Test Range Rover Evoque 2,0turbo Prestige

Range Rover Evoque je trefa do čierneho! Vôbec nezáleží na tom, že jeho systém pohonu oboch náprav nie je najlepší. Podstatné je, že toto je po dlhej dobe, a možno vôbec prvé auto, ktoré sa páči úplne každému s kým som sa stretol. A keby len páči. Ľudia ho doslova žerú, sú doň zbláznení a keď s ním v týchto mesiacoch (kým ich na cestách nebude veľa) budete jazdiť mestom, ste pre vykrútené a zasekunuté krky automaticky zodpovední za fronty v čakárni u ortopédov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Trojdverová verzia, ktorú sme mali týždeň sa na niektorých trhoch označuje Coupé. Pravdupovediac, pri viacerích 3 dverových autách s karosériou typu hatchback, alebo dvojdverových sedanov mi toto označenie lezie na nervy. Samozrejme, coupé znie podstatne lepšie ako tudor, alebo hatchback. Nemôžem však súhlasiť s tým, že coupé budeme od teraz volať každé dvoj a trojdverové auto! Je to degradácia povôdného významu. Ale v prípade tohto fešáka v trojdverovom prevedení to beriem. Keď si podrobnejšie preštudujete tvary strechy a malosť C stĺpika, má všetky atribúty športového auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
Range Rover Evoque je najkrajšie SUV na svete! Nemyslíme si to len my v redakcii TopSpeed.sk. Už to má od prestížnej poroty aj čierne na bielom.

Evoque našťastie nie je žiadna padavka, či pózer. Samozerejme, je príliš pekný na to, aby ho niekto často, alebo vôbec máčal v bahne. Ale ak by ste si to chceli vyskúšať, žiaden problém. Evoque dokáže brodiť hĺbky do 50 cm, čo je slušný údaj na mestské auto (nie pravy offroad). Má naozaj výborné nájazdové uhly na prekonávanie veľkých prekážok a okrem najlacnejšej verzie ponúka pohon oboch náprav tak, ako sa na Range Rover patrí.


Schopnosti v teréne či mimo spevnenej cesty značne zlepšuje volič Terrain Response, kde si vodič môže vybrať z niekoľkých módov nastavenia rozloženia pomeru pohonu, stabilizácie a trakčného systému. Ku klasickým módom ako sneh, piesok, bahno a asfalt známym zo starších verzií Range Roverov pribudli v tomto aute aj módy Eco a Sport.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Že sa nejedná o tvrdý offroad podčiarkuje fakt, že Evoque nemá karosériu položenú na ráme, ale samonosné riešenie s nezávislým zavesením kolies. Táto voľba je vhodnejšia pre väčší komfort jazdy, agility, odfiltrovania hlučnosti a rázov na nerovnom povrchu. Nie je však vhodná pre autá, ktoré často podstupujú trápenie v tvrdom teréne kde je karoséria mimoriadne silno namáhaná v krútení a ohýbaní. Svetlá výška 215 mm je najvyššia v triede a aj vďaka nej dokáže prekonať niektoré prekážky bez šúchania brucha či prahov.