Lebo po prvých stovkách metrov v novej Corsa E OPC som sa akoby vrátil v čase o desaťročie. Ako šialene sa doba posunula, však? Dnes má auto z motora 1,6 l s turbom toľko koní, ako mali pred desaťročím prepĺňané dvojlitre. 1,6ka navyše spĺňa o úroveň vyššie limity Euro6. Je podobne výbušná, ako takmer všetky OPC, ktoré som skúsil. A na našich cestách rovnako, ba ešte viac nepohodlná ako jej predchodcovia, či súrodenci. Napriek tomu je to jedno mimoriadne nabúchané autíčko. Všetko na čom záleží dokáže robiť tak ako špička triedy, za ktorú sa považuje Fiesta ST, Clio RS EDC a Mini Cooper S.
Ostatné dve generácie Corsy sa mi tvarovo veľmi páčia. V najostrejšej verzii OPC špeciálne. Nová generácia E má oproti predošlému modelu navyše o 15 koní a 15 Nm. To znamená z pôvodných slušných 141 kW (192 k) a 230 Nm to generácia E posúva na 152 kW (207 k) a 245 Nm. A keby len to, ale maximum krútiaceho momentu je vďaka zvládnutej turboregulácii k dispozícii v rozsahu od 1900 až po 5800 ot. Krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu vo funkcii overboost dá dokonca až 280 Nm. Výsledkom je schopnosť vypáliť na stovku za 6,8 sekundy. Maximálka je pre takú malú hrču tiež slušných 230 km/h. Všetko parametre viac než hodné pre malé hothatche súčasnej generácie. Tak si to zhrňme. Je krásna, je výkonná, je super dynamická a stojí ohromne zaujímavé peniaze. Opel SR ju má v cenníku za 20 300 €, no už rok na ňu majú akciu so zásadným zvýhodnením len za 17 990 €! Za tieto peniaze je to kúpa roka!
Opel Corsa OPC generácie E má zaujímavú funkciu FSD (Frequency Selective Damping). Tá dokáže meniť tlmiace sily a prispôsobiť ich frekvenciám kmitania auta a cesty. To pre vyvažovanie športovej a komfortnej stránky pruženia. V porovnaní s bežnou Corsou je svetlá výška nižšia len o 10 mm, nemôžem však povedať, že je od zeme vysoko. Riadenie je tiež ostrejšie a tuhšie, než majú bežné modely tohto drobca. Samozrejme, brzdy na modeli, ako je tento, musia byť o poznanie výkonnejšie. Corsa OPC má štandardne 308 mm predné kotúče. V balíku Performance Package sú predné brzdové kotúče Brembo s priemerom 330 mm. Môžem potvrdiť, že tie naozaj znesú riadnu nakladačku. Ani po 6 ostrých kolách na SlovakiaRingu, ktorý je na brzdy mimoriadne náročný, nezoslabli. Okrem toho získate samozáverný viaclamelový diferenciál značky Drexler, tvrdšie nastavenie pruženia a 18" disky kolies s pneumatikami Michelin Pilot Sport. Pri tom pružení sa ešte musím zastaviť. Pravdu povediac, za celý týždeň som funkčnosť a výhody systému FSD nerozpoznal. Corsa OPC je prosto nastavená tvrdo a tuhosť pruženia si nemôžete zmeniť. Nedokážem však povedať, aká by bola bez systému selektívnej frekvenčnej úpravy pruženia. Je možné, že na našich necestách ešte tvrdšia a nepríjemnejšia pre časté použitie.
Zamrzia drobnosti
Napriek nejednej výčitke v tabuľke nižšie (mnohé z nich sú od Opela celkom zbytočne nedotiahnuté veci) je Corsa E OPC medzi mojimi hothatch favoritmi v triede malých áut. Je ohromne hravá, má čitateľné jazdné vlastnosti, napriek turbo motoru sa dá v zákrutách veľmi slušne ovládať plynom a na rozdiel od niektorých konkurentov je ozaj pekná. Na okruhu schopnosťami dorovná najlepšie mašiny v triede a za danú cenu je to skutočne bezkonkurenčná ponuka!
PLUSY: |
MÍNUSY: |
Opel Corsa E OPC |
rok výroby 2016 |
Motor: |
zážihový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih: 79 x 81,5 mm, kompresný pomer 8,8:1 rozvod DOHC, max. výkon 152 kW (207 k) / 5 800 ot, max. krútiaci moment 245 Nm / 1 900- 5 800 ot, litrový výkon 95,1 kW (129,4 k) / l, emisná trieda Euro 6. |
Pohon: |
6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies. |
Podvozok: |
nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu torzná priečka, kotúčové brzdy, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, BAS... |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky 18", |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v – 4 021 x 1 944 x 1 478 mm, rázvor 2510 mm, objem kufra - 285/1090 l, pohotovostná hmotnosť - 1 218 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 7,5 l/100 km (výrobca), počas testu 7,5 l/100 km, výkonová hmotnosť 8,1 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 230 km/h, |
Cena: |
Základný model - od 20 290 €, Akciová cena - od 17 990 € |
|
|
||||
Základná cena |
|
|
|||
Adekvátna výbava |
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
Základná cena |
|
|
|||
Adekvátna výbava |
|
|
|||
|
|
|
Corsa OPC je naozaj výborný, hravý, ostrý hatchback. Má výborné brzdy, relatívne lineárny ťah aj napriek turbu, strmé a citlivé riadenie a je krásne čitateľné. Na hrane je síce nedotáčavé, vodič ale presne cíti, kedy to príde a vie to krásne korigovať. Opel navyše už tradične ponúka ideálne rozloženie pedálov na športovú jazdu s medziplynmi. Osobne sa mi páčil aj zvuk a spokojný som bol aj s tvrdosťou podvozka. Niektorým členom redakcie sa síce zdal až pritvrdý, no podľa mňa to je dobrý kompromis. Minimálne polovica predaných kusov tak či tak skončí s ešte tvrdším tuningovým podvozkom. Ja som bol z malej Corsy OPC nadšený a dávam jej všetky palce hore.