Drastická redukcia gombíkov iCockpit je nepochybne najoriginálnejším prvkom Peugeotu 308. Je to doslova revolúcia. Ďalej je v tomto len Tesla model S. Všetkým síce nevyhovuje, ale to ani kompletne dotykové mobily a pozrite koľko ich je... :)
Vyššie verzie výbav vnútri nie len skvelo vyzerajú, ale sú aj postavené s hodnotných materiálov, majú príkladné spasovanie a v top výbavách doslova prémiovo-luxusný šmŕnc. Fakt super.
V hodnotení EuroNCAP Peugeot 308 napriek zisku 5 hviezdičiek k úplnej špičke v triede nepatrí. V žiadnom prípade to však neznamená, že to nie je bezpečné auto.
Zásadná otázka znie:
Vydržala mi radosť z auta až po koniec testu? Hmm, na miesto jednoznačne, alebo určite áno to chce chvíľu uvažovania... No odpoveď je: Vlastne áno, Peugeot 308 II. generácie považujem za veľmi vydarené auto. Počas testu mi robil zväčša radosť. Veľká škoda, že má toľko drobných chýb. Väčšina z nich je nepodstatná, no dovedna na podstate naberú.
Ak by ste opýtali, či je Peugeot 308 Európskym Autom roka 2014 oprávnene, nebol by som proti, no asi by som áno nahlas nepovedal. Ale to ani predošlému kandidátovi. Obe autá by u mňa získali veľké body, no nie I. miesto. To je však už iný príbeh... 308 II. generácie jednoznačne medzi špičku nie len svojej kategórie patrí. História opakovane potvrdila, že obľúbenosť áut a ich predajný úspech s titulom snáď v každom druhom prípade veľa spoločného nemajú. Peugeot 308 na úspech zamiešané má. A ja mu ho prajem, nie len doma vo Francúzsku, ale minimálne v Európe. Tak ako kedysi typy 305, 206, 306 a 406 ho budem na cestách rád vídať.
Peugeot 308 1,6 THP155
PLUSY:
|
MÍNUSY: |
Cenník modelov Peugeot 308 platný na Slovensku.
Motor: | prepĺňaný benzínový radový 4-valec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, objem 1 598 cm3, max. výkon 115 kW (156 k) pri 6000 ot., max. krútiaci moment 240 Nm/1 400 ot. , litrový výkon 72 kW(98 koní) Emisná norma Euro 5 |
Pohon: | suchá trecia spojka, mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon predných kolies. |
Podvozok: | nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramena s torznou priečkou, kotúčové brzdy, hrebeňové riadenie s elektrickým posiľňovačom, systémy ABS, TSC, ESC. |
Kolesá: | ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 18", rozmery pneumatík - 225/40 R18 (v ponuke 15 - 18" obutie). |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4253 x 1 863 x 1 457 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 300 kg (bez vodiča), rázvor náprav 2 620 mm, objem kufra 470 / 1228 l. |
Dynamické parametre:
Priemerná spotreba: |
max. rýchlosť - 215 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,4 s, výkonová hmotnosť - 11,3 kg/kW, podľa výrobcu - kombinovaná prevádzka - 5,8 l/100 km, počas testu 6,7 l/100 km. |
Cena: | Základný model 1,2 VTi od 12 990 € Testovaný model 1,6 THP od 17 600 € |