McLaren ukončil výrobu hypercaru P1
Ďalší McLaren P1 už nebude, automobilka vyrobila posledný kus z limitovanej 375 kusovej série.
Ďalšie už nebudú
Hovorca automobilky Wayne Bruce povedal, že nemáme čakať ďalšie McLareny P1, nevyrobia ani iné karosárske verzie, ako napríklad roadster alebo P1 GTR, ktorý by mohol jazdiť v cestnej premávke. Keď dokončia posledný McLaren P1 GTR, linku definitívne zavrú. Automobilka nechystá ani nástupcu hypercaru, potvrdil to CEO Mike Flewitt: „McLaren P1 sa etabloval ako ikona a akékoľvek auto, ktoré by pokračovalo v línii Ultimate Series, by muselo byť dôstojným nástupcom, teda v tomto prípade priniesť významný krok dopredu v technológiách a výkone. O budúcnosti sme v tejto fáze nerozhodli.“
McLaren P1 mal byť spirituálnym nástupcom legendárneho McLarenu F1. Koncept po prvýkrát ukázali v roku 2012 na autosalóne v Paríži a produkčný kus v Ženeve nasledujúci rok. Hypercar navrhli okolo karbónového monokoku, použili hybridný 3,8 litrový twin-turbo V8, 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, všetko samozrejme z produkcie McLarenu. Pohonná jednotka ponúkla 916 k a 900 Nm, v reči výkonnostných parametrov to je stovka za 2,8 s, dvestovka za 6,8 s, tristovka za 16,5 s a topspeed 350 km/h (elektronicky obmedzený). Automobilka obmedzila produkcia na 375 kusov pre zákazníkov, okrem toho postavili 21 prototypov a predprodukčných áut.
McLaren P1 v číslach
Vyrobené kusy: |
13 x experimentálny prototyp 5 x validačný prototyp 3 x predprodukčné auto 375 x produkčné auto |
---|---|
Čas výroby: | 800 hodín |
Počet ľudí pri výrobe auta: | 105 |
Množstvo farby: | 5 - 8 l základnej farby (v závislosti na farbe), 8 - 9 l laku |
Doba lakovania: | max. 5 dní v závislosti na špecifikácii |
Najobľúbenejšia farba: | Volcano Yellow |
Dĺžka testovacích jázd: | 620 000 km |
Globálne rozdelenie: |
Severná a Južná Amerika - 34% Európa - 26% Stredný Východ a Afrika - 13% Ázia a Pacifik - 27% |
Zdroj: autoblog.com, tlačová správa