Súčasná legislatíva však nepozná pojem autonómne auto a teda neumožňuje používať ho v plnej miere, napriek tomu, že technicky to už začína byť možné. Preto v BMW i v Mercedese museli technici zabezpečiť kontakt aspoň jednej ruky s volantom, aby bolo právne možné za vedenie vozidla plne brať na zodpovednosť vodiča. Samozrejme, systém už nedokáže rozlíšiť, či je ruka vodičova, alebo spolujazdcova, no to vlastne ani nie je podstatné, keďže je to ľudská ruka. Na to, samozrejme, slúži ďalší snímač. Ak na volante ruka pár sekúnd nie je, systém Distronic Plus funckiu automatického šoférovania deaktivuje a vodič musí plnohodnotne šoférovať.
Istý majiteľ nového Mercedesu S pri nudných cestách do práce objavil, že snímač držania volantu je vskutku veľmi jednoduchý, založený len na princípe cudzej hmotnosti na volante. Na pravú stranu volantu teda zavesil plechovku s limonádou a... Mercedes S500 zrazu bez problémov cestuje minimálne minútku celkom sám. Vôbec nejde o to, že v celkom pravom jazdnom pruhu, ani o to, že tempo neprekročí 90 km/h. Vodič vďaka plechovke zažíva plný komfort toho, že na diaľnici nemusí šoférovať vôbec. No ako sám autor videa so smajlíkom uvádza, Don't try this at home...
zdroj: carscoop.com