Peugeot 307 CC som preberal v chladné ráno. Celý týždeň pršalo a predpoveď počasia veľa šancí na slnečné a teplé počasie nedávala. To mi však nezabránilo v tom, aby som auto otestoval aj so sklopenou strechou. Vyčkával som na chvíle keď nepršalo. Teplota nad 17 stupňov znamenala jazdu bez strechy aj za cenu nechápavých pohľadov náhodných okoloidúcich. Auto som potrápil v meste, mimo mesta aj na diaľnici.
Peugeot zaradil do svojej ponuky typ 307 v roku 2001. Novinka bola nástupcom typu 306. Hatchback stavil na pútavý dizajn, ktorý verejnosť prijala veľmi kladne. Do ponuky sa dostala aj verzia kombi (SW/Break). V Číne a Argentíne automobilka dokonca ponúkala aj sedan.
Rok 2004 znamenal ideálny čas pre príchod kupé kabrioletu 307 CC s pevnou elektro-hydraulickou skladacou strechou. Peugeot novinku nasadil do boja najmä proti svojmu rivalovi Renaultu a jeho modelu Mégane CC. Výroba prebiehala až do roku 2008.
Predná časť sa v porovnaní s ostanými verziami líši len sklonom čelného skla.
Kupé kabriolet po vzore hatchbacku stavil na príjemný a zaujímavý dizajn. Hneď na začiatok poviem pravdu. Mne sa zjav Peugeotu 307 v akejkoľvek verzii nepáčil ani v dobe jeho príchodu, ani teraz. Napriek tomu sú reakcie na dizajn kabrioletu aj dnes väčšinou priaznivé. Preto si možno myslíte, že 307 CC získala nejaké ocenenia. Bohužiaľ, jedinú veľkú a významnú cenu má na svojom konte hatchback, ktorý bol Autom roka 2002.
Testy Euro NCAP Peugeot 307 CC absolvoval v roku 2003. Za ochranu posádky pri náraze získal štyri hviezdičky z piatich (29 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (10 bodov).
Dizajn a „wau“ efekt
Peugeot 307 CC je dlhý 4360 mm, široký 1770 mm, vysoký 1420 mm a jeho rázvor má hodnotu 2730 mm. To znamená, že kabriolet je dlhší ako sedan, ktorý sme u nás nemali možnosť spoznať.
Súčasťou interiéru môžu byť vyhrievané kožené sedačky.
Čelné sklo 307 CC má väčší sklon a je viac pretiahnuté dozadu. Zadnej časti dominujú veľké koncové svetlá. Na veľké dvere batožinového priestoru môžete upevniť nosič, ktorý zvládne 30 kg. Bočná silueta auta je primerane dynamická, no trochu príliš oblá.
Strecha vytvára oblúk. Musím povedať, že na mňa je to už trochu priveľa kriviek a viac sa mi páči „cécečko“ bez strechy.
Interiér auta má prijemný dizajn, ktorý je doplnený kvalitnými materiálmi. Má to však jedno ale. Konštruktéri Peugeotu si nedali veľa práce s kvalitným vypracovaním. To znamená, že materiály sú síce fajn, no kde tu môže niečo vŕzgať, nesedieť alebo sa odliepať.
V našich končinách budí každý kabriolet určitý stupeň záujmu. Ak však strechu nemáte v kufri ale nad svojou hlavou, môžete nepozorovane jazdiť mestom bez udivených pohľadov. Najväčšie divadlo a teda aj rozruch rozpútate počas rozkladania a skladania strechy, kedy sa kupé zmení na trasformera. Peugeot 307 CC nie je auto, ktoré by budilo záujem u všetkých bez ohľadu na vek alebo pohlavie. Z časti je to dané tým, že týchto Peugeotov je u nás pomerne dosť vzhľadom na to, že sme vnútrozemská krajina v miernom podnebnom pásme.
Vŕzganie strechy sa dá vyriešiť zvýšením hlasitosti rádia, alebo ignorovaním.
Jazda a jazdné vlastnosti
Jazda v Peugeote 307 CC je až prekvapivo tvrdá. Vďaka takto naladenému podvozku sa dôverne zoznámite s každým hrboľom, výmoľom alebo dierou. Aj napriek tomu nemôžem riadenie a ovládanie tohto auta označiť za športové. Pri šoférovaní musíte mať na pamäti, že toto auto je pomerne ťažké. Pohotovostná hmotnosť mnou testovaného kabrioletu bola 1532 kg. Peugeot odvezie až 428 kg.
Výrobca nevyrábal tento kupé kabriolet so športovými ambíciami. Jeho jazdné vlastnosti sa skôr hodia na pohodovú jazdu s vetrom vo vlasoch.
Jazda s vytiahnutou strechou so sebou prináša nepríjemné vŕzganie jej pohyblivých častí. Na to si musíte jednoducho zvyknúť alebo si dať hlasnejšie rádio. V prípade ak máte z auta kabriolet, musíte počítať s nižšou torznou tuhosťou karosérie. Pri jazde pocítite, ako sa celá karoséria trošku ohýba. Pri autách tohto typu musíte vo väčšine prípadov s týmto počítať.
Na druhej strane ma príjemne prekvapila jazda po diaľnici, kde som v interiéri čakal väčší hluk. Nízky koeficient aerodynamického odporu (0,31) však spôsobuje, že vzduch karosériu veľmi dobre obteká.
Zabudnite na akékoľvek športové ambície riadenia.
Jazda vyššou rýchlosťou so zloženou strechou pri plnom obsadení sa nemusí páčiť cestujúcim na zadných sedadlách, pretože si užijú viac vetra, akoby chceli.
Motor 2,0 16V 103 kW (140 k) a 4 stupňový automat
Pod kapotou testovaného Peugeotu bol dvojlitrový štvorvalec s výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm, ktorý bol spojený so štvorstupňovým automatom so systémom TipTronic.
Výrobca udáva maximálku 207 km/h spolu so zrýchlením na 100 km/h za 10,1 sekundy. V meste s týmto motorom zvládnete jazdiť s priemernou spotrebou viac ako 11,4 litrov. Na mojej kombinovanej trase som nameral spotrebu 8,9 l/100 km. Mimo mesta sa pri šetrnej jazde dostanete k 7 litrom.
Motor neviem ohodnotiť inak ako slovom priemerný. Nečakajte žiaden brutálny ťah ani vynikajúci zvuk. V nižších otáčkach je lenivý a ožívať začína až od 3 500 otáčok, kedy autu poskytne celkom dobrú dynamiku.
Ak sa dá, vyhnite sa 4 stupňovému automatu a radšej si kúpte kus s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Automat dehonestuje výkon a zbytočne zvyšuje spotrebu. Nie vždy som vedel pochopiť prečo prevodovka preradila a na druhej strane nie vždy som ju vedel donútiť zaradiť vtedy, keď som chcel ja. Tento nedostatok čiastočne napráva TipTronic, no 4 stupne sú jednoducho príliš málo.
Ostatné motory
Peugeot dodával 307 CC s tromi benzínovými a jedným dieselovým motorom. Najslabším v ponuke bol 1,6 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 80 kW (109 k), ktorý je jednoducho príliš slabý. Vyššiu úroveň výkonu poskytoval 2,0 16V so 100 kW (136 k), ktorý prešiel v roku 2005 modernizáciou a získa 3 kW (4 k). Tento motor môžete mať spojený aj s nevydareným automatom. Vrchol benzínovej ponuky tvoril rovnaký dvojliter naladený na 130 kW (177 k). Na trhu nájdete aj niektoré verzie prerobené na LPG.
Naftový motor získate so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke bol len jediný agregát 2,0 HDi 16V, ktorý dosahoval výkon 100 kW (136 k). Rovnako aj tento motor získal v roku 2005 po modernizácii ďalšie 3 kW (4 k). Auto s ním získava slušnú dynamiku a dieselový motor sa odmení najmenšou spotrebou, ktorá by sa v kombinovanom režime mala pohybovať okolo 6 litrov.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Celý modelový rad 307 sa vyznačuje nižšou spoľahlivosťou. Peugeot zvolal v roku 2007 do európskych servisov 240 000 vozidiel tohto typu s rokom výroby 2003 až 2005 kvôli problémom ABS a ESP.
Peugeot 307 CC nevzbudzuje príliš veľkú pozornosť. Dalo by sa povedať, že ide o menej nápadné auto.
Peugeot 307 CC má najčastejší problém najmä so svojou najväčšou devízou. Ak sa chystáte kúpiť tento kabriolet, dávajte si pozor na ovládač strechy a na samotný elektro-hydraulický strešný mechanizmus. V prípade problémov je možné strechu rozložiť aj manuálne. Na zloženie strechy potrebuje mať v batožinovom priestore manuálne natiahnutú clonu. Niekedy sa môže stať, že táto clona úplne nezapadla do spínača a auto si myslí, že nie je vytiahnutá. Väčšinou ju stačí dotlačiť.
Pri kúpe 307 CC by ste si mali dať pozor aj na stav brzdových kotúčov alebo ložísk. Kabriolet má často problémy s vybitými čapmi na prednej nápravy, stabilizátormi a s vibráciami riadenia. Krátku životnosť má aj uloženie predných ramien. Slabou trvácnosťou sa vyznačuje alternátor. Nepríjemnosti môže spôsobiť elektronika, displej palubného počítača a ovládače pod volantom. Vo svetlometoch často praskajú žiarovky H7. Rovnakou chorobou trpia aj žiarovky, ktoré osvetľujú interiér
Benzínové motory môžu trpieť zvýšenou spotrebou oleja. Naftový agregát zase máva problémy so vstrekovačmi systému common rail.
Ponuka kabrioletov je v našich autobazároch striedma. Rozhodne však nemôžem povedať, žeby boli nedostatkom.
Priestor a výbava
Interiér v usporiadaní 2+2 ponúka predným cestujúcim dobrý priestor. Horšie je to už na zadných sedadlách, kde pobyt pasažierov bude vyžadovať isté ústupky zo strany vodiča a spolujazdca. Objem batožinového priestoru je 350 litrov. Po zložení strechy ostane 204 litrov.
Peugeot 307 CC bol na svoju dobu veľmi dobre vybavený. Na palube je samozrejmosťou ABS, brzdový asistent alebo ESP. V interiéri môžete mať dvojzónovú klimatizáciu, kožený sedačky, parkovací asistent, dažďový senzor, systém natáčanie spätných zrkadiel pri cúvaní alebo satelitnú navigáciu so 7 palcovým displejom. Možno vás poteší aj palubný telefón s funkciou automatického privolania pomoci, do ktorého musíte vložiť SIM kartu.
Množstvo porúch, nešportové správanie a celkový pocit z auta podľa mňa nestoja za pár chvíľ strávených s vetrom vo vlasoch. Ak chcete jazdené kabrio, určite nájdete aj lepšiu ponuku.
Čo teda kúpiť
Peugeot 307 CC môžete kúpiť už od 4500 €. Aj napriek nízkej cene by som ja osobne toto jednoducho nekúpil. Ak máte iný názor a chcete 307 CC, tak odporúčam najsilnejšiu verziu dvojlitrového benzínového motora, ktorý je možné v niektorých prípadoch kúpiť s prestavbou na LPG. Ak chcete jazdiť s rozumnou spotrebou, mali by ste sa poobzerať po verzii s motorom 2,0 HDi, ktorá bude samozrejme o niečo drahšia.
Ak je to možné, tak sa poobzerajte po kusoch s vyšším rokom výroby. Niektoré problémy, ktorými kupé kabriolet trpel v prvých rokoch Peugeot dokázal neskôr odstrániť.
PLUSY:
|
MÍNUSY: |
TopSpeed.sk verdikt pre jazdený Peugeot 307 CC: NEDPORÚČAME!