Podľa Tesly sa náraz odohral v rýchlosti vyššej ako 155 km/h.
V 155 km/h náraz do stromu
Príčina nehody nie je zatiaľ známa. Podľa Tesly sa náraz odohral v rýchlosti vyššej ako 155 km/h. Nešlo pritom o diaľnicu ale dvojprúdovú cestu. Hasičom trvalo hodiny, kým vytiahli telo vodiča z vraku auta. Báli sa totiž elektrického prúdu. Keďže vodič zomrel okamžite pri náraze, nemalo zmysel riskovať. Dôvodom bola poškodená batéria. Záchranné zložky tak privolali špecialistov z Tesly. Ti dorazili až po piatich hodinách od nehody. Následne hasičom poradili ako sa priblížiť k vraku vozidla a vybrať odtiaľ telo.
Problém pri zásahu údajne nebol spôsobený nedostatkom znalostí o elektrických autách, ale stavom, v akom sa Tesla nachádzala. „Ak by bolo vozidlo na štyroch kolesách, hasiči by normálne nemali problém odstaviť batérie. Avšak auto bolo kompletné zničené, čo skomplikovalo prácu. V takejto situácii nikdy neviete, čo sa môže stať,“ povedal hovorca hasičov. Lítiové batérie sa za normálnych okolností hasia špeciálnou chemickou penou.
Tesla spolupracuje s úradmi na objasnení nehody a okolnosti vytrhnutia článkov batérií. Zároveň zdôrazňuje, že polo-autonómny systém nemá s nehodou nič spoločné. V danom aute nebol vôbec zapnutý.
Foto: autoblog