V IIHS vymysleli nový druh testu čelného nárazu s malou styčnou plochou. To znamená, že auto narazí len jednou štvrtinou svojej šírky na strane vodiča do pevnej prekážky v rýchlosti 64 km/h. Skúška simuluje náraz do stromu, stĺpa alebo druhého auta. Test je postavený na tom, že relatívne malá plocha má odviesť veľké množstvo energie.
Pri podobnom náraze v zhruba rovnakej rýchlosti často dochádza k zakliesneniu vodičových nôh pod plynovým alebo brzdovým pedálom. V prípade Volva to neplatí. Vodič S60 dokáže z auta vystúpiť bez zranení. Pri tomto náraze nedochádza k deštrukcii prepážky medzi kabínou, podbehom a priestorom motora.
Náraz do pevnej prekážky v rýchlosti 64 km/h nespôsobí vodičovi Volva S60 žiadne zranenia.
Volvo S60 je podľa IIHS jedným z najbezpečnejších áut pri čelnom náraze s malým presahom. Volvo má však aj iné bezpečné typy ako napríklad XC60.
„Nárazy s relatívne malou kontaktnou plochou mávajú veľmi vážne následky a preto nás výsledok testu veľmi teší. Naším cieľom je vyrábať autá, ktoré pomáhajú chrániť cestujúcich pri väčšine havárií, ku ktorým dochádza v reálnej premávke. Tento test potvrdil, že naše bezpečnostné systémy fungujú presne tak, ako sme zamýšľali, dokonca aj v prípade, že pri náraze sa do kontaktu s druhým objektom dostane len malá časť prednej časti vozidla,“ hovorí ThomasBroberg, hlavný bezpečnostný poradca spoločnosti Volvo CarCorporation.
Volvo získava podobné ocenenia ako na bežiacom páse. IIHS v minulom roku odovzdala cenu Top SafetyPick modelom C30, S60, S80, XC60 a XC90.
Zdroj: tlačová správa
Volvo patrí už tradične k jedných z najbezpečnejších výrobcov.