Rhys Millen po prvýkrát v histórii pretekov Pikes Peak vyhral na elektromobile, porazil aj autá so spaľovacím motorom!
Rhys Millen však pri prejazde cieľom nebol úplne nadšený. V rozhovore po jazde povedal, že ešte pred polovicou trate stratil výkon zadných motorov a tak musel preteky dokončiť len s predným pohonom. Ak by auto fungovalo na 100% bol by ešte rýchlejší.
Rhys Millen vyhral Pikes Peak s elektrickým špeciálom Drive eO PP03
Výkon 1020 kW a 2160 Nm
Špeciál Drive eO PP03 postavili v Lotyšskej spoločnosti. Na pohon použili šesť elektromotorov YASA-400, ktoré kontrolujú riadiacou jednotkou eO. Systém poháňa všetky kolesá a dokáže poskytnúť špičkový výkon 1020 kW (1367 k) a krútiaci moment 2160 Nm. Energiu uchovávajú 50kWh lítium-iónové batérie. Špeciál postavili na trubkovom ráme s karbónovými panelmi karosérie, váži 1200 kg. Drive eO PP03 má len jeden prevod, samosvorné diferenciály na obidvoch nápravách, riadenie s elektrickým posilňovačom, 4-cestne nastaviteľný podvozok a dosiahne topspeed 260 km/h. Lotyši veria, že o niekoľko rokov, keď budú batérie ľahšie, dokážu elektromobilom prekonať aj rekord Sebastiena Loeba, ktorý s Peugeotom 208 T16 Pikes Peak zvládol trať za 8:13,878.
Po prvýkrát v histórii Pikes Peaku porazil elektromobil autá so spaľovacím motorom
Zdroj: carscoops.com