v porovnaní s modelmi Volvo zo 70. rokov minulého storočia. Teraz pracujeme na našej vízii bezpečnosti. Od roku 2020 by sme chceli zabezpečiť, aby v aute Volvo nik nemohol zomrieť, a prípadne sa ani zraniť." - hovorí Thomas Broberg, starší bezpečnostný poradca vo Volvo Car Corporation.
Medzi 5 ocenených typov Volvo patrí najmenší štýlový typ C30...
Ako v IIHS hodnotili výsledky pre Top Safety Pick?
Voľba je založená na 4 scenároch nehôd:
1) Hodnotenie odolnosti voči čelnému nárazu pri rýchlosti 40 mph (64 km/h) s čiastočným prekrytím.
2) Bočné hodnotenie založené na dynamickom náraze do boku vozidla bariérou pohybujúcou sa rýchlosťou 31 mph (50 km/h). Bariéra symbolizuje prednú časť vozidla typu pickup, alebo SUV.
3) Na zisk dobrého hodnotenia v prípade prevrátenia vozidla musí strecha vydržať silu väčšiu, ako je 4x hmotnosť vozidla predtým, ako dosiahne deformáciu 5 palcov (12,7 cm).
4) Náraz do vozidla zozadu hodnotený použitím figuríny, ktorá meria sily pôsobiace na krk. Test simuluje kolíziu, pri ktorej je stojace vozidlo zasiahnuté do zadnej časti iným vozidlom, pri rýchlosti 20 mph (32 km/h).
Výnimočné hodnotenie v americkom ratingu NCAP - zameranie spoločnosti Volvo Car Corporation na automobilovú bezpečnosť bolo odmenené v niekoľkých štúdiách. Model XC60 je takisto jediné vozidlo typu SUV, s ocenením IIHS Top Safety Pick s celkovým päť hviezdičkovým hodnotením U.S. NCAP. V teste 2010, model XC60 získal 5 hviezdičiek vo všetkých individuálnych crash testoch, vrátane 5 hviezdičiek pre vodiča a 5 hviezdičiek pre pasažiera v prípade čelnej kolízie, ako aj oboch bočných nárazov. Aj preto Volvo toto auto od jeho uvedenia na trh promovala ako doposiaľ najbezpečnejšie Volvo vôbec.
...typ S60/V60...
...menšie SUV XC60...
...elegantná limuzína S80...
... a prekvapivo aj najstarší aktuálny typ XC90.