Kedysi dávno, keď som bol malý fagan, sa na tvorbe reklamných textov predajných brožúr spolupodieľali samotní tvorcovia, konštruktéri aj dizajnéri. Museli, pretože vtedy v minulom storočí tie texty dávali zmysel (väčšinou). Bolo z toho cítiť, že veci rozumejú a poznajú, čo vytvorili. Dnes? Webstránky, letáky, katalógy, prosto reklamy vytvárajú reklamné agentúry. V honbe za dúhou sa jedna pred druhou predbiehajú v tom, ktorá použije a skombinuje slová a asociácie najlepšie. Najoriginálnejšie. Najprenikavejšie... Najgrcnejšie!

TopSpeed.sk test - Audi Q7 3,0 V6 TDI

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Z času na čas sa mi podarí naraziť na reklamné texty, ktoré nepreháňajú. Prosto hlásajú pravdu, akokoľvek divné sa vám to môže zdať. Ich pravdu si človek uvedomí, až keď má s daným produktom osobnú skúsenosť. A potom je tu reklamný text Audi o novej Q7. V tomto kontexte doslova tretia úroveň - skromnosť. Prečítajte si nasledovný odstavec. Pochádza z www.audi.sk/q7
 

Nový model Audi Q7 je výsledkom ambicióznej idei: Nikdy neprestať byť lepším. Je svalnatý, a napriek tomu z neho vyžaruje ľahkosť. Vnútorný priestor ponúka komfort na najvyššej úrovni. S ešte väčším voľným priestorom pre Vaše predstavy. Motor 3.0 TDI akceleruje tohto päťmiestneho svalovca z 0 na 100 km/h za pôsobivých 6,3 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Klamú, alebo preháňajú? Nie, ani jedno. Aj keď s väčším voľným priestorom v porovnaní s predchodcom sa nedá súhlasiť. Naopak, reklamný text je až prehnane skromný a krátky. Ja by som v ňom vyzdvihol oveľa viac predností II. generácie Audi Q7. Podvozok, bezpečnosť, asistenčné systémy, efektivitu, infotainment... Vlastne inak! Ja by som v ňom spomenul všetko, naozaj všetko, okrem krásy, ergonómie a kvality. No aby sme si rozumeli. Netvrdím, že Audi Q7 II. je škaredá, len mne sa prosto nepáči. Nik menší než 190/100 neobjaví, že v ergonómii mu nie je vhodná. A chcel by som veriť, že v oblasti kvality som naďabil na zlý kus. Lebo to, čo v interiéroch Audi dokáže, nie sú legendy. A toto je, svojim spôsobom, vrchol ich ponuky. Tu predsa nemôžu zanevrieť/šetriť na kvalite tak, že sa dostanú na/pod úroveň konkurentov. Však nemôžu, či?

K dosiahnutiu maximálneho, výrobcom udávaného výkonu na valcovej brzde chýbali zanedbateľné 4 kone. Motor má mať 200 kW (272 k) pri 3250 - 4250 ot. Odmerali sme 197 kW (268 k) pri 4050 ot. No každého iste poteší krásne rastúca krivka výkonu, ktorú dosiahli najmä príkladnou turboreguláciou. Trochu nás prekvapil odmeraný údaj maxima krútiaceho momentu. Nami zistené maximum je 547 Nm pri 2900 otáčkach. Výrobca uvádza rovných 600 Nm v rozmedzí 1500 - 3000 ot. Napriek tomu, že konkrétnemu kúsku akosi chýba 9%, to čo dokáže, ako ťahá, ako je pružný a vôbec jeho skombinovanie so skvelou 8st. automatickou prevodovkou ZF je pre mňa čosi mimoriadne. Napriek tomu, že BMW motory s touto prevodovkou kombinuje už dlhšie než 6 rokov, stále ma to ešte dostane. To prosto treba zažiť.

graf merania vykonu motora VAG 3,0 V6 TDI 200 kW
TopSpeed.sk test - Audi Q7 3,0 V6 TDI

Tieto skvelé výsledky v testoch EuroNCAP dostali Audi Q7 medzi veľkými SUV na 2. miesto. Nie len za rok 2015, ale celkovo, keďže konzorcium kritériá na dosiahnutie 5 hviezdičiek a vysoké % priebežne sprísňuje. Lepšie v hodnotení dopadlo Volvo XC90 II. generácie.

Možno vás prekvapí, že napriek nejednej výčitke o Audi Q7 II. generácie konštatujem, že je to najlepšie veľké luxusné SUV na svete. Nuž áno, dokonalá nie je. Ale pozrite si ten nepomer pre a proti v tabuľke nižšie. Q7 II. je prosto skvelá. Dokonalý produkt prakticky neexistuje, no podstatné je, koľko a ako závažných negatív na daný produkt máme. V tomto prípade je počet výčitiek minimálny, ja za najväčšie mínus považujem skôr cenovú politiku.

Totiž, aby bola zaujímavá, bude ukrutne drahá. Základná cena výkonnejšej naftovej verzie je, povedzme, adekvátnych 65 000 €. Ale keď to s príplatkami prekombinujete, dostanete sa aj na dvojnásobok. V tomto smere vás Nemci veľmi radi doslova zoderú. No desaťročia šikovne budujú systém, ktorý im mnohí akceptujú a platia nekresťanské peniaze za lepšie vybavené verzie. Nestoja za to. Hlavne keď si uvedomíte, ako kruto tie autá strácajú na hodnote. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

Audi Q7 3,0 V6 TDI (2015)

 
 

PLUSY:
 

+ najlepšie veľké SUV,
+ výrazne ľahšia oproti I. gen. (-325 kg),
+ 75 l nádrž (dojazd 900 km),
+ výborný podvozok,
(pre zákruty, terén, diaľnice, mesto, zlé cesty),
+ nejazdí ako autobus,
+ pokojne aj s 20 - 21" diskami kolies,
+ zvuk motora vnútri,
+ dynamika, ťah, pružnosť,
+ kombo spotreba 8,4 l/100 km,
+ skvelý 8st. automat ZF,
+ vzduchový podvozok (v každom smere),
+ dvíhanie/spúšťanie auta aj bez motora,
+ headup displej, nočné videnie, virtual kokpit,
+ delené detské poistky L/P,
+ osvetlenie interiéru ambient aj bodovo,
+ odkladacie miesta (počet a veľkosť),
+ komfortné i športové (podľa potreby),
+ robustná, svalnatá,
+ už audio Bose je nadpriemerné,
+ elektrické sklápanie 3. radu sedačiek,
+ špičkové adaptívne LED svetlá s upozornením    na chodca,
+ 4-zónová klíma,
+ volič prevodovky je zároveň opierka,
+ dynamické smerovky (aj keď len vzadu),
+ polomer otáčania 11,9 m,
+ indikuje vzdialenosť od auta vpredu,
+ adaptabilný tempomat s fullstop,

+ ťažné zariadenie (max. 3,5 t),
+ zásuvný monitor infosystému.

   

MÍNUSY:

- strohý, neprívetivý dizajn
  (v tmavej ako mafia auto),
- veľká spotreba AdBlue 15 l na 6 000 km,
- interiér vŕzga na viac miestach
  (dvere, obklady, šúcha sa koža sedačiek),
- vysoký posed, nízke dvere/prístrojovka
   (nevyhovuje vyšším než 190 cm),
- menej miesta vzadu ako v I. gen,
  (dvaja nad 190 cm za seba nesadnú),
- zo zadnej lavice trčí rám, búcha sa kostrč,
- automat aj v športe/manuali vždy preradí,
- cena príplatkov
  (Bang and Olufsen s 23 repro za 6900 € ?!).

 
         

OSPRAVEDLNENIE ZA NEPRESNOSŤ VO VIDEOTESTE: 19 reproduktorový systém BOSE je za príplatok 1 300 €. 23 repro systém Bang and Olufsen stojí vyše päť tisíc €, konkrétne 6 920 €.

Komentár redakcie: František HANZEL

Audi Q7 je pre mňa prehliadkou technológií. Ako celok funguje skvelo, no má zásadný problém. Vyzerá zbytočne agresívne. Som si istý, že sa bude predávať, veď ľudia by dnes najradšej jazdili v tankoch, len aby sa im všetci pratali z cesty. Ja som si však v Q7 pripadal hlúpo. O to viac sa teším na novú A4. Už tretia generácia TT totiž ukázala, že nové Audi sú čím ďalej tým zaujímavejšie, a to nielen z hľadiska technológii, ale hlavne jazdy.

Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Audi Q7 2. generácie ma veľmi príjemne prekvapila. Veľké Audi rozhodne nemôžem označiť za najkrajšie auto triedy, ale už ani škaredé. Môžem pochváliť dizajn interiéru, osobne by som sa vyhol šedej farbe. Auto ma nadchlo najmä jazdou. Vo všetkých režimoch je SUV komfortné a ani prejazd väčších nerovností ho nerozhodí. Q7 navyše pri jazde pôsobí menším dojmom, než v skutočnosti je, čo vnímam pozitívne. Adaptívny podvozok dovolí niekoľko stupňov nastavenia. Pocit z riadenia auta je príjemne tuhý, no nezamieňajte si to nekomfortom. Neposkakuje na každej nerovnosti ako niektoré staršie typy značky. Inžinieri Audi sa snažili čo najviac bojovať s náklonmi karosérie a SUV pôsobí pri jazde celkom stabilne. Jednoducho je príjemná na šoférovanie. Tiež musím pochváliť infotainment, ktorý patrí na úplný vrchol z pohľadu grafiky, možností, ale aj jednoduchosti ovládania.

Audi Q7 3,0TDI V6

rok výroby 2015

Motor:

Prepĺňaný vznetový vidlicový 6-valec, uložený vpredu pozdĺž s priamym vstrekovaním paliva s variabilnou geometriou lopatiek turba, objem 2 996 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 90,0 × 84,0 mm, kompresný pomer 16.5 : 1, max. výkon 200 kW (272 k) / 3 250 - 4 250 ot, max. krútiaci moment 600 Nm / 1 500 - 3 000 ot, litrový výkon 66 kW (90 k) / l, emisná trieda Euro6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies Quattro.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, elektronické systémy podvozka: ABS, EBV, EDS, ASR, ESC.

Kolesá:

pneumatiky 285/40 R20, ľahkozliatinové 20" disky.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 5052 x 2212 x 1741 mm, objem kufra - 890 l, rázvor 2994 mm, základná pohotovostná hmotnosť 5 sedadlovej verzie - 1 995 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 5,7 l/100 km (výrobca), počas testu 8,4 l/100 km, objem nárdže 85 l, výkonová hmotnosť 10 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 234 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,3 s (5 sed. verzia)

Cena:

Základná verzia 3,0 TDI - od 64 900 €,
Testovaná verzia 3,0 TDI - 105 300 €.