Honba na čarodejnice pokračuje
Napriek novému postupu merania spotreby a emisií v reálnej prevádzke WLTP, zákony EÚ umožňujú výrobcom obmedziť riadenie emisií pri určitých teplotách motora a chrániť tým agregát pred nadmerným opotrebením. Právna organizácia vyzýva Európsku komisiu, aby prinútila automobilky vysvetliť zákazníkom, ako systémy na „vypnutie“ riadenia emisií fungujú a ako to ovplyvní reálne zloženie výfukových plynov.
Nová metodika merania emisií a spotreby WLTP zabezpečí testy z reálnej prevádzky.
Zákazníci netušia o obmedzení riadenia emisií
ClientEarth hovorí, že verejnosť žije „v tme“ a o nadmernom znečistení, spôsobenom jej vozidlami, netuší. Neviem ako vy, ale mňa ako zákazníka zaujíma skôr spotreba, ako to, či pri určitom profile zaťaženia motor obmedzí riadenie spalín. Doteraz zákazníci klamaní neboli? Podľa starej normy merania NEDC je spotreba paliva v reále vyššia o 1,5 -2 l/100 km, a to na bežnom poriadku. Planéta a jej dobro mi nie sú vôbec cudzie. Ale to, ako z každej strany natriasajú spaľovacie motory, a hlavne dízle s troma „zátkami“ vo výfukovom potrubí, je hraničné. Nehovorím o starých dymovniciach, ale o nových EURO 6 agregátoch. Práve tie majú mať podľa ClientEarth inštalované obmedzenie riadenia emisií.
CEO spoločnosti James Thornton hovorí: „Škandál Dieselgate nám ukázal, že sa nemôžeme spoliehať na vnútroštátne schvaľovacie orgány na ochranu verejnosti. Taktiež poukázal na škodlivé zatajovanie faktov automobiliek z hľadiska emisií.“
Mali by výrobcovia vysvetľovať, ako ich systémy ovplyvňujú emisie? Nie je honba za čarodejnicami (dízle) prehnaná? Nemali by veľkí hráči, politici a právnické organizácie upriamiť pozornosť skôr na preferenciu palív ako CNG (za týmto sú hlavne geopolitické dôvody)? Veľmi rád si prečítam vaše konštruktívne názory v komentároch. Nezabúdajte, že 100 ľudí =100 chutí...
Zdroj: autoexpress