Opel Monza má príliš pozvoľne sa zvažujúcu líniu strechy.

Koncept Opel Monza môžeme zaradiť k typu shooting brake. Aj to nie úplne 100 percentne. Problémom presného zaradenia sú dvere. Koncept má dve obrie výklopné dvere ukotvené hlboko v streche. Ich otvorením sa vďaka absentujúcim B- stĺpikom vytvára prístup na predné aj na zadné sedadlá. Línia strechy sa zvažuje veľmi pozvoľne a tak Monza svojím vzhľadom pripomína Porsche Panameru alebo Aston Martin Rapid.

Monza je vysoká 1,3 a dlhá 4,7 metra. Vnútorným priestorom by mala pripomínať autá strednej triedy. Podlaha interiéru bola znížená o 150 mm. Batožinový priestor má objem 500 litrov.

Väčšina ľudí (spolu so mnou) si myslela, že Opel Monza bude jednoducho kupé s pohonom zadnej nápravy a hotovo. Automobilka však slovo kupé v spojení s týmto konceptom zatiaľ nepoužila ani raz.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rovnako futuristicky ako celé auto pôsobí aj technika. Palubná doska je jeden veľký displej. Informácie sa na ňom zobrazujú pomocou 18 LED projektorov. Na displeji si môže vodič vybrať niekoľko motívov a tak okrem funkčného významu plní aj dekoratívnu funkciu. Monza navyše údajne disponuje technológiou komunikácie vozidiel Car-to-Car alebo Car-to-X.

Vo Frankfurte sa Monza predstaví ako elektromobil s predĺženým dojazdom. V úlohe generátora elektrickej energie sa predstaví 1,0 litrový preplňovaný trojvalec SIDI Turbo. Navyše nebude spaľovať benzín, ale CNG.

Čím je teda Monza? Opel tvrdí, že ide o obyčajné dizajnové cvičenie, ktoré predstavuje budúce smerovanie značky. Rovnako môže ísť o predobraz novej generácie pohonu pre Opel Ampera a Chevrolet Volt. Kupé s pohonom zadných kolies teda z tohto konceptu nevznikne. Dúfajme, že Opel nás ešte prekvapí.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Opel pripravuje kupé s pohonom zadnej nápravy. Ako sa vám páči?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov