Je to zrejmé aj na pohľad. Mercedes GLE Coupé je o poznanie väčšie auto než BMW X6.
Mercedes-Benz GLE Coupé každý vníma len ako priameho a v zásade jediného konkurenta pre BMW X6 (typ F16). Možno vás prekvapí, že X6ka je o viac než 6 cm kratšia, viac než 3 cm nižšia no 4 cm širšia. A tu rozdiely nekončia...
Model GLE Coupé, podľa očakávania a jeho imidžovej dôležitosti, získate len s tým naj, čo má Mercedes pre novú generáciu vozidiel vyvinuté. Pod jeho kapotou nenájdete menej ako 6-valcové motory. Všetky motorické verzie (s výnimkou modelov GLE AMG) sú spojené s novou 9G-Tronic prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav 4matic. Tu to zďaleka nekončí. Naopak, len začína. V Štuttgarte pre GLE Coupé a jeho športovejšie naladenie zásadne prepracovali systém vzduchového pruženia Airmatic. Ako vo videoteste opakovane konštatujem, minimálne v kombinácii s 21" diskami to auto aj v režime Comfort na horších cestách stratilo svetoznámy komfort a pohodlie. Atribút, pre ktorý veľký Mercedes mnohí stále volia pred BMW. Testovaná verzia však nebola vybavená ďalšou perličkou, doplnkovým systémom vzduchového pruženia ADS+. Tento sa neustálou kalibráciou adaptabilných tlmičov neprestajne stará o optimalizáciou nastavenia charakteristiky pruženia/tlmenia podľa vodičom predvoleného programu Dynamic select. Dá sa teda predpokladať, že s ním bude komfortný režim pohodlnejší a športový vďaka ďalšiemu stupňu Sport+ naopak agresívnejší. S ADS+ má Dynamic select 5 módov.
GLE Coupé je plnohodnotne 5-miestne so zásadne väčším kufrom (BMW X6 4-miestne). V základnom stave má o celých 70 litrov, po sklopení sedadiel dokonca až o 200 litrov viac než BMW X6.
Odpoveď na X6
Z poznámok kolegov, ktoré sa do videotestu nedostali:
Systém Parkasist funguje veľmi slušne. Parkuje pozdĺžne aj priečne. Len treba dávať pozor na obrubníky. Auto je širšie než väčšina ostatných na ulici. Keď medzi také, ktoré sú blízko pri obrubníku, parkuje samo, máte 100%-nú istotu, že vám krásne disky poškodí. Parkasist je v centre mesta, kde je málo miesta na manévrovanie a parkuje sa blízko pri vysokých obrubníkoch, skrátka nepoužiteľný.
Zámky bezpečnostných pásov sú vedľa sedadiel vpustené prekvapivo nízko. Práve to majú mnohé ostatné Mercedesy riešené opačne, teda že sú vysoko pre ľahšie zapnutie bezpečnostných pásov špeciálne obéznym a menej obratným ľuďom...
Veľký panel so stereokamerou, snímačom automatických stieračov a rozmerné vnútorné zrkadlo uberajú vyšším vodičom z výhľadu vpravo dopredu...
Ak obídem debatu o kráse, alebo dizajne, ktorá už z princípu skončí vždy nerozhodne (aj keď na oboch stranách je len zriedka rovnaký počet ľudí), výsledné zhodnotenie jednou vetou bude nasledovné: Mercedes GLE Coupé síce nie je lepšia mašina než II. generácia BMW X6 (F16), ale je o štipku lacnejší a za svoje peniaze dostanete o poznanie viac auta, čo oceníte hlavne vnútri a v kufri. V konečnom dôsledku, autá tejto ligy sa kupujú s patričnou dávkou emócií a rozum ide nezriedka úplne stranou. To je často zrejmé hlavne pri objednávaní doplnkovej výbavy, kde mnohí klikajú všetko - má/nemá zmysel. Pri kúpe tohto auta však, v žiadnom prípade, chybu neurobíte.
Málo áut má krajší, luxusnejší a prepracovanejší interiér. To je jasné. Je ale škoda, že GLE Coupé má vnútri ešte "starý" koncept a nezískal nové, oceňované riešenie ako triedy S, C a E.
Špeciálne stredný panel doslova obsypaný "nepotrebnými" tlačidlami vracia GLE Coupé do predošlého desaťročia napriek tomu, že na palube je aktuálna generácia multifunkčného a dotykového ovládača Command.
Mercedes-Benz GLE Coupé 350d
rok výroby 2015
Cenník modelov Mercedes-Benz GLE Coupé platný na Slovensku.
PLUSY: + imidž na "nezaplatenie", top prémiovka, |
MÍNUSY: - obmedzený výhľad, (vzad, malé zrkadlá, volant+clona výhľad ako z tanku), |
Mercedes GLE Coupé 350d | rok výroby 2015 |
Motor: |
prepĺňaný vznetový vidlicový 6 valec, uložený vpredu pozdĺžne, objem 2 987 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva, kompresný pomer 15,5 : 1, max. výkon 190 kW (258 k) / 3 400 ot, max. krútiaci moment 620 Nm / 1600, litrový výkon 63,3 kW (86,1 k) / l. Emisná norma EURO VI |
Pohon: | automatická prevodovka 9G-tronic, stály pohon všetkých kolies |
Podvozok: | predná náprava: dvojité priečne zavesenie kolies, zadná náprava: viacprvkové zavesenie, kotúčové brzdy, elektronické systémy ABS, EBD, ESC, AEB, elektrický posilňovač riadenia. |
Kolesá: | základné obutie: 275/50 R20 vpredu a 275/50 R20 vzadu testovaná verzia: 275/45 R21 vpredu a 315/40 R21 vzadu |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4900 x 2129 x 1 731 mm, rázvor 2915 mm, objem kufra - 650/1720 l, nádrž 93 l, pohotovostná hmotnosť - 2 250kg, kombinovaná spotreba - 7,2 l/100 km, výkonová hmotnosť 11,8 kg/kW, |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 226 km/h, |
Cena: | základný model 68 340 € testovaná verzia 99 114 € |
Na GLE C som sa, ako na každý Mercedes, tešil. Zostal som však sklamaný. Dôvodov je viacero. GLE Coupé je na Mercedes pritvrdý aj napriek tomu, že má ozaj veľký rozdiel medzi režimami comfort a sport. Auto týchto rozmerov a hmotnosti síce môže byť rýchle, no určite nie športové. Najmä pri tejto výške. Načo to teda siliť? Plusom podvozka je, že ho môžete výrazne zodvihnúť. GLE C je pre extra kufor vyslovene ozrutný a zbytočne mohutný. V tomto kontexte prekvapí vyslovene zlé nastupovanie, pod ktoré sa podpisuje vysoký podvozok, nízky A-stĺpik, strecha a vysoké bočnice sedadiel. Mám 175 cm, no do Porsche 911 sa mi nastupovalo pohodlnejšie. Systémy na palube fungujú štandardne skvelo. Výsledkom pre mňa je konštatovanie: „Šoféroval som lepšie a pritom lacnejšie Mercedesy...“