V 1. štvrťroku sme predávali v priemere 245 vozidiel denne. Za tri mesiace sme vďaka tomu predali 21 787 áut, čo je rekord za prvý štvrťrok počas celej doby existencie spoločnosti. V Českej republike to bolo 12 033 áut, v Poľsku 4 924, na Slovensku 4 544 a v Driverame, ktorá zahájila predaj vo februári, 286 vozidiel," hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka. „Na trhu je nedostatok nových áut spôsobený problémami vo výrobe, ktoré ešte prehĺbila vojna na Ukrajine. To následne vedie k zvýšenému dopytu po ojazdených vozidlách a k dlhodobému rastu ich cien zhruba o 15 % ročne v posledných dvoch rokoch. Tento trend bude najskôr aj naďalej pokračovať a jeho zmiernenie momentálne nie je možné odhadnúť,“ dodala Karolína Topolová.

Pomocou našich pokročilých algoritmov robíme pri každom vykúpenom vozidle arbitráž medzi jednotlivými trhmi. Vozidlá potom premiestnime na iný trh, ako na ktorom sme ich vykúpili, alebo ich ponúkame na viacerých trhoch naraz. Podľa toho, aký potenciál pri danom vozidle na ostatných trhoch vidíme. Vďaka tomu môžeme na jednom mieste ponúknuť viac než 12 000 preverených vozidiel na predaj, či už ide o Slovensko, Českú republiku alebo Poľsko,“ uviedol prevádzkový riaditeľ AURES Holdings Petr Vaněček.

Najväčší rozvoj v rámci skupiny zaznamenala spoločnosť Driverama, založená na on-line obchodovanie s ojazdenými vozidlami v západnej Európe. Po necelom roku od zahájenia činnosti má Driverama 11 retailových pobočiek v Nemecku a pracuje pre ňu 160 ľudí. V ponuke Driveramy je viac než 1000 vozidiel. „Od zahájenia činnosti, ktorá sa začala na jar 2021, Driverama vykúpila vyše 2 800 vozidiel. Za 4 mesiace roku 2022, od januára do apríla, to bolo viac ako 1 600 áut. Momentálne vykupuje vyše 500 vozidiel mesačne. Predala viac ako 2 600 vozidiel, z toho vyše 600 cez svoju nemeckú sieť výdajných pobočiek a doručením domov,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Driverama Stanislav Gálik.

Palivá

o Nepriaznivá situácia na trhu s pohonnými látkami palív ovplyvnila dopyt po úspornejších palivách
o V Poľsku a Česku narástol dopyt po benzínových automobiloch na úkor tých dieselových, jediní Slováci si stále držia nadpolovičnú väčšinu v obľube dieselov.
o Na Slovensku a v Poľsku významne rastie záujem o hybridy a elektromobily. V porovnaní s vlaňajším prvým štvrťrokom sa tento rok na Slovensku a v Poľsku predalo už 6-krát toľko hybridov a takmer 5-krát toľko elektromobilov.
o V ČR dopyt po hybridoch ľahko stagnuje, ale rastie záujem o elektromobily (nárast o 50 %) a LPG (dvojnásobný nárast).
o Stále ale dopyt po alternatívnych palivách nerastie natoľko a zákazníci si skôr vyberajú nízko-objemové benzínové motory.

Karosérie

o Pandémia zmenila naše cestovateľské návyky, preto stále rastie záujem o vozidlá kombi a SUV, a to vo všetkých krajinách. Najviac v Poľsku, kde ide o druhý najobľúbenejší typ auta. Naopak postupne klesá záujem o hatchbacky.
o V ČR sa kombi drží na prvej priečke dva roky a tento rok tvorí 27 % všetkých predaných áut. Najvyšším tempom tu ale rastie záujem o SUV, u ktorého sa dopyt zdvihol oproti vlaňajšku o 39 % a z celkových predajov tvorí 23 %. Hatchbacky tvoria 26 % z celkových predajov.
o V Poľsku vzrástol  výrazne záujem o SUV o 53 % a z celkového počtu predaných áut tvorí už 23 %. Na rozdiel od ostatných krajín tu ale rastie i záujem o hatchbacky, ktoré tvoria 36 % dopytu a držia si tak prvú priečku. 
o Na Slovensku kombíky doťahujú s 26 % zatiaľ prvé hatchbacky (29 %). SUV tvoria 23 % dopytu.

Farby

o Vo farbách je badateľný trend v prospech troch achromatických, teda bielej, čiernej a rôznych odtieňov šedej a striebornej.  
o Na Slovensku je už druhý rok najžiadanejšou farbou biela (20,2 %), ale na päty jej šliape šedá (20,1 %). Na treťom mieste je čierna (15,5 %).
o V ČR vedie šedá (25 %), potom nasleduje biela (19 %) a čierna (16 %).
o V Poľsku dominuje stále čierna (20 %), potom je to šedá (18 %) a strieborná (15 %). 
Náhon na všetky 4 kolesá 
o Dopyt po autách 4x4 sa zastavil. Na Slovensku klesol dopyt po vozidlách s náhonom na 4 kolesá z 16,8 % na (15,5 %), v ČR chcelo náhon na všetky 4 kolesá rovnako zákazníkov ako vlani (16,2 %), v Poľsku najmenej, len 8,6 %.

Prevodovky

o Po miernej stagnácii v roku 2019 naďalej rastie záujem o automatickú prevodovku. Na Slovensku a v ČR dopyt tvoril za prvý štvrťrok už 27 %. V Poľsku 17,2 %, čo je ale o 40 % viac ako vlani v prvom štvrťroku.