Už teraz je isté, že Yaris GRMN bude iný ako jeho konkurenti. Namiesto turba dostane mechanický kompresor.
Toyotu Yaris GRMN bude poháňať 1,8-ka s kompresorom!
GAZOO Racing Masters of Nurburgring
Isto vás zaujíma, čo táto pomerne nezvučná skratka znamená. Podobne ako v mnohých iných prípadoch (RS - Renault Sport, OPC - Opel Performance Center), ide o skratku športového oddelenia automobilky. Toyota sa totiž v roku 2015 oficiálne spojila s tímom GAZOO Racing, s ktorým spolupracovala od roku 2007 a vytvorila oddelenie TOYOTA GAZOO Racing. Skratka GRMN teda znamená GAZOO Racing Masters of Nurburgring. Yaris nebude prvým autom s takýmto označením. GAZOO Racing totiž autá s týmto prívlastkom produkuje už od roku 2009. Vždy však išlo o prísne limitované série dostupné iba v Japonsku. Nuž a upravovali všetko od Toyoty IQ po GT86. Nový Yaris GRMN ale bude prvým globálnym modelom z ich dielne.
Tím TOYOTA GAZOO Racing pre nás navyše pripravil jedno prekvapenie, ktoré automobilka odhaľuje už teraz. Celý motoristický svet totiž pod kapotou Yarisa GRMN očakával turbom prepĺňaný 2,0 litrový benzínový štvorvalec 8AR-FTS. Ten Japonci predstavili v roku 2015 a stal sa prvým benzínovým turbomotorom v Lexusoch (konkrétne v Lexuse NX 200t). Do Yarisa si však nakoniec našiel cestu 1,8 litrový 4-valec, ktorý je na túto kategóriu veľmi netradične prepĺňaný mechanickým kompresorom. Motor ponúkne výkon 155 kW (210 k), čo je na tak malé auto zaujímavá hodnota. To nám nedávno v teste ukázala aj spomínaná Corsa OPC so 152 kW (207 k). Na dynamické parametre Yarisa a viac podrobností si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Dozvieme sa ich až pri oficiálnom predstavení.
Zdroj: Toyota