Jednoznačným bestsellerom v portfóliu Škody je Octavia. Druhý Rapid dosahuje približne polovičné predaje. Tretia je Fabia.
Octavia je najúspešnejším typom v súčasnej produkcii automobilky.
Najväčším trhom je pre Škodu stále západná Európa, kde automobilka predala 106 000 áut za prvý štvrťrok a 46 600 kusov za marec. Zaujímavosťou je, že napríklad v Nemecku je Škoda prvá medzi importovanými značkami. V strednej Európe česká automobilka od začiatku roka predala 43 200 áut z toho za marec 15 300 kusov. Naopak pokles predajov sa jej, vďaka situácii v Rusku a na Ukrajine, nevyhol vo východnej Európe. Výrazným nárastom sa však môže Škoda pochváliť v už spomínanej Číne. Za prvé tri mesiace tam totiž predala 71 700 vozidiel, z čoho bolo iba v marci 25 200 kusov. Značke sa však darí aj v Turecku, či Egypte a pomaly ju objavujú aj napríklad v Austrálii. Čo sa týka jednotlivých typov, je v portfóliu Škody, jednoznačným bestsellerom Octavia. Približne polovicu jej predajov dosahuje druhý Rapid. Za ním je, už s výrazne menším rozdielom, Fabia. Predaj tretej generácie však ešte iba začína a tak môžeme predpokladať, že ešte zamieša karty.
Rapidu patrí druhá priečka v predajnosti Škodoviek. Fabia III, ktorá svoju kariéru ešte iba začína, je mu v pätách.
Zdroj: tlačová správa