Peugeot 207 prišiel v roku 2006. Istú dobu existoval po boku odchádzajúcej 206.
Automobil prišiel na trh v roku 2006 a značka ho vyrábala nasledujúcich 7 rokov. V ponuke bol päťdverový a trojdverový hatchback, ktoré dopĺňalo kombi s označením SW. V roku 2009 prebehol malý facelift, ktorý po dizajnovej stránke takmer ani nestojí za reč. Niekoľko motorov dostalo nový softvér riadiacej jednotky.
207 narážala do steny v roku 2006. Za ochranu dospelej posádky získala plný počet piatich hviezdičiek. V prípade detí jednu hviezdičku stratila. Stret s chodcami si vyslúžil taktiež o jednu hviezdičku menej, ako je plný počet.
Pežot v testoch EuroNCAP nedopadol vôbec zle.
Dizajn
Jedinečnosť a nepochybne aj francúzsky zmysel pre dizajn radí síce 207 do skupiny konkurentov ako VW Polo, Škoda Fábia, Seat Ibiza, Ford Fiesta, Fiat Punto, Citroen C3 alebo Dácia Sandero, rozhodne stojí za zmienku, že Peugeot je v skutočnosti vo všetkých smeroch o niečo väčší. Automobil svojou výraznou prednou maskou získal svojich priaznivcov ale aj odporcov. Francúzi v tejto oblasti nenechali nič na náhodu a použili netradičné tvary a krivky. Nad maskou v tvare úsmevu je vyčnievajúci koniec kapoty a po bokoch pomerne ostré hrany svetiel.
Interiér vznikal v trochu umiernenejšom štýle. Klasické francúzske sedačky poskytnú príjemné prostredie pre zadok a chrbát. Podržia aj v zákrutách. Kvalita vypracovania interiéru môže byť otázna a často niečo vŕzga. Vnútro vozidla je spravidla v bežne dostupných verziách v dvoch farebných vyhotoveniach (šedá a čierna) v látke a zriedkakedy aj v koži. Zaujať dokáže aj veľké čelné sklo, ktoré končí takmer nad hlavou vodiča a s ním prichádzajúci veľký výhľad vpred.
Pokiaľ si pamätáte na film Asterix a Obelix z francúzskej produkcie, tak vozidlo je presne vhodné práve pre Asterixov. Obelixom prinášame zlé správy. Dokážu sa síce na tomto aute odviezť, no dotýkanie sa ramenami medzi spolujazdcom a vodičom počas jazdy nie je nič príjemné. Vozidlo preto rozhodne môže zaujať práve mladých ľudí, mladé rodiny s deťmi, prípadne aj pre seniorov. Peugeot 207 rozhodne nie je veľké rodinné auto, v ktorom odveziete okrem členov rodinky aj starú mamu a psa s mačkou. Na druhej strane nesklame na krátkych trasách v prímestských a mestských oblastiach. Poslúži aj na dlhších trasách napríklad na internát do univerzitných miest a keď nebudete príliš nároční, tak dá sa v pohode zvládnuť aj odvoz na dovolenku do Chorvátska. Pri troche skromnosti to vie byť teda multifunkčné auto.
Po dizajnovej stránke auto odoláva pomerne dobre. Ani dnes nevyzerá nijak zastaralo.
Francúzsky dizajn nie je v tomto prípade vôbec zlý.
Jazda a jazdné vlastnosti
Podvozok vozidla rozhodne nie je ,,tvrdý“. Auto sa pri prudšom prejazde zatáčkou dokáže dosť nakloniť, a keďže zadnú nápravu môžeme prirovnať k prívesnému vozíku, veľmi ľahko sa dostane do pretáčavého šmyku. Inak je auto tradične nedotáčavé. ESP v tomto aute je určite veľmi podstatný bezpečnostný prvok.
Riadenie je nekomunikatívne. Čo sa deje pod prednými kolesami vám elektromechanický posilňovač riadenia jednoducho nepovie. Nie je to však ani jeho prácou, pretože automobil patrí do mesta alebo maximálne na prímestské dochádzanie. V bežnom prevedení veľa športového zážitku nedostanete.
Oveľa lepšie zvládnutá mohla byť napríklad manuálna 5 stupňová prevodovka, ktorej radiace dráhy síce dlhé nie sú, no svojim gumeným dojmom a nepresnými polohami dokáže byť poriadne otravná.
Jazdné vlastnosti sú mäkké, auto sa nakláňa, riadenie je nekomunikatívne. Typický prejav malého rodinného hatchbacku.
Motory a prevodovky
Vozidlo bolo od začiatku svojej výroby vybavené 4-valcovými motormi a to či v dieselovej alebo benzínovej verzii. V začiatkoch výroby bolo dostupné s 1,4 litrovým benzínovým štvorvalcom s 8 a 16 ventilovým prevedením (53 kW a 65 kW) a 1,6 litrovým 16 ventilovým štvorvalcom s výkonom 80 kW. Koncom roka 2006 boli 1,4 a 1,6 litrové motory nahradené modernejším motorom 1,4 VTi (70kW) a 1,6 VTi (88kW), ktoré používajú technológiu ,,valvetronic“. Paletu benzínových motorov doplnili aj dva prepĺňané štvorvalce 1,6 THP s výkonmi 112 kW a 130 kW. Dieselové motory mali už užšiu ponuku a k dispozícii bol len 1,4 litrový (50 kW, resp. 52 kW) a 1,6 litrový (66 a 80 kW, resp. 68 a 82 kW ) štvorvalec HDi.
Či už vás zaujme diesel alebo benzín, vzhľadom na charakter Peugeotu 207, je veľmi ťažké povedať, ktorá motorizácia sa oplatí alebo nie. Z hľadiska vyspelosti technológie sa 1,4 – 8v javí ako zastaralý kúsok. Preto odporúčame vozidlá s modernejšou technológiou valvetronic. Naftové motory sú taktiež veľmi spoľahlivé a preto v tomto prípade bude hrať úlohu skôr rozšírenosť jednotlivých motorizácií, pričom podľa nášho názoru sa práve viac vozidiel nachádza v ponuke s prepĺňanou 1,4 Hdi. Taktiež platí, že kúsky s vyšším objemom Vás potešia zvyčajne vyšším stupňom výbavy a lepšou dynamikou.
Benzínové motory
Motor | Výkon | Krútiaci moment | Roky výroby |
1,4 | 54 kW (73 k)/5200 ot | 118 Nm/ 3300 ot | od roku 2006 |
1,4 16V | 65 kW (88 k)/5250 ot | 133 Nm/3250 ot | 2006- 2007 |
1,4 16V VTi | 70 kW (95 k)/6000 ot | 136 Nm/4000 ot | od roku 2007 |
1,6 | 80 kW (109 k)/5750 ot | 147 Nm/4000 ot | 2006-2007 |
1,6 16V VTi | 88 kW (120 k)/6000 ot | 160 Nm/4250 ot | od roku 2007 |
1,6 16V THP | 110 kW (150 k)/5800 ot | 240 Nm/1400-4000 ot | 2006- 2010 |
1,6 16V THP | 115 kW (156 k)/6000 ot | 240 Nm/1400-4000 ot | od roku 2010 |
1,6 16V THP RC | 128 kW (174 k)/6000 ot | 240 Nm/1600- 5000 ot | 2007- 2010 |
Naftové motory
Motor | Výkon | Krútiaci moment | Roky výroby |
1,4 HDI | 50 kW (68 k)/4000 ot | 160 Nm/2000 ot | 2010-2012 |
1,6 HDI | 66 kW (90 k)/4000 ot | 215 Nm/1750 ot | 2007-2010 |
1,6 HDI | 69 kW (93 k)/4000 ot | 230 Nm/1750 ot | od roku 2010 |
1,6 HDI | 80 kW (109 k)/4000 ot | 260 Nm/1750 ot | 2006-2010 |
1,6 HDI | 82 kW (112 k)/3600 ot | 270 Nm/1750 ot | od roku 2010 |
1,4 litrové HDi je pomerne slabé, no vyznačuje sa nízkou spotrebou a vysokou spoľahlivosťou.
Dizajn interiéru je príjemný. Jeho kvalita a vypracovanie záleží od výbavy.
Najčastejšie poruchy
Bežnými nedostatkami tohto auta sú opotrebované čapy riadenia a poškodený homokinetický kĺb. 207 má aj svoju tzv. ,,fantómovú“ chybu. Je ňou zvláštne zapískanie ručnej brzdy, keď ju uvoľníte a následne sa chcete pohnúť. Je to badateľné najmä v letných mesiacoch, keď je vonku nepríjemne horúco. S teplým letným počasím súvisí aj ďalšie nemilé prekvapenie. Môže sa Vám pokojne stať, že si ráno pod autom nájdete kaluž neidentifikovateľnej mazľavej kvapaliny podobajúcu sa na olejovú škvrnu. Poteším Vás, neuniká Vám olej ale v teplejších dňoch sa zvykne 207 trošku roztopiť a to najmä s dôrazom na mazacie prípravky na zakonzervovanie dutých miest podvozku. Mazivo jednoducho zredne a vytečie, no tento jav takmer vôbec neohrozuje funkčnosť vozidla. Turbodiesel v meste má samozrejme svoje nedostatky. Studené štarty a jazdy na krátku vzdialenosť alebo náhle vypínanie motoru po predchádzajúcom vytáčaní do červených otáčok a zanedbanie ochladenia turba, to všetko sa podpíše aj na ďalšie najčastejšie nedostatky tohto modelu. Potešujúcou správou môže byť napríklad výmena rozvodov až pri najazdení 250 000 km, majitelia však tento interval odporúčajú skrátiť. Nesprávne tvarovaná olejová vaňa 1,6 litrového HDI môže mať za následok vysoký obsah karbónu v oleji.
K ďalším nedostatkom patrí napríklad praskanie žiaroviek v svetlometoch alebo opotrebované tesnenie zadných dverí. Majiteľov nepoteší ani výmena zadných ložísk, ktorá môže byť drahšou záležitosťou.
Absolútne typickým nedostatkom je nesprávne fungujúci termostat, ktorý sa otvára príliš skoro. Zdatne mu sekunduje aj snímač teploty chladiacej kvapaliny. Benzínové agregáty občas preukážu problémy so škrtiacou klapkou alebo s lambda sondou. Pohonné jednotky s označením VTi môžu mať opletačky aj s variabilným časovaním ventilov alebo s prienikom chladiacej kvapaliny do riadiacej jednotky.
Vstrekovacie trysky Peugeot sú často náchylné na zlyhanie pri tankovaní nekvalitnej nafty. Aj v tomto prípade môže mať jazdenka prítomný filter pevných častí. DFP filter Peugeot 207, samozrejme, obsahuje v prípade naftových motorov. Jeho životnosť klesá pri nesprávnej regenerácii, prípadne častých jazdách v meste.
Najčastejšie poruchy |
vypálené žiarovky v predných svetlometoch |
rozpadávajúce sa tesnenie medzi zadným bočným sklom a zadnými dverami |
podfukujúci vstrekovač - usadzovanie spečenej nafty v hlave valcov |
opotrebované siletnbloky a čapy |
opotrebované ložiská zadných kolies |
chybný termostat |
chybný snímač teploty chladiacej kvapaliny |
korózia výfuku |
nefunčkná lambda sonda |
úniky chladiacej kvapaliny do riadiacej jednotky (motory VTi) |
problémy so škrtiacou klapkou (benzínové motory) |
Ponuka náhradných dielov wwww.motointegrator.sk
Diel | Premium | Standard |
Homokinetický kĺb | 75,90 € | 38 € |
Silentblok ramena predný | 10,21 € | 9,53 € |
Čap riadenia | 26,90 € | 22,90 € |
Guľový čap | 19,40 € | 16,70 € |
Tyč stabilizátora | 13,20 € | |
Lambda sonda | 97,70 € | 49,20 € |
Termostat HDI | 65,20 € | |
Snímač teploty chladiacej kvapaliny | 8,63 € | |
EGR ventil | 253 € | |
Zapaľovacie sviečky | 24,84 €/kus | |
Brzdové platničky predné | 41,60 € | 19 € |
Brzdový kotúč predný | 37,20 € | 22,20 € |
Výfuk v jeho poslednej časti často napáda hrdza.
Kúpiť?
Kúpiť /nekúpiť
Čim viac dekoratívnych a funkčných prvkov v aute nájdete, zaručene sa jedná o verziu s lepším stupňom výbavy, nakoľko exteriér auta Vás môže ľahko prekabátiť, lebo 207čka už v základe ma klučky dverí, spätné zrkadlá a nárazníky vo farbe karosérie a je obutá na 15 palcových hliníkových diskoch. Vozidlá nezvyknú mať stupeň výbavy nikde vyznačený. Výrobca ponúkal Access, Urban, Active, Active +, Premium, Allure a GT. Taktiež sa môžete stretnúť aj s označeniami verzií z akciových a prémiových ponúk ako napríklad Millesim 200.
Športové verzie majú označenie RC a sú vybavené športovým podvozkom, 18 palcovými nízkoprofilovými kolesami, športovejším vzhľadom a samozrejme preplňovaným benzínovým motorom.
Cena 207 sa pohybuje v závislosti na rok výroby, motorizácie a stupňa výbavy približne medzi 3 500 Eur až 12 000 Eur. V prvom prípade by mohlo ísť o vozidlo, ktoré by malo príliš nízky a na pohľad možno aj neestetický stupeň výbavy a v tom druhom prípade by ste naopak mohli natrafiť na predchádzajúceho majiteľa, ktorý vie čo je to mať 130 kW v tak malom aute. Zlatá stredná cesta preto jasne radí pozerať sa po vozidlách v rozmedzí ceny od 5 000 až 8 000 Eur v závislosti od stupňa výbavy. Či už ste nadšencom dieselu alebo benzínu, za tú cenu môžete získať celkom dynamické vozidlo s lepšou výbavou.
TopSpeed verdikt pre jazdený Peugeot 207: ODPORÚČAME s výhradami.