Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Ťažké rozhodovanie

Každopádne, môj problém vás zaujímať nemusí. Som tu na to, aby som vám pomohol správne sa rozhodnúť. To, že by som to v tomto prípade asi sám nedokázal, je ozaj druhoradé. Tak sa do toho pustime. Pred časom som pri jednom článku o Audi A7 zaregistroval vyjadrenie viacerých z vás, ako sa vám A7 nepáči. Dokonca tam boli aj takí extrémisti, ktorí tvrdili, že sedmičkový sportback je vlastne škaredé auto. Medzi nimi je aj jeden môj dobrý kamoš. V 9 prípadoch z 10 sa v oblasti krásy zhodneme. Ak sa jedná o baby. Až po rokoch som práve pri A7 pochopil, že to platí aj pri mašinách. K tomu celému mám na končekoch prstov len jedno prehlásenie: "Páni, bežte k očnému!" Našťastie vás je drvivá menšina. Ak ma aj poslúchnete, zápchy u očiarov nehrozia. :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Ja mám Audi A7 medzi najkrajšími bežnými audinami vôbec. Debata je skôr v rovine, či je krásna, alebo LEN veľmi pekná. Ale to do značnej miery závisí aj na konkrétnom kúsku, jeho výbave a správne zvolenej kombinácii farieb a dizajnu diskov zvonku a materiálov a dekoru vnútri. Priznávam, ani ja nie som veľký fanúšik tu zvoleného pyžamového dekoru, ktorý mal asi skôr pripomínať drahé mafinánske obleky z čias americkej prohibície spred takmer sto rokov. No vyčítať to autu by bolo veľmi nefér. Je to vec osobného vkusu a chúťok budúceho klienta. Na zváženie by skôr bola debata, ako a prečo sú niektoré pradivné možnosti vôbec k dispozícii. Ale to už debatu o modernizovanej Audi A7 posúva do príliš subjektívnej roviny. A toto sa predsa snaží byť objektívny a nezaujatý test. Ako každý na TopSpeed.sk.

Medzi luxusnými, vlastne asi medzi všetkými stovkami mašín, ktoré som doposiaľ testoval, som nezažil auto, ktoré je ochotné jazdiť lenivejšie a v momente športovejšie než A7 BiTDI! Špeciálne ten pokoj a hladkosť chodu v supernízkych otáčkach mi berú dych. Aj keď ani na otáčky nad 5000 som si pri dízli ešte stále nezvykol :)

Tento biturbo trojliter V6 je tak trochu zázrak. Iste, nie je najsilnejší trojlitrový šesťvalec na svete, no má veľmi vyvážené až prívetivé správanie a viac než slušné parametre. Meranie na valcovej brzde v MM racingu ich do bodky potvrdilo. Dokonca aj mierne prekročilo. Maximálny výkon je podľa výrobcu 235 kW (320 k) od 3900 po 4600 ot. Meranie zaznamenalo krásnych 243 kW, teda 330 koní. Oveľa viac podstatné však je, že maximum výkonu je skutočne dostupné v intervale ako tvrdí výrobca. Nie je to len želanie. Všimnite si, že čiara výkonovej špičky je na maxime prakticky rovná od 4200 do 4800 otáčok. Skvelé! Podobne je to s krútiacim momentom. Isteže, je tu jedna konkrétna hodnota 654 Nm pri konkrétnych otáčkach 2650 za minútu. A výrobca tvrdí, že maximum je 650 Nm v rozpätí 1750 až 2800 ot. Ja tam vidím prakticky rovnú čiaru v rozpätí 1800 - 3200 ot. To fakt nepotrebuje komentár. Niet sa čomu diviť, že odpal z nuly na sto zvládne táto loď len za 5,1 sekundy. A to vôbec nie je žiaden špeci športový model.

TopSpeed.sk test - Audi A7 Sportback quattro 3,0 V6 BiTDI
A7 BiTDI má dve úrovne vnútorného hluku. Supertichá (všeobecne do 150 km/h) a tichá až do 250 km/h. Toto nie je len hltač kilometrov a diaľnic. Audi A7 doslova vracia čas (keď meškáte). Ponáhľať sa v nej je doslova zážitok, no polícia na väčšine sveta to pozitívne brať nebude... :)
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Z Audi A7 som nadšený, špeciálne z tejto motorickej verzie. BiTDI 3,0 V6 je skvelý. Keď si dáte do kontrastu jeho parametre a spotrebu, nechápete. Navyše k zamatovosti chodu tohto auta prispieva skvelá 8st. automatická prevodovka ZF s hydrodynamickým meničom. Audi ju marketingovo volá tradične tiptronic. Takže môj záverečný verdikt? Sebe by som spomedzi týchto troch konkurentov asi vybrať nedokázal. BMW je jednoznačne najšportovejšie, má o štipku lepšie motory, podvozok, ergonómiu a medzičasom skvelo vymyslený a logický iDrive. Zaostáva v schopnosti zmeniť charakter pruženia (komfort/sport) a vôbec celej nálady auta, je na ňom vidno, že je to natiahnuté kupé radu 6 a miesto vnútri tiež nie je bohviečo. Medveď CLS je ďaleko najkomfortnejší a o to prevažnej väčšine majiteľov týchto áut ide. Je to zakladateľ tohto druhu áut a aj druhá generácia je po modernizácii už na aktuálnom limite možností. Audi A7 je podľa mňa najväčšia kočka. Má svoje muchy, a nie je ich málo, no pozrite sa na ne do tabuľky a zistíte, že väčšina z nich sú fakt prkotiny. Čo by ste brali vy?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Audi A7 Sportback quattro 3,0 V6 BiTDI

 

Cenník modelov Audi A7 platný na Slovensku.
 

PLUSY:
 

+ vzhľad
  (asi najelegantnejšie a najkrajšie audi)
+ jazdné vlastnosti (drží ako v koľajách),
+ silný motor má zrýchlenie aj pružnosť,
+ na dízel skvelý zvuk,
+ teplota oleja "otvára" bezpečné otáčky,
+ vzduchový podvozok
 (veľký rozdiel medzi komfort a šport režimom),
+ supertichá vnútri,
+ zasúvací displej, nepôsobí lacno a netrčí keď je auto odstavené,
+ miesto na nohy vzadu,
+ pamätá zvolený jazdný režim aj po vypnutí motora,
+ autohold ostáva aktívny aj po vypnutí,
+ efektné zadné smerovky,
+ skvelo prístupný kufor (liftback),
+ kufor má 535/1390 l,
+ na 8. st. len 1600 ot pri 130 km/h,
+ stredová konzola natočená na vodiča,
+ aktívny spojler (vyzerá špica a funguje),
+ spotreba na testovacej trati len 7,1 l/100 km,
+ 73 l nádrž dá dojazd cez 1100 km.
 

     

MÍNUSY:
 

- miesto na hlavy pre postavy nad 185 cm,
- málo komfortná aj v režime komfort
  (v kombinácii s 20" diskami),
- S line sedadlá vpredu nie sú top,
- nevypínateľné ESC,
- lacné páčky radenia pod volantom,
- ovládanie MMI je neintuitívne, 
  (kombinácia mechaniky a dotyk. panelu mätie)
- preposilované riadenie okrem režimu Sport,
  (no toto nie je športový model)
- iritujúce dvojité ovládanie lakťovej opierky,
- len priemerné audio Bose.


 

Komentár redakcie: František HANZEL

Audi A7 síce vyzerá výborne, no oproti konkurencii trochu stroho. Rovnaký je v podstate aj charakter auta. Zatiaľ čo BMW sa profiluje ako výrobca áut so športovým charakterom a 6 Gran Coupe to potvrdzuje, Mercedes je synonymom luxusu, čo zasa do bodky potvrdzuje CLS. Audi akoby chcelo byť z každého trochu. Výsledkom je síce pekné a dobre fungujúce auto, ktoré ale nevyvoláva akékoľvek emócie. Nie, že by to v Audi nevedeli. Tretia generácia TT svedčí o tom, že vedia, no v prípade A7 sa to akosi nepodarilo. Fráza „jazdí ako po koľajniciach“ je v tomto prípade na 100% pravdivá. Dokonca som mal pocit, že bežný človek s A7 nemôže dostať šmyk, čo môže byť dvojsečná zbraň. Auto dáva vodičovi veľkú sebadôveru aj pri rýchlej jazde, no netreba zabúdať, že aj A7 raz narazí na limity. Výborná vlastnosť podvozku v Audi je, že okrem istoty ponúkne aj naozaj veľký rozdiel medzi komfortným a športovým režimom. Prijemný je aj fakt, že si auto zapamätá zvolený jazdný režim aj po vypnutí motora. Ráno po naštartovaní teda pokračujete tam kde ste včera skončili. Čo ma trochu prekvapilo je, že auto neplachtí ani v úspornom režime efficiency. Napriek tomu ale dosahuje dobrú spotrebu.  Pri kúpe sa určite oplatí priplatiť za Audi Matrix LED svetlá. Približne 1 100 € navyše sa určite oplatí. V tejto kategórii by som rozhodne zvažoval aj lepšie audio. Za sústavu od Bang & Olufsen si však už Audi vypýta 6 750 € navyše.

Audi A7 3,0 TDI rok výroby 2015
Hnací agregát:

dvoma turbodúchadlami prepĺňaný vznetový vidlicový 6-valec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail II uložený vpredu naprieč, objem 2 967 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 235 kW (320 k) / 3 900 - 4 600 ot, max. krútiaci moment 650 Nm / 1 450 - 2 800 ot, litrový výkon 78 kW (107 k) / l, Euro VI.

Pohon: automatická 8-stupňová prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies quattro.
Podvozok: päťprvková predná náprava, vzadu lychobežníková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TCS, EBD, EBA, ESC...
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8,5 x 20",
pneu 265/35 R20
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4974 x 1911 x 1420 mm, rázvor - 2914 mm, objem kufra - 535 l, pohotovostná hmotnosť - 1 895 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 6,1 l/100 km, spotreba počas testu -  6,7 l/100 km, palivová nádrž - 73 l, výkonová hmotnosť 8,06 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 5,2 s

Cena:

Základna verzia 2,0 TFSI - od 54 030 €
Základná cena 3,0 BiTDI quattro tiptronic - od 69 230 €