Dokonalý mix retra a moderny
Aj keď je vzhľad subjektívna záležitosť, tu sa musím pristaviť. Komu by sa toto Porsche... pardon, Singer, nepáčil? Široké blatníky, dobové disky s motívom „Fuchs“, odeté do špičkových pneu Michelin, široké pozadie s typickým krídlom Porsche a aerodynamicky optimalizovaný bodykit. Interiér? Tá istá rozprávka. Kombinácia klasických tvarov a všadeprítomný karbón. Toto nie je obyčajná renovácia, ale doslova znovuzrodenie a pretvorenie do najlepšej možnej formy.
Na konkrétnom kuse pracovali kalifornský Singer spolu s firmami Williams Advanced Engineering (známa z F1), Michelin, BBS Motorsport a Brembo. Cieľ: čo najnižšia hmotnosť. Výsledok je špičkový! Duo Singer a Williams dva roky pracovali na modifikácii 1990 Porsche 964 s projektovým názvom „Dynamics and Lightweighting Study.” Ich pero zasiahlo motor, karosériu a podvozok.
Vzduchom chladený motor 21. storočia
Začnime agregátom. Vysoko modifikovaný vzduchom chladený motor kompletne prekopali. Vzduch pre schladenie čapuje z náduchov na stranách karosérie. Obmedzovač posunuli na 9000 ot/min, motor produkuje 507 koní! Prevŕtaná jednotka s objemom 4,0 l má litrový výkon cca 127 k/l. Klobúk dole. Úpravu pohonnej jednotky konzultovali s Hansom Mezgerom! Človekom, ktorý navrhoval motory Porsche od 50. do 90. rokov minulého storočia.
Podvozok vychádza z pôvodného Porsche 964, nastavenie a geometria sa výrazne líšia. Komponenty vyrobil z ultraľahkých materiálov tak, ako celé auto. Čerešničkou na torte je hmotnosť majstrovského diela – 990 kg! Dosiahli to nasadením karbónových vláken, titánu a magnézia v širokom spektre. 6-stupňová manuálna prevodovka je práve tá, ktorá používa horčík, a vyrobili ju vo firme Hewland. Karbónové brzdy krotia Brembo brzdiče. Pruženie dodali EXE-TC. A aby slávnych mien a značiek, ktoré spolupracovali na vývoji, nebolo málo, zavolali aj Norberta Singera – človeka, ktorý 40 rokov pracoval na aerodynamike Porsche modelov! Dizajn kúsku nie je samoúčelový, firma hovorí o všetkých dizajnových úpravách ako o aktívnych a funkčných.
Projekt však nie je len štúdiou. Má svojho majiteľa Scotta Blattnera. Dlhý a nákladný vývoj neostane len pri jednom kuse. Majstrovské dielo prinesú v ďalších 75 exemplároch. Svet automobilových gurmánov tak Singer mimoriadne obohatí. Cenu nezverejnili, nakoľko každá renovácia je špecifická. Predpokladajme však, že je to veľmi... veľmi drahé.