II. generácia je na pohľad absolútne iné, krajšie a zaujímavejšie auto. Má šmrnc, nápad a dovolím si napísať, že je reprezentatívne. A preto dostáva priestor v teste aj u nás, lebo nás zaujal a boli sme zvedaví, ako to všetko pod pekným povrchom funguje.
Nezávislé hodnotenie úrovne aktívnej a pasívnej bezpečnosti II. generácie Nissanu Qashqai potvrdilo, že je to mimoriadne vhodné rodinné auto. Za ochranu dospelej posádky získal 88 %, detskí pasažieri majú tiež nadpriemerných 83%. V oblasti minimalizácie zranení chodcov má viac než slušných 69% a za prítomnosť aktívnych elektronických prvkov bezpečnosti, ktoré sú súčasťou Nissan Safety Shield získal až 79%. Podrobnejšia správa o hodnotení EuroNCAP Nissan Qashqai.
Ako dokazujú výsledky hodnotenia bezpečnosti renomovaného EuroNCAP, Nissan Qashqai je s 5 hviezdičkami a 88% hodnotením mimoriadne bezpečné auto.
Meranie na modernej valcovej brzde v partnerskej firme MM racing moje dojmy z "turbodiery" ukážkovo potvrdilo. , Alebo teda, aby som bol presnejší, meraním máme krásne potvrdený neskorší nástup turba ako je dnes pre drvivú väčšinu motorov bežné. Všimnite si, ako prudko a z nízkych hodnôt rastie krútiaci moment motora v otáčkach pod 2000. 90% svojho maxima čo je 328 Nm dosahuje až pri 1750 ot. Neberte to ako výčitku, je to skôr konštatovanie, že tento motor je svojim charakterom blízky európskym TDI motorom z konca 90. rokov. V Nissane to však sugesciou vhodného okamihu preradenia majú skvelo vyriešené. Radiť vyššie vám totiž palubný počítač odporučí až pri takmer 2000 ot. A to je pre životnosť motora super!
Meranie zároven viac než potvrdilo špičkové parametre motora udávané výrobcom. Motoru sme miesto 96 kW odmerali 104 kW (142 k) a miesto 320 Nm sa podarilo 328 Nm. Po prudkom náraste sily motora do 2000 ot je jeho sila celkom konštantná a od 3000 ot len pozvoľne klesá do stratena.
Nissan Qashqai II. gen
rok výroby 2014
PLUSY: |
MÍNUSY:
|
Nissan Qashqai dCi 130 4x4 |
rok výroby 2014 |
Motor: |
Vznetový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1598 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 80,0 × 79,5 mm, kompresný pomer 15.4 : 1, max. výkon 96 kW (130 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 750 ot, litrový výkon 60 kW (82 k) / l, emisná trieda Euro6. |
Pohon: |
6-stupňová manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies. |
Podvozok: |
predná náprava MacPherson, zadná náprava MultiLink, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESP, TSC |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 18", |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4380 x 1806 x 1590 mm, objem kufra - 401 l, rázvor 2646 mm, pohotovostná hmotnosť - 1400 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 4,9 l/100 km (výrobca), počas testu 5,4 l/100 km, objem nárdže 55 l, výkonová hmotnosť 15,81 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 190 km/h, |
Cena: |
Základná verzia DIT-T 115 - od 17 990 €, |
Qashqai je veľmi príjemné, nenápadné rodinné auto. Tým je zhrnuté v podstate všetko. Po usadnutí za volant nemáte pocit, že sedíte v SUV. Aspoň ja som ho nemal. Skôr som mal nutkanie pozrieť sa na zadné sedadlá, či sú tam detské sedačky. Qashqai je podľa mňa vyslovene ako auto, s ktorým budú mamičky voziť deti do škôlky a otecko bude v kľude, že sú v bezpečí. No zdanie niekedy klame a kompaktné SUV od Nissanu prekvapí aj v teréne. Pokiaľ si teda priplatíte za štvorkolku. Prejazdnosť síce znižuje tvar predného spojleru, no Qashqai dokáže viac, ako si jeho bežný majiteľ trúfne. Treba mať, samozrejme, na pamäti, že to nie je drsný offroad a podľa toho voliť stopu. Podvozok na asfalte znesie aj svižnejšiu jazdu, hoci je jasné, že nemá prečo mať športové ambície. Auto je však vo vyšších rýchlostiach pomerne hlučné. Výrazný je najmä aerodynamický hluk okolo veľkých spätných zrkadiel, no počuť aj hluk od pneumatík. V interiéri si pochvalu zaslúžia predné sedadlá. Poskytnú dostatočné bočné vedenie a pritom sú pohodlné. Celkom zaujímavou položkou vo výbave je parkovací asistent. Na pozdĺžne parkovanie funguje štandardne ako mnoho podobných systémov. Auto však dokáže zaparkovať aj do kolmého, alebo šikmého parkovacieho boxu. Celé nastavenie, ale trvá príliš dlho. Aj priemerný začiatočník, za tú dobu pohodlne zaparkuje. Navyše kamery, z ktorých obrazu je vytvorený vtáčí pohľad majú tak malý dosah, že časť manévru robíte naslepo. Spotreba 5,4 l/ 100 km je tradične o liter vyššia ako udáva výrobca, no myslím, že celkom príjemná. Naozaj úspornou jazdou ešte môže o pár desatín litra klesnúť.