Za posledné roky stále viac preferujú namiesto malých a úsporných hatchbackov priestranné automobily typu SUV a kombi, ktoré lepšie vyhovujú ich čoraz náročnejším požiadavkám na komfort a bezpečnosť.

Ženy, ktoré kupujú zhruba tretinu našich vozidiel, bývajú pri výbere automobilu často veľmi náročné, a to  rozhodne nielen z pohľadu farby, ako niektorí ľudia s obľubou hovoria. Máloktorá výber vozidla podriaďuje svojmu šarmu, ale oveľa dlhšie ako muži vyberajú a zvažujú všetky pre a proti. Častejšie ich u nás vidíme s ich vlastným mechanikom, čo všetkým zákazníkom dlhodobo odporúčam, a to nech ojazdený automobil kupujete u veľkého predajcu alebo najmä niekde na ulici,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

Za posledné roky sa aj pre pandémiu veľmi zmenilo nákupné správanie všetkých Slovákov. U žien ale došlo k radikálnej zmene obzvlášť vo vnímaní veľkosti vozidla. „Ešte pred pár rokmi ženy skôr kupovali menšie hatchbacky, s ktorými sa lepšie parkuje v meste a ktoré sú úsporné na prevádzku. Dnešná doba ale častejšie vyžaduje, aby sa aj ženy vydávali na dlhšie trasy, preto tiež zvyšujú svoje nároky na komfort,“ upozorňuje Karolína Topolová.

Počet predaných hatchbackov ženám v sieti autocentier AAA AUTO bol vlani na úrovni 41 %, ale z tohtoročných predajných výsledkov už teraz vidno, že podiel naďalej klesá. Naopak, významne rastie počet kúpených SUV. Ešte pred piatimi rokmi bol podiel SUV sotva 15 %, vlani už išlo o 2. najpredávanejšiu kategóriu vozidiel s 23 % podielom.

Hatchbacky síce klesajú, ale stále sú najpredávanejšie

Najobľúbenejším modelom u dám je Škoda Fabia (8 %), ale na päty mu šliape priestrannejšia Škoda Octavia (6 %). Tretím najobľúbenejším modelom je Volkswagen Golf. Z SUV dominujú Kia Sportage a Dacia Duster,  z prémiovejších modelov je jednotkou Škoda Kodiaq. Škodovka je všeobecne u dám najobľúbenejšou značkou (18 %). Druhý je Volkswagen (9 %) a tretí Hyundai (7 %). Až 57% žien si kupuje autá v benzínovom prevedení. „Alternatívne pohony, ako sú napríklad elektrické autá, ženy nevyhľadávajú. V tejto oblasti sú všeobecne opatrnejšie a vyčkávajú, ako sa situácia na automobilovom trhu vyvinie,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Viac ako 22 % žien kupuje automat

To je za posledných päť rokov dvojnásobný nárast. Ženy stále viac vyhľadávajú aj ďalšie komfortné prvky, ako je handsfree, vyhrievané sedačky, automatické zastavenie pred prekážkou či parkovací asistent. Pätina žien si kupuje automobily vo veku do piatich rokov, do 50 000 najazdených kilometrov a často ešte so zárukou od výrobcu. Najobľúbenejšími farbami zákazníčok AAA AUTO sú strieborno-sivá (18,5 %), biela (17 %), čierna (14 %), červená (12,2 %) a modrá (11 %).

zdroj: AAA Auto
foto: cz.depositphotos.com