Čínsko-švédske partnerstvo má svoje nedostatky.
K obnoveniu výroby skrachovanej automobilky došlo len koncom minulého roka. Saab získala spoločnosť NEVS v roku 2012 od automobilky Spyker. Počas šéfovania holandských majiteľov Saab v roku 2011 vyhlásil bankrot.
Opätovné rozbehnutie produkcie však netrhá žiadne kvantitatívne rekordy. Saab doteraz denne vyrába v priemere len 6 áut! Oživenie automobilky však ešte nie je stratené. Hlavný majiteľ NEVS, firma NME (National Modern Energy Holdings Ltd.), podporila produkciu sumou 3 miliardy švédskych korún (330 miliónov eur) a v Číne postavila vlastnú továreň na akumulátory. Ani táto podpora evidentne nestačí.
NEVS má problémy. V spleti akcionárov na jednej strane nedochádza k platbám za objednané kusy 9-3, no na strane druhej najväčší majiteľ výrobu štedro dotuje.
Výroba rýchlosťou 6 áut/deň dočasne nefunguje. Tento stav potrvá 4 týždne.
NEVS má však od čínskej vlády sľúbenú veľkú pôžičku bližšie nešpecifikovanej výšky. Rovnako aj firma NME pripravuje nové možnosti pôžičiek. V rámci odstávky výroby výrobca plánuje prepustiť niekoľko pracovníkov, ktorí v novom Saabe pôsobili ako konzultanti.
Plány automobilky však žijú ďalej. Saab v súčasnosti údajne vyvíja novú platformu. Navyše prebiehajú rokovanie medzi dvomi automobilkami, z ktorých má jedna záujem o vstup do NEVS.
Zdroj: wsj.com
Prečítajte si aj: Legendárna Tatra zmenila majiteľa. Skončí výroba?