Qoros medzinárodný projekt so špičkovými odborníkmi, čo je poznať. Financovanie z Izraela, dizajn a konštrukcia od Nemcov, bezpečnosť od Švédov... Sídlo značky (Šanghaj) a výroba (Čangšu) z neho nerobia čínsku automobilku v pravom zmysle slova. Je to nový, doposiaľ nepoužívaný koncept vzniku automobilky.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Všetko zásadné, čo som v priebehu poldňa o aute na ktoré je dnes zvedavý každý motorista zistil prinášam v 20 minútovom videoteste. Podrobnejšie technické údaje, výbavu a podrobnejšie rozpísanie plusov a mínusov nájdete tradične o niečo nižšie. 

Čo napíšem mi znie rovnako prekvapivo ako vám. Qoros 3 je fakt dobre urobené auto. Nie len jeho montáž, ale naozaj všetko. Dizajn, konštrukcia, ergonómia, praktickosť, jazdné vlastnosti... Má aj chyby, a nie málo, no bola to jednoznačne pozitívna skúsenosť.
TopSpeed.sk test Qoros 3 sedan

1,6 turbo má síce priemerné výkonové parametre 115 kW (156 k) pri 5 500 ot a 210 Nm v krásnom rozsahu 1750 - 5 000 ot, no dynamika auta im nezodpovedá. Zrýchlenie na stovku trvá vyše 10,5 s.

Qoros 3 sedan

PLUSY:

+ pasívna bezpečnosť,
+ prívetivý dizajn,
+ výhľad vodiča,
+ robustný, kvalitný zvnútra i zvonku,
+ výkonné a progresívne brzdy,
+ jazdné vlastnosti, stabilita,
+ pruženie, kompromis komfort aj sport,

+ nízka vnútorná hlučnosť,
+ vnútorný priestor,
+ ergonómia prístrojovej dosky,
+ množstvo odkladacích priestorov,
 

     

MÍNUSY:

- rozpačitá práca prevodovky,
- dynamika pre dané výkonové parametre,
- predné sedadlá
 (slabá bočná opora i rozsah nastavenia)
- niektoré lacné prvky interiéru,
- pre plnú výbavu chýba viacero moderných technológií (aktívny tempomat, kontrola jazdných pruhov, xenóny, automatické diaľkové svetlá, prisvecovanie zákrut...)
- vysoká cena za danú výbavu.
 


 

 
Qoros 3 sedan rok výroby 2014
Hnací agregát:

turbom prepĺňaný zážihový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva, medzichladič stlačeného vzduchu, uložený vpredu naprieč, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, variabilné časovanie ventilov, rozvod DOHC, kompresný pomer 9,5:1, max. výkon 115 kW (156 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 210 Nm / 1 750 - 5 000 ot, litrový výkon 72 kW (97,5 k) / l.

Pohon: dvojspojková robotizovaná samočinná 6-stupňová prevodovka DSG (Getrag), pohon predných kolies.
Podvozok: elektronický posilňovač riadenia EPS, nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu jednoduchá vlečená náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TC, EBD, EBA, ESC a CBS, kotúčové brzdy vpredu ventilované 305 mm, vzadu plný kotúč 285 mm.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 17",
pneu 215/50 R17 Continental ContiSportContact 3.
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4615 x 1839 x 1445 mm, rázvor 2 690 mm, rozchod p/z - 1579/1585 mm, objem kufra - 450/900 l, pohotovostná hmotnosť - 1 410 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba -6,3 l/100 km (reálna 8,7 l/100 km), objem nádrže 55 l, výkonová hmotnosť 12,26 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 217 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,7 s

Cena:

 20 960 €
 

KÚPIL BY SI QOROS 3?
  • V žiadnom prípade, beriem jedine tradičné a overené produkty ( 27% )

     

  • Iste nie, čínske auto je to posledné čo potrebujem ( 21% )

     

  • Možno áno, zdá sa, že je to kvalitné auto ( 5% )

     

  • Aj áno, no iste nie za túto cenu ( 36% )

     

  • Neviem sa rozhodnúť, chcem osobnú skúsenosť ( 11% )

     

Odpovedalo 132 ľudí