Podľa švédskej značky je nové Volvo XC60 jedno z najbezpečnejších vozidiel na svete. SUV kompletne vybavili novými bezpečnostnými technológiami.
Nové XC60 stojí na platforme SPA (Scalable Product Architecture), rovnako ako autá série 90 a preto s nimi zdieľa aj techniku.
Exteriér auta značne pripomína dizajnový jazyk série 90 (XC90, V90, S90), a to je dobre. Nové Volvá sú totiž naozaj krásne. Novinka má na dĺžku 4688 mm, na šírku 1902 mm, na výšku 1658 mm a rázvor dlhý 2865 mm. Stredne veľké SUV ponúkne slušnú svetlú výšku 216 mm. Hmotnosť sa pohybuje od 2081 kg do 2349 kg, čo vôbec nie je málo. Objem batožinového priestoru je 505 litrov.
Kabína sa tiež nesie v duchu predchodcov. Škandinávsky interiér prináša kombináciu tmavých materiálov s drevom, kovom ale aj kožou. Novinka ponúka väčší vnútorný priestor oproti predchodcovi. Uprostred palubnej dosky nájdeme dotykovú obrazovku infotainmentu Sensus. Zaujme nová štvorzónová klimatizácia s technológiou CleanZone, ktorá odstraňuje škodlivé znečisťujúce látky a pevné častice zvonka, vďaka čomu je v kabíne čistejší vzduch.
Volvo tvrdí, že XC60 patrí medzi tie najbezpečnejšie autá na svete
Volvo tvrdí, že typ XC60 je jedno z najbezpečnejších vozidiel, aké boli kedy vyrobené. Novinku kompletne vybavili novými technológiami. Systém City Safety rozšírili o funkciu asistenta riadenia. Auto sa tak dokáže vyhnúť prekážke. A nový bezpečnostný systém s názvom Oncoming Lane Mitigation dokáže pomocou asistenta riadenia zmierniť intenzitu čelnej zrážky. Systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) od spoločnosti Volvo zasa využíva funkciu asistenta riadenia na znižovanie rizika zrážky pri zmene jazdného pruhu. Volvo ponúka za príplatok aj polo-autonómny systém riadenia Pilot Assist II, ktorý funguje na dobre značených cestách do rýchlosti 130 km/h.
„Model XC60 využíva všetky výhody bezpečnostných technológií, ktoré sme zaviedli do našej väčšej série 90. To je úplne v súlade s naším strategickým zámerom vyvíjať automobilové bezpečnostné systémy s ohľadom na bezpečnosť v reálnych podmienkach a na reálnych cestách. Máme víziu, že od roku 2020 sa už nikto smrteľne ani vážne nezraní v novom vozidle značky Volvo,“ doplnil Malin Ekholm.
Zaujme nová štvorzónová klimatizácia s technológiou CleanZone, ktorá odstraňuje škodlivé znečisťujúce látky a pevné častice zvonka, vďaka čomu je v kabíne čistejší vzduch.
Volvo sa vybralo cestou prísneho downsizingu. Nič iné, než dvojliter tak v ponuke nenájdete. Napriek tomu je z čoho vyberať. „Máme širokú ponuku pohonných jednotiek. Nový model XC60 uvedieme na trh so vznetovým motorom D4 s výkonom 190 koní a motorom D5 s technológiou PowerPulse a výkonom 235 koní. Okrem toho máme zážihový motor T5 s výkonom 254 koní a tiež motor T6, ktorý pri prepĺňaní turbudúchadlom či kompresorom dosahuje výkon 320 koní a krútiaci moment 400 Nm,“ dodal Henrik Green. Všetky verzie sú majú pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex a 8-stupňový automat.
Vrcholná verzia T8 Twin-Engine využíva hybridný pohon s kombinovaným výkonom 300 kW (407 koní). Dvojliter s turbom a kompresom dodá 235 kW (320 koní). 65 kW (87 koní) pridá elektromotor. Hybrid zvláda aj čisto elektrickú jazdu na vzdialenosť 45 km (NEDC). Batéria má kapacitu 10,4 kWh. Verzia T8 dokáže zrýchliť na stovku za 5,3 sekundy.
Výroba nového XC60 má začať v polovici apríla vo švédskom závode Torslanda.