Talisman preto nemohol prísť vo vhodnejšej dobe. Konkuruje totiž samým starčekom. Citroen C5, Peugeot 508 aj Opel Insignia už patria do dôchodku. Okrem VW Passat B8, Fordu Mondeo a skvelej Mazdy 6 si nevyberiete konkurenta ani z ázijskej produkcie, lebo súčasný Hyundai i40 nie je pre tieto autá skutočným konkurentom. Zdalo by sa, že Talisman bude mať na európskom trhu na ružiach ustlané. No ruže majú tŕne. A na každom z nich je meno Superb.
Talisman v ponuke Renaultu veľmi vítam. Nie je to síce rovný nasledovník typov 25 a Safrane a čo do pohodlia a komfortu sa nemôže s typom VelSatis ani len spomínať v jednej vete, no chvalabohu nahrádza snáď v každom smere úbohý Renault Latitude. Ten je, chválabohu, preč. Bol to tragický pokus o luxusnejšie auto v segmente D. S týmto prístupom, dizajnom ani výbavou to prosto nemohlo fungovať. Latitude sa objavil aj medzi top10 najhoršie predávanými autami v EÚ za ostatné roky. On to vlastne ani nebol pravý Renault, ale produkt tretej, málo spomínanej značky v partii Renault-Nissan, ktorej mobilné telefóny všetci obdivujú. Renault Latitude bol vlastne Samsung SM5.
Konkurenčný boj
V porovnaní s konkurenciou Talisman v pár veciach ťahá za kratší koniec. Podobne ako spočiatku Ford Mondeo, nie je k dispozícii s pohonom 4x4. Tomu vôbec nerozumiem, lebo bratstvo s Nissanom núka na výber hneď niekoľko typov pohonov 4x4 a všetci dobre vedia, že Európa sa z pohonu oboch náprav zbláznila napriek tomu, že 75 % populácie nášho kontinentu ho vôbec nepotrebuje a ani nevyužije. No ohromné promo systému, na ktorom automobilky skvelo zarobia, vytvára v tomto segmente z pohonu 4x4 doslova povinnosť.
Pre dorovnanie ponuky konkurentov má Talisman ďalšiu slabinu. Nemá totiž v ponuke väčší motor než 1,6 litra. Tiež nerozumiem, keďže vývoj niečoho väčšieho pre tento typ by snáď ani nebol nutný, stačilo by o niečo s objemom nad 2 litre poprosiť chalanov v Nissane. Motorčeky veľkosti ako má každý riadny čoper na vážnosti a majestátnosti žiadnemu autu nepridajú. Už som zachytil správy, že v Renaulte si uvedomili, že downsizingový ošiaľ prepískli. Budúci rok by vraj mali mať hotový aj prepĺňaný dvojliter. Okrem Talismanu ho potrebuje hneď niekoľko modelov, ako Mégane RS 4. generácie a nový Espace.
No Talisman má aj množstvo lákadiel. Nemusíte sa báť, že vám ho ukradnú. Zvonku aj vnútri je ozaj pekný a dizajnérsky vydarený. Je to doslova fešák. Je fakt, že menej vybavené verzie nemajú vnútri práve najkrajšie materiály a povrchy. No je priestranný, má najväčší objem kufra v segmente (aj s rezervným kolesom 605 l), viacero moderných technológií a v segmente unikátne riadenie kolies zadnej nápravy.
Francúzi si už dlhšie uvedomujú, že Talisman okrem väčších motorov potrebuje aj pohon oboch náprav. Tieto dve veci mu zásadne pomôžu bojovať s neúprosnou konkurenciou. Pridlho však trvá urobiť rozhodnutie tieto veci do ponuky doplniť. Chlapci vo Forde sa hecli oveľa lepšie a Mondeo po zhruba roku od uvedenia na trh doplnili o všetko to, čo si zákazníci v Európe žiadajú. Viem si predstaviť, že pri debate o hľadaní praktickosti mi predajca Renaultu odporučí priestranný Talisman Combi, no osobne mám viacerých známych, ktorí kupujú firemné autá v rámci prideleného rozpočtu a tí menej než 40. roční sa v kombíku ešte voziť nechcú. Delenie zadných sedadiel len na 60/40 a nie 40/20/40 ich dokáže od kúpy odradiť. Napriek tomu, že svorne priznajú, ako pekný a vydarený ten Talisman je...
Renautl Talisman dCi 160 Initiale
rok výroby 2016
PLUSY: |
MÍNUSY: |
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
||||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|