Gigatováreň Tesly je super-ekologická. Na jej streche bude solárna elektráreň s výkonom 70 MW a spotrebuje o 80 % menej vody ako bežná továreň.
Gigatováreň má slúžiť na výrobu batérií pre elektromobily značky Tesla, no nielen to. Automobilka nedávno oficiálne spustila výrobu batérií v tejto továrni, hoci je zatiaľ dokončená iba jej malá časť. Elon Musk síce továreň oficiálne otvoril už v júli minulého roka, no doteraz vyrábala iba pred produkčné batérie určené na testovanie. Batérie vyrobené od januára však už budú určené pre komerčné účely. Ide o typ, ktorý Tesla nazýva článok 2170 a výrobca ich použije do akumulátorov Powerwall 2 a Powerpack 2 a tiež do veľmi žiadaného Modelu 3. Spustenie výroby batérií tak prichádza v správnom čase. Začiatok výroby Modelu 3 je totiž naplánovaný na druhý štvrťrok 2017. Tesla na Gigatovárni spolupracuje s firmou Panasonic a do konca roku chce zamestnať až 6 500 ľudí. Do konca roku 2018 plánuje Tesla v Gigatovárni produkciu článkov s kapacitou 35 GWh a batériových modulov s kapacitou 50 GWh ročne. Iba pre porovnanie, to je viac lítium-iónových batérií ako vyrobili všetky továrne na svete v roku 2014 a to vrátane batérií do telefónov a notebookov! Toto množstvo bude stačiť pre výrobu 500 000 elektromobilov Tesla Model 3 ročne. Keď fabrika nabehne na plnú produkciu, mala by jej kapacita stúpnuť ešte na trojnásobok týchto čísel. To znamená batériové moduly s celkovou kapacitou 150 GWh ročne, čo by malo stačiť pre 1,5 milióna áut.
Tesla spustila výrobu v Gigatovárni, hoci je hotová iba jej malá časť
Gigatováreň by po svojom dokončení mala byť veľmi ekologická. Na výrobu elektrickej energie potrebnej na jej chod by sa totiž nemali používať žiadne fosílne palivá. Strechu celej továrne totiž pokryjú solárne panely. Nuž a keďže pôjde rozlohou o jednu z najväčších budov na svete, vznikne tak aj najväčšia solárna elektráreň na svete s výkonom 70 MW. Prebytočnú energiu bude Tesla skladovať v akumulátoroch Powerpack vlastnej výroby. Ak by ani to nestačilo, bude továreň ešte napojená na pole veterných turbín. Kúrenie budovy bude firma z veľkej časti pokrývať odpadovým teplom z výrobných procesov. K ekológii prispeje aj vodné hospodárstvo továrne. Vo vodnom systéme bude kolovať 1,5 milióna litrov vody. Systém bude uzavretý a vodu bude čistiť 6 čističiek. Spotreba vody bude vďaka tomu o 80 % nižšia oproti bežnej továrni. Nuž a továreň bude aj recyklovať použité batérie, ktoré zmenia na suroviny pre nové produkty.
Gigatováreň v Nevade je však iba provu takouto fabrikou. Firma ich neskôr plánuje postaviť viac, čo naznačuje aj názov Gigafactory 1. Je možné, že ďalšia vznikne v Európe. Elon Musk sa navyše chce držať myšlienky, že celý produkt treba vyrobiť na jednom mieste. Obrazne to znamená, že do továrne by mali na jednej strane vojsť suroviny a z druhej strany vyjde hotové auto. Systém, pri ktorom sa jednotlivé komponenty vyrábajú v rôznych kútoch sveta, podľa neho nedáva zmysel a výrobok iba zbytočne predražuje. Základná surovina totiž takto obíde svet možno aj niekoľkokrát, kým sa dostane do hotového auta. Ďalšie Gigatovárne preto už budú spojené aj s výrobou áut. Tie zatiaľ Tesla vyrába vo svojej továrni v Kalifornii. Obrovský dopyt po Modeli 3 však spôsobil, že automobilka ohlásila výrobu elektromotorov a prevodoviek pre Model 3 v Gigatovárni v Nevade.