Ak má auto pôsobiť dynamicky, s líniou strechy treba pracovať od áčkových stĺpikov.To si asi vyžiada za obeť miesto vnútri. Octavia CC asi bude 4-miestna. To by cieľovej skupine absolútne nemalo vadiť.
Štýlová Octavia ukáže svetu nový predok definovaný netradičným tvarom svetiel a bočným prelisom, ktorý auto zoštíhli a spojí predné a zadné svetlá. Je zrejmé, že bude stáť na aktuálne modernej a rozšírenej modulárnej platforme MQB a bude mať oblejšiu a šikmejšiu líniu strechy než má Octavia liftback. Na rozdiel od väčšiny podobných áut už v produkcii však bude Octavia CC 5 dverová, ako práve odhalené BMW 4 GranCoupé, nie 4 dverová ako napríklad Audi A5 Sportback, Passat CC (viem, ľudia z VAG by ho radi volali len Volkswagen CC) či Mercedes CLS. Tu by však porovnania s novým BMW 4GC mali končiť. Aj keď veľkosťou porovnateľné, pôjde o celkom odlišné triedy áut, ktoré oslovia celkom iných zákazníkov.
Napriek tomu, že predné svetlá na skici vyzerajú celkom odvážne, pravdepodobnosť hraničiaca s istotou ich prinesie aj do sériovej podoby. A dokonca nie len na Octaviu CC, ale v istej obmene dokonca aj na novú Fabiu. Jej podobu, ani tu koncepčnú Škoda v Ženeve neodhalí. Podobne sa dá očakávať, že výrazná bočná línia po celej dĺžke auta bude tiež súčasťou sériovej produkcie nie len tretej karosárskej verzie Octavie. Skica naznačuje až extrémny sklon čelného okna, čo by sa malo preniesť aj na koncept VisionC a potom snáď aj na Octaviu CC. Ak má auto pôsobiť dynamicky, s líniou strechy treba pracovať od áčkových stĺpikov, nie až vzadu. Toto riešenie si však asi vyžiada za obeť jedno miesto vnútri. Octavia CC preto asi bude prísne 4-miestne auto, čo by však cieľovej skupine absolútne nemalo vadiť.
Keďže viacerí prijali nový dizajnový štýl Škody rozpačito a označili ho za nudný, zdá sa, že tieto reakcie vedenie v Mladej Boleslavi neignoruje. Je veľmi pravdepodobné, že už v blízkej dobe sa dočkáme emotívnejších, dynamickejších a šmrncovnejších tvarov aj v sériovej ponuke.