Hicksovo zrkadlo má polia s uhlom odrazu 45o, zatiaľ čo bežné zkradlá majú 15 - 17 stupňov. To znamená, že Hicksovo zrkadlo ponúka 3x širší "záber".
Niekedy tie najjednoduchšie riešenia dokážu urobiť omnoho väčší rozdiel a stoja zlomok superdrahých technológií. Toto zrkadlo je skvelým príkladom toho ako sa môže už veľmi rozšírená, drahá a dlho vyíjaná funkcia snímania mrtveho uhla stať zastaralou a zbytočnou v priebehu niekoľkých miesiacov...
Tieto porovnávacie zábery pôsobia až ako očný klam...
V čom je trik nového objavu? "Predstavte si, že povrch zrkadla je pokrytý množstvom malých odrazných plôch otočených do rôznych uhlov. Niečo ako disko guľa." - povedal Andrew Hicks, profesor matematiky, ktorý na tento objav dostal patent v máji 2012.
...alebo šikovný počítačový trik.
Hicks vyvinul algorytmus pre umiestnenie a riadenie uhlov odrazu svetla od zrkadla čím sa jeho zakrivené zrkadlo nespráva ako zakrivené zrkadlo! Práve na veľkej deformácii obrazu pohoreli všetky doterajšie pokusy použiť krivé zrkadlá na minimalizáciu mrtveho uhla na bežných autách. Vodičom tento pohľad prosto nevyhovuje... Hicksovo zrkadlo má polia s uhlom odrazu 45o, zatiaľ čo bežné zkradlá majú 15 - 17 stupňov. To znamená, že Hicksovo zrkadlo ponúka 3x širší "záber".
Na záver porovnanie s klasickým sférickým zrkadlom a deformácia odrazu.
A na záver to najlepšie! Nečakajte, že tieto superzrkadlá sa v krátkej dobe objavia na nových amerických autách. Prečo? Lebo pribrzdená legislatíva... Federálny zákon káže, že v USA musí byť na vodičovej strane zrkadlo úplne ploché. Ford problém z mrtvym uhlom rieši prídavnou zakrivenou plochou v ľavej časti zrkadla. Súdiac podľa obrázkov, Hicksovo zrkadlo ponúka podstatne čistejší a širší obraz. Zatiaľ bude môcť byť v predaji len ako doplnok, nemôže byť použité vo výrobe. Hicks však má záujem zrkadlo začať vyrábať a predávať...