Test Jaguar XF 3.0 V6 Diesel

Pri písaní sprievodného textu k videotestu vznetovej verzie Jaguar XF sa mi nevdojak na končeky prstov hrnie postupnosť písmen ktoré tvoria slovo SENZÁCIA. Úprimne a vážne! Napriek tomu, že toto je najslabšia, navyše vznetová verzia a vy test čítate na TopSpeed.sk, kde by sme mali hlavne riešiť verziu XF R a podobne beštie.

Jaguar XF považujem za jedno z najkrajších áut na svete. Drobný problém mám len s tvarom predných svetiel, inak je však dokonalý.

Jaguar XF považujem za jedno z najkrajších áut na svete. Drobný problém mám len s tvarom predných svetiel, inak je však dokonalý.

Senzačné auto nemusí byť práve to najlepšie čo trh, či kategória ponúka. Tiež nemusí byť najsilnejšie, najrýchlejšie, najdrahšie. Ale nejaké naj mať musí. A Jaguar XF ich má niekoľko!

Ak na vás z videa, hlavne v tretej tretine neprenesiem pocity, ktoré by ste pri slove SENZÁCIA mali mať, je to moja vina a mám sa ešte veľa čo učiť. Predsa len, s písaním o autách mám už presne 15 ročné skúsenosti, no s kamerou a vystupovaním pred ňou beží ledva druhý... :) Verím, že nik z vás nespochybní možnosť, že senzačné auto nemusí byť práve to najlepšie čo trh, či kategória ponúka. Tiež nemusí byť najsilnejšie, najrýchlejšie, najdrahšie a čo ja viem aké naj ešte. Ale nejaké tie naj nepochybne mať musí, však?

Kombinácia ostrieľaného dizajnéra menom Ian Callum a spomínaný Computational Fluid Dynamics (CFD) vytvorili perfektné tvary.

Kombinácia ostrieľaného dizajnéra menom Ian Callum a spomínaný Computational Fluid Dynamics (CFD) vytvorili perfektné tvary.

Samozrejme, že musí. Inak by slovo senzačný absolútne neobstálo. Bez dhých rečí vám dám dôvody, prečo je typ XF a aj konkrétne azda "najnudnejšia" vezia z ponuky tak zaujímavý. Jaguar XF má spomedzi všetkých konkurentov najkrajšie telo, skvelé tvary a proporcie. Tiež som ochotný tvrdiť, že má perfektne nastavený podvozok, snáď lepšie než BMW 5 typ F10. Nuž a v neposlednom rade je ďaleko ďaleko najdostupnejší zástupca tejto triedy. Koncom marca ho na Slovensku predávali v základnej verzii za 44 800 €, tak ako to zaznieva aj vo video. Neskutočná cena pre neskutočnú mašinu. Nehovoríme tu o žiadnom holoaute.

A aby toho nebolo málo, slovenský zástupca aristokratickej britskej značky medzičasom túto cenu ešte upravil na menej než 44 200 €. Rana na solár však prichádza až v podobe cenovky 42 330 € pre základnú zážihovú V6 verziu typu XF. Stále to vami nemyká? Priatelia, tu sa bavíme o luxusnej, prémiovej limuzíne vyššej strednej triedy, alebo teda segmentu E za 1,275 milióna korún. Pred pár rokmi by ste za tieto love kupovali výbavou nabité verzie VW Golf R32 či Astru OPC.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

Pohrabme sa trošku v histórii tohto fešáka. Výrobca pozná XF ako typ X250 a charakterizuje ho nie len ako prémiový, luxusný a najmä športový sedan. Je nástupcom podľa mňa nie práve najvydarenejšieho S type. XF mal premiéru v roku 2007 na autosalóne vo Frankfurte. Začiatkom roka Jaguar Cars predstavil na autosalóne v New Yorku modernizovanú verziu, ktorej predaj a výroba začnú až počas leta 2011. XF je prvým z novej generácie Jaguarov pre ďalšie desaťročie nového milénia.

Jaguar XF vás doslova rozmazná veľkorysím priestorom, veľkým kufrom a uhlom otvorenia dverí.

Jaguar XF vás doslova rozmazná veľkorysím priestorom, veľkým kufrom a uhlom otvorenia dverí.