Nárazové testy sú v USA a Európe síce mierne odlišné, no v podstate skúmajú to isté. Navyše majú aj rovnaké hodnotenie. Maximálny počet hviezdičiek, ktoré môžu jednotlivé typy získať je 5. Model S získal 5,4 hviezdičky. To znamená, že vo všetkých testoch získal minimálne maximálne hodnotenie.
Za úspechom Modelu S stojí niekoľko faktorov. Primárne ide o konštrukciu z leteckého priemyslu. Hliníkové prvky dokážu absorbovať veľké množstvo energie pri náraze zboku. V tejto disciplíne získal elektromobil skóre 63,5%. Volvo S60 má skóre len 7,3% a to ide o druhé najbezpečnejšie auto na svete.
Okrem toho, že Model S priamo nevytvára žiadne emisie ide o najkrajší elektromobil. Po novom je dokonca bezpečnejším autom v histórií testov NHTSA.
Nemalú zásluhu na úspechu má aj fakt, že Tesla nepoužíva štandardný spaľovací motor uložený pod prednou kapotou. To znamená, že vpredu je omnoho viac deformačných zón, ktoré prípadný náraz pohltia oveľa lepšie.
Vďaka nízko položeným batériám je auto veľmi ťažké prevrátiť. V prípade prevrátenia pasažierov však ochráni B- stĺpik, ktorý dokáže uniesť váhu ďalších štyroch elektromobilov.
Tesla tvrdí, že doteraz neregistruje žiadne nehody, pri ktorých by v jej autách zomreli ľudia. Určite je to spôsobené aj tým, že na cestách ich zatiaľ veľa nie je. Model S už bol doručený prvému Európanovi žijúcemu v Nórsku. Inak tieto elektromobily jazdia len v USA.
Zdroj: hnonline.sk
Prečítajte si aj: Tesla ukázala prielom v nabíjaní elektromobilov. Uplatní sa?