Ak už aj takýto výrobca opúšťa svoj tradičný motor v záujme donwsizingu, niečo na ňom predsa len bude. Nasledovník modelu F1, ktorý poháňal práve motor V12 od BMW, už nič také pod svoju kapotu nedostane. Na rad príde dvojito preplňovaný osemvalec. S ním novinka spolu s ďalšími hybridnými podpornými systémami vyprodukuje silu možno až 1000 konských síl. Samotný motor by mohol zo seba dostať niečo okolo 750 koní.
Túto V8 s objemom 3,8 litra dobre poznáme z McLarenu MP4-12C. Ale prečo športová automobilka uznala, že radšej bude prepĺňať ako montovať 12 valcov? Odpoveď poskytol Antony Sheriff, ktorý je výkonný riaditeľ McLarenu. Podľa jeho slov patrí dvanásťvalec do múzea. Ide jednoducho o príliš zastaraný motor, ktorý už nedokáže spĺňať požiadavky modernej doby.
McLaren F1 je legenda, ktorá má výborný dvanásťvalec od BMW s objemom 6,1 litra.
Motory V12 sú synonymom klasiky. Dlho im to už asi nevydrží.
Okrem iného menšie motory zaberú menej miesta a sú ľahšie. Spolu s turbodúchadlami dokážu poskytovať podobné výkony ako väčšie agregáty s atmosférickým nasávaním. Menší objem znamená aj menšiu spotrebu a lepší vzťah so životným prostredím. Okrem toho má menej pohyblivých častí. Ako to pôjde ďalej zatiaľ nevieme. McLaren vylúčil dvanásťvalec, no v hre ostáva aj motor V6.
Downsizing má svojich odporcov aj zástancov. Bohužiaľ, všetci sa s ním budeme musieť zmieriť. Možno raz opäť príde doba, keď namiesto preplňovania budú v kurze valce.
Zdroj: autoblog.com
3,8 litrový motor V8 poznáme už z McLarenu MP4-12C.