Twingo GT dostalo rovnaký výkon ako Smart od Brabusu, no na rozdiel od neho ponúkne manuálnu prevodovku.
Twingo GT dostalo 110 koní, manuálnu prevodovku a prekalibrované ESP
Navýšenie výkonu a krútiaceho momentu
Novinka nesie označenie GT, dostala vyšší výkon, prekalibrované ESP a variabilný prevod riadenia. Pod podlahou batožinového priestoru pracuje prepĺňaný trojvalec objemu 898 cm3, no namiesto pôvodných 66 kW (90 k) a 135 Nm teraz ponúka 81 kW (110 k) a 170 Nm. Technici dosiahli tento nárast vďaka novému nasávaniu s prívodom vzduch na ľavom blatníku a preprogramovaniu riadiacej jednotky. Výsledné hodnoty sú v podstate rovnaké ako ponúka Brabus pre Smart. To samozrejme nie je žiadne prekvapenie, keďže Smart a Twingo sú v tejto generácii dvojičky. Aj napriek tomu, že Renault zatiaľ nezverejnil dynamické parametre Twinga GT, môžeme očakávať, že budú veľmi podobné ako v prípade Smartu ForFour od Brabusu. To znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,5 s a maximálnu rýchlosť 180 km/h. Hoci Twingo môže byť o čosi rýchlejšie v šprinte v závislosti od sprevodovania. Na rozdiel od Brabusu, ktorý má dvojspojkovú 6-stupňovú prevodovku, dostane malý Francúz manuál. Automobilka však ešte nezverejnila detaily. Vieme iba, že na vývoji spolupracoval aj Renault Sport, čo je istá záruka výborných jazdných vlastností, ako ukázal napríklad aj najnovší Megane GT. Ostré Twingo si vďaka výkonu nižšiemu ako sme boli zvyknutí pri predošlej generácii označenie RS nezaslúžilo, no aj tak verím, že sa máme na čo tešiť. Verzia GT navyše zrejme zostane vrcholom ponuky tejto generácie. Predstavitelia automobilky sa totiž už dávnejšie vyjadrili, že Twingo RS by bolo na svoju kategóriu už príliš drahé. Mimochodom, na cenu Verzie GT si budeme musieť rovnako ako na ostatné podrobnosti počkať až na oficiálne predstavenie, ktoré prebehne 23.-26. júna na festivale rýchlosti v Goodwoode.
Twingo GT jazdí na 17" kolesách a bude k dispozícii v štyroch farbách: oranžová Piment , sivá Lunaire, čierna Profong a biela Glacier
Zdroj: tlačová správa