Najvýkonnejšia verzia bude niesť označenie T8 AWD. O pohon sa tu bude starať kombinácia benzínového agregátu a elektromotora s kombinovaným výkonom 299 kW (407 koní) a 640 Nm.
Predná časť V90 verne kopíruje sedan. Interiér je na tom podobne, no zadní pasažieri majú viac miesta nad hlavou. V prípade karosérie kombi aj tak mnohých zaujíma len jeden parameter a tým je objem kufra. Základná hodnota je zatiaľ neznáma, ale po sklopení sedadiel tu nájdeme 1526 litrov. Oproti konkurentom ide o nižšiu hodnotu ako BMW 5 Touring (1 670 litrov), Audi A6 Avant (1 680 litrov) a Mercedes E T-modell (1 950 litrov). Volvo hrá jednoducho na dizajn a za výborný vzhľad „trpí“ menším objemom kufra.
„Máme veľmi silnú pozíciu v tomto segmente. Mnoho ľudí nás vníma ako značku kombíkov. Aj keď v súčasnosti znamená naša značka viac než len kombi, sme hrdí, že môžeme nadväzovať na bohaté dedičstvo s modelom V90,“ hovorí Hakan Samuelsson, šéf Volva. Na mysli má pritom autá s karosériou kombi, ktoré siahajú až do 60. rokov minulého storočia.
Kombi V90 nadväzuje na tradíciu predchodcov
Volvo V90 zdieľa platformu SPA aj s typom XC90
Obdobná technika ako u S90 a XC90
Volvo V90 zdieľa platformu SPA (Scalable Product Architecture) so sedanom S90 a SUV XC90. V autách teda môžeme hľadať podobnú techniku. V90 ponúkne spolu 5 pohonných jednotiek. Prepĺňaný 2,0 litrový benzínový motor príde v dvoch verziách: T5 (254 koní) a T6 AWD (320 koní). Najvýkonnejšia verzia bude niesť označenie T8 AWD. O pohon sa tu bude starať kombinácia benzínového agregátu a elektromotora s kombinovaným výkonom 299 kW (407 koní) a 640 Nm. Šprint na stovku bude trvať len 5,2 sekundy. Plug-in hybrid navyše zvládne prejsť 50 km len pomocou elektriny. V naftovej Európe však zákazníci požadujú najmä dieselové motory. Pod kapotou tak budú dve verzie 2,0 litrového motora. Slabší motor D4 ponúkne 190 koní a silnejší agregát D5 dopraje 235 koní v spojení s pohonom AWD. Na skromný objem pôjde teda o slušný výkon. V budúcnosti očakávame aj športovú verziu Polestar. O výkon sa bude starať štvorvalec s veľmi výraznou pomocou elektromotorov.
Volvo prinesie detekciu zvierat, pokročilý systém udržania v pruhoch a polo-autonómny režim do 130 km/h Pilot Assist II
Volvo tvrdí, že modely S90/V90 prichádzajú s najvyspelejším bezpečnostným balíčkom na trhu. Bezpečnosť je to, čím sa Švédi odlišujú od konkurencie. Na palube budú také systémy, ako rozpoznávanie zvierat na ceste, polo-autonómna jazda (do 130 km/h), detekcia únavy vodiča, autonómne brzdy, asistent udržania v pruhoch, či kontrola vzdialenosti od vozidla pred vami. Nebude chýbať ani detekcia mŕtveho uhľa a dokonca ani asistent, ktorý vás upozorní na prichádzajúcu kolíziu zozadu.
Za zmienku stojí práve polo-autonómny režim, teda systém Pilot Assist II. V podstate je to autopilot, ktorý funguje do rýchlosti 130 km/h (predchodca fungoval len do rýchlosti 50 km/h). Podľa Volva však systém funguje len v tom prípade, že máte obe ruky na volante.
Oficiálne odhalenie kombi V90 príde v marci na autosalóne v Ženeve.