Recenzia Porsche Cayman S 987
Drvivej väčšine Cayman predstavovať netreba. Malé dvojmiestne kupé s motorom vstrede a zadným pohonom postavené na báze II. gen typu Boxster je nie len pre skvelé jazdné vlastnosti jedným z najlepších športiakov na svete. Mnohí iste poznáte aj značku AZ-pneu.sk. Práve vďaka najväčšiemu online predajcovi pneumatík a diskov som dostal krátku príležitosť prevetrať Cayman S na SlovakiaRingu a vy ostatní máte vďaka SMS hre šancu toto skvelé auto vyhrať. Chcete o ňom vedieť viac?
Aj keď Cayman zdieľa s Boxsterom veľmi veľa karosárskych dielcov, v dizajne sa dajú zbadať prvky prvých športových Porsche ako 550 Spyder a 904 Coupé. Pred rokom som mal možnosť veľmi krátko vyskúšať Boxster S. Nie len ja, ale všetci členovia redakcie sme zamdlievali nad jeho krásou a schopnosťami. Video len odfiltrovane sprostredkúva moje pocity z jazdy a talent, ktorý Boxster S má. Iste chápete, že je lepšie raz zažiť, ako stokrát čítať... Žiaľ, nemám na výber a preto vás dnes znovu podráždim podobným zážitkom. Dá sa povedať, že Cayman je Boxster s pevnou strechou, no nie je to celkom tak. Pre mierny posun ťažiska smerom hore, ale hlavne pre ešte väčšiu tuhosť karosérie (Boxster ju má naozaj príkladnú, no pevná strecha je pevná strecha) má Cayman síce rovnaké zavesenie kolies no trošku iné nastavenie geometrie a tuhosti tlmičov i pružín. Verzie S o ktorých sa tu bavíme majú o chĺp nižšiu svetlú výšku a ešte tuhšie pruženie i stabilizátory. A to sú pre pilotov vo vás samé skvelé správy.
Najväčšou zmenou v porovnaní s Boxsterom S je v Caymane S motor. V Štuttgarte o 0,2 litra zväčšili plochú 6-valcovú 3.2-ku a capli naň hlavy z 3,8 litra z Carrery S 997. To znamená, že motor má VarioCam plus - kompletne variabilné nastavenie časovanie oboch vetiev a tiež plynulo nastaviteľný zdvih ventilov. Základná verzia S má 6 stupňový manuál. Pre staršie verzie bol za príplatok 5-stupňový Tiptronic, od roku 2009 je v ponuke dvojspojková ostrá prevodovka PDK. Okrem toho sa dalo do Caymanu objednať elektronicky nastaviteľné pruženie DampTronic známe ako PASM od výrobcu Bilstein, set keramických bŕzd PCCB, bixenóny a SportChrono Package. Píšem v minulom čase, pretože Cayman prestali vyrábať presne pred rokom. Svet po tretej generácii Boxstera úzkostlivo čaká na nový Cayman.
Mnohí tvrdia, že Cayman, hlavne vo verzii S, je jedným z najlepších áut na ovládanie na svete. Patrím k nim. Zároveň ma zaujíma ako asi funguje Cayman R :)
Očakávania sú naozaj veľké, lebo tento Cayman od uvedenia do predaja v roku 2006 získal nespočetné množstvo poklôn, ocenení a trofejí. Potvrdzujem, že úplne oprávnene. Walter Röhrl zvládol na Caymane S s príplatkovými 19" diskami, systémom PASM a PCCB severnú slučku Nurburgringu za 8min 11 sec. Základný model S to zvládne za 8:20. V tom čase tu Walter zajazdil na Carrere 997 čas 8:15. To viac nepotrebuje komentár. Snáď len perličku, že Porsche v obavách ohrozenia predajov Carrery dlho nebolo ochotné ponúknuť ani za príplatok samosvor, tobôž nie výkonnejšie verzie RS, alebo motor s turbom. Po troch rokoch konečne v 2009 dostali predajcovia možnosť záujemcom o ostré jazdenie zaškrtnúť v príplatkoch aj LSD.
Iste vás všetkých po pozretí videa zaujíma, aký čas sa na SlovakiaRingu podaril, však? Nechcem sa vyhovárať, ale podmienky boli nasledovné: len dve merané kolá k dispozícii, letné pneu kdesi pred dôchodkom a asi 90 kilový spolujazdec... 2:40,2.
Porsche Cayman S 987 |
2005-2009 |
Motor: |
atmosférický zážihový 6-valcový boxer, uložený vzadu uprostred, objem 3 436 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih - 86,0 × 86,0 mm, kompresný pomer 12.5 : 1, max. výkon 217 kW (295 k) / 7 400 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 4 750 ot, litrový výkon 64 kW (87 k) / l, emisná trieda EuroIV. |
Pohon: |
6-stupňová manuálna prevodovka, pohon zadných kolies, samosvorný diferenciál. |
Podvozok: |
nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie, priečne skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESP, TSC, BAS |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky, rozmery pneu vpredu 235/40 ZR18, vzadu 265/40 ZR18 |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4372 x 1801 x 1306 mm, objem kufra - 261 l, rázvor 2416 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 350 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 9,6 l/100 km (výrobca), objem nárdže 65 l, výkonová hmotnosť 6,22 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 275 km/h, |
Cena: |
Základná verzia Cayman S 987 - od 55 990 € |
Pozrite si aj ďalšie autorecenzie na tému Porsche: