Dynamické parametre ako z rozprávky
Zrýchlenie 0-60 mph (0-96 km/h) trvá 1,9 sekundy! 100 mph (161 km/h) pokorí za 4,2 s a topspeed je viac ako 250 mph (403 km/h). Zrýchlenie a dynamické parametre sú „peklo“, toto nedokážu ani najlepšie konvenčné superšporty sveta, na čele s Bugatti a Koenigsegg. Okrem maximálnej rýchlosti sú dynamické parametre Tesly jednoducho TOP. Pripočítajte k tomu 10 000 Nm na kolesách (nemýľte si s krútiacim momentom motora), 3 elektromotory a 200 kWh batérie s dojazdom 1000 km. Elektrické auto nikdy nemalo trhať rýchlostné rekordy na kúsky. S maximálkou viac ako 4 stovky kilometrov za hodinu ide Tesla proti prúdu. Impozantné.
Vzhľadovo ide o evolúciu dizajnu Tesly, roadster je súčasne aj „kupé“. Stredný diel strechy sa však vie schovať a razom je to „targa“. 3v1! Navyše ide o 4-miestne auto vraj s objemným priestorom na batožinu. Vzhľad mi príde v porovnaní s dynamickými parametrami obyčajnejší, oproti ostatným modelom značky mu nechýba trocha korenia. Ako sa páči vám?
Elon Musk predstavil aj revolučný nákladiak. Koeficient odporu vzduchu má 0,36!
Konkurencia? Vraj existuje
Môže niekto vôbec konkurovať Roadsteru v dynamických parametroch? No, je tu Koenigsegg Agera RS s vyššou maximálkou. A potom exot Ariel HiPerCar s jedným elektromotorom na každé koleso a turbínovým generátorom. Parametre zrýchlenia sú takmer identické s Teslou.
Koľko superšportový elektromobil stojí? 50 000 dolárov je nutné vyložiť na stôl, ak chcete byť na čakacom zozname. Dúfajme, že Tesla konečne ukončí vážne problémy s produkciou, aby zákazníci neostali na čakačke donekonečna. Ak však chcete jeden z prvých 1 000 kusov (Founders Series), pripravte si 250-tisíc dolárov, na bežný model Roadster vám stačí 200-tisíc. Nikto však netuší, kedy reálne Roadster začnú predávať, predpokladajú rok 2020. Oplatí sa počkať? Pri pohľade na dynamické parametre jednoznačne áno, pri uvážení problémov Tesly s výrobou prichádza triezvejší pocit.