Takja
09.06.19 18:42
M
@Jano_19871. To neviem komu bolo. 2. V NY je 1000 pluginov prevádzkovaných vládou/mestom, to nie sú taxíky. Porovnávam technológiu a tá je jednoznačne v prospech elektromobilu. To že si niekto chce kúpiť auto ktoré využije na 3-4% nie je môj problém, ani to nevyjadruje potenciál technológie. To rieši autonómia a teda keď sa využitie zdesaťnásobí, tak aj splatnosť investície bude 10 krát kratšia, čiže 1,9 roka (podľa vašich 19 rokov). 3. V prvom rade, ten prieskum je úplne smiešny, fakt sa budeme opierať o dáta kde 70% ľudí nezáleží na tom či má airbagy? :D Tak to potom asi nikto z nich ani nevie že môže jazdiť za tretinu v elektromobile.
Ani to že zomierajú na tú otrasnú kvalitu vzduchu v mestách. Na takéto veci sú regulácie a nie nejaký názor..... No, ale doteraz to aspoň dávalo zmysel, poďme k totálnym klamstvám. A to že Peugeot za 16 000€ dorovnáva elektromobil 50 000€ :D Teslu Model 3 za 55 000€ dorovnáva akurát tak Audi S5 za cca rovnakú cenu a preto má Tesla taký úspech. Aby sme sa vôbec bavili o rovnakej kategórii, tak už Peugeot 508, ktorý len začína na 27 000€. GT verzia začína na 40 000€ a stovku ani nedá pod 7 sekúnd. Tesla model 3 začína na 44 000€ (od decembra mínus dotácia 5000€), jazdí za 2€/100km a stovku dáva pod 6 sekúnd. Takže toľko k Peugeot 301 v plnke :D... už teraz elektro pohon stojí o 7000$ viac na výrobu ako spaľovací. To že to automobilky predražujú lebo ich vyrábajú v malých množstvách je druhá vec, ale tým dávajú priestor startupom aby ich predbehli. Viď Tesla a desiatky ďalších startupov. A len tak pre info, keď sa ďalších 5 rokov vzrastú ceny o rovnaké %, tak spaľovacie zdražie z 6€ na 7€, elektro z 2€ na 2,4€ (40% zvýšenie ceny elektriny znamená cca 20% zvýšenie koncovej ceny, ale aj keby, tak to je 2,8€ a stále menšie zvýšenie), čiže sa len ďalej bude zväčšovať úspora....Neviem o tých švédskych výpočtoch. (To je niečo ako bulharská konštanta? :D) ale už sa k tomu vyjadrili tí ktorí tú sieť spravujú. Nemecký e.on vráža miliardu ročne do údržby infraštruktúry a s nastupujúcou elektromobilitou budú musieť zvýšiť výdavky iba o 10% (pre 6,5 milióna elektromobilov) Samozrejme to zarobia. Navyše tým že elektromobily môžu využiť sieť keď sa využíva najmenej, tým ju stabilizovať a teda preniesť oveľa viac energie už pri existujúcej sieti a teda nižších nákladoch, čiže pravý opak toho čo tvrdíte.... 4. Celý tento argument je nezmysel lebo sa nič také nerieši. Tesla S/X má na 8 rokov záruku bez obmedzenia nájazdu preto, lebo takmer nie je šanca tú batériu zdegradovať pod 70%. Tej Tesle Model X vychádza nájazd 1,25 milióna km na 30% degradácie (0,5 mil na 12%) to je cez 400 km denne. Inak to vychádza 23 rokov pri bežnom používaní. Nissan teraz vyhlásil že jeho batérie prežijú auto, lebo vydržia 22 rokov a to ani nemajú chladenie kvapalinou. Takže odporúčam prestať riešiť nezmysly, lebo vám uniká realita
Odpovedať