Pred sebou máme dve prakticky rovnaké autá. Ak by červený sedan nebol v špeciálnej výbave R design, ktorá teraz už nie je len o optickej zmene, ale aj úprave podvozka, jediným zásadným rozdielom medzi nimi by bolo to, z akej pištole daný kúsok tankujete. Inak sú to v hrubých črtoch dva sedany s pohonom predných kolies s 2-litrovým prepĺňaným 4-valcom (v prípade bielej verzie D4 ide o biturbo) s 8-stupňovým automatom a cenou cca 50 000 €. Červenú verziu R-design okrem bodykitu odlišuje aj podvozok. Má o 15 mm nižšia svetlá výška, tvrdšie pružiny a tuhšie silentbloky. Je jedným z až 4 možností pruženia Touring, Dynamic a plne elektronicky ovládaný adaptívny Four-C s až 500 operáciami prepočtov za sekundu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Ďalšou zásadnou zmenou je moderný 8-stupňový automat. Volvo ho komerčne označuje Geartronic, rovnako ako predošlú generáciu 6-stupňových prevodoviek. A rovnako pochádza od japonskej značky Aisin. Pikošou je, že Volvo S60 je popri Range Rover Evoque jediným autom na svete s mnohostupňovou automatickou prevodovkou uloženou v aute s pohom predných kolies a motorom naprieč. Táto technická perlička však so sebou pre bežný život prináša aj jedno obmedzenie. Podobne ako v prípade starších 5-valcových verzií ani modernizované S60-ky sa nemôžu pochváliť veľkým rejdom riadených kolies. Skôr naopak. Volvo vám svoje jedinečné konštrukčné riešenie pripomenie takmer pri každom parkovaní či manévrovaní. Samozrejme, dá sa s tým žiť a pokiaľ ste majiteľ volva, alebo väčšiny predokoliek či áut s pohonom 4x4, možno vám to až tak obmedzujúce nepríde. Najväčšiu zmenu pocítia tí, zvyknutí na rejd a manévrovateľnosť áut s pohonom zadných kolies.

Napriek silnejšej nedotáčavosti a zoslabnutím bŕzd už v 3 kole Volvo S60 T5 na SlovakiaRingu časom 2:45 milo prekvapilo. Vďačí za to pružnému silnému motoru a športovému podvozku s dobrou schopnosťou držať stopu. Tiež mnohostupňovej prevodovke, ktorá umožní mať vždy zaradený ten správny prevod. Naozaj skvelý výsledok pre nešportové auto.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Jednoduché a prehľadné označovanie modelov T3 - T6 pre benzínové verzie a D3 - D5 pre naftové je doslova geniálny spôsob, ako sa vyhnúť dlhým kombináciám čísel a písmen pre vyjadrenie motorickej verzie. Volvo je tieto roky v postupnej premene, ktorá súvisí s vyraďovaním viac ako 4-valcových motorov z ponuky. Preto aktuálne nie je možné, dokonca ani podľa roku výroby, len podľa štítka či označenia v TP určiť ktorý motor auto pod kapotou má. Zásadné však je, že T znamená prepĺňaný zážihový a D prepĺňaný vznetový motor. Číslo za označuje výkon, nie počet valcov. Pár mesiacov či rokov však potrvá, kým si na to verejnosť zvykne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Silnou stránkou Volvo je imidž. Je seriózny a nenápadný. Napriek veľmi vydarenému dizajnu s viacerými emotívnymi prvami (napríklad dvoma pozdĺžnymi prelismi na prednej kapote). Volvo S60 má šmrnc. Pôsobí ako 4-dverové kupé, no na rozdiel od nemeckej konkurencie okolo tohto faktu nerobia Švédi žiaden špeciálny krik. Môže za to hlavne veľmi pozvoľna klesajúci C-stlpik a zadné okno zapustené jemne pod jeho obrys. Auto pôsobí veľmi dynamicky a elegantne a bude tak pôsobiť aj o 10, či 15 rokov. Je to dané tým, že nemá žiadne zbytočné dizajnové výstrelky, a napriek tomu je to kus pekného, solídneho auta. Či už s R-design paketom, alebo bez.

Volvo S60 Drive-E (r2014 - spoločné pre a proti)

PLUSY:

+ vyzerajú ako 4-dverové kupé-sedany,
+ skvelý interiér, materiály, ergonómia,          luxus, ticho,
+ športové aj pohodlné sedadlá,
+ bočné vedenie aj v oblasti pliec,
+ signalizácia slepého uhla v A stlpiku, nie v    spätnom zrkadle,
+ adaptívne svetlá sú úplne super vec,
+ dobrá dynamika,
+ zanedbateľný rozdiel 35 kg (D4 vs T5),
+ funkcia 
ECO+,
+ 4 druhy podvozka
   (Touring, Dynamic, Rdesign a Four C)

     

MÍNUSY:

- veľký polomer otáčania,
- vysoká hmotnosť 1635 - 1667 kg,
- prevodovka nepodrží zaradený prevod ani
  v športovom režime,
- sekvenčné radenie pakou je opačne,
- témy menia len farby, nie správanie auta,
- oneskorené reakcie info systému,
- aj v najnižšej polohe vysoký posed,
- nevypínateľná stabilizácia.

 

Volvo S60 D4 Drive-E 
 

PLUSY:

+ zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 7,4 s,
+ dojaz o 250 km viac ako T5.

     

MÍNUSY:

- priemerna spotreba 6,1
 (konkurencia vie aj za 5,4)

Volvo S60 T5 Drive-E 
 

PLUSY:

+ R-Design vyzerá skutočne dobre
   (a komplexne rieši aj podvozok),
+ parametre takmer ako etalón BMW 328i
   (240 k, 320 Nm, 6,3 s vs 245 k, 350 Nm a 6,3 s)

     

MÍNUSY:

- nemožnosť získať manuál,
- kombinovaná spotreba 8,7 l/100 km
- v nízkych otáčkach znie ako dízel.

Volvo S60 T5 Drive-E

rok výroby 2014

Motor:

Vznetový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 969 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82 × 93,2 mm, kompresný pomer 10.8 : 1, max. výkon 177 kW (240 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 800 - 5 000 ot, litrový výkon 88,5 kW (120 k) / l, emisná trieda Euro6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 335mm, zadné 302mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19",
pneu 235/40 R19

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4635 x 1825 x 1484 mm, objem kufra - 380 l, rázvor 2776 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 560 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 6,0 l/100 km (výrobca), počas testu 8,7 l/100 km, objem nárdže 67,5 l, výkonová hmotnosť 8,14 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,3 s

Cena:

Cena základného modelu S60 T3  - od 29 090 eur

Cena testovaného modelu S60 T5 - od 37 990 eur

Volvo S60 D4 Drive-E

rok výroby 2014

Motor:

Vznetový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 969 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82 × 93,2 mm, kompresný pomer 15.8 : 1, max. výkon 133 kW (181 k) / 4 250 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 2 500 ot, litrový výkon 67 kW (91 k) / l, emisná trieda Euro6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 316mm, zadné 302mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19",
pneu 235/40 R19

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4635 x 1825 x 1484 mm, objem kufra - 380 l, rázvor 2776 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 626 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 4,2 l/100 km (výrobca), počas testu 6,2 l/100 km, objem nárdže 67,5 l, výkonová hmotnosť 12,23 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 215 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,4 s

Cena:

Cena základného modelu S60 T3  - od 29 090 eur

Cena testovaného modelu S60 D4 - od 33 090 eur

Komentár redakcie: František HANZEL

Volvo S60 je veľmi príjemné, pohodlné, pomerne nenápadné a solídne auto. Jednou z výhod Volva je určite jeho imidž. Zatiaľ, čo jeho nemeckých konkurentov ľudia vnímajú ako autá pre mafiánov, zbohatlíkov a politikov, pri Volve to tak nie je. Nová S60 navyše k serióznemu imidžu pridáva aj veľmi dynamický dizajn. S oboma motormi, ktoré sme mali k dispozícii je dostatočne svižná. Model T5 síce zrýchli na 100 km/h o 1,1s skôr ako D4, no na druhej strane si vypýta o 2,5l na 100km viac. Pre bežný život by som preto volil D4. Jeho motor má dosť sily aj na svižnú jazdu. Nižší výkon vynahrádza krútiacim momentom.  Koniec koncov 7,4 s na stovku v prípade D4 hovorí za všetko. Podvozok Volva S60 je skôr pohodlný a veľký rozdiel neurobí ani príplatkový, o 15 mm nižší športový podvozok. Podobne je na tom aj automatická prevodovka. Ak si chcete užívať pohodlnú jazdu, ani o nej nebudete vedieť.  V automatickom režime však pri prudkom pridaní plynu chvíľu váha. To sa, ale zmení po prepnutí do manuálneho režimu. Jediným nedostatkom v tomto prípade je opačný smer radenia pákou, ako by bolo prirodzené. Všetko zachraňujú pádla pod volantom. Mimochodom interiér je veľmi príjemné miesto, kde tráviť čas. Je tradične kvalitne vypracovaný a dojem z neho trochu kazí iba armáda tlačidiel na stredovej konzole. Pôsobí totiž ako retro najmä v kontraste s displejmi, ktoré nahradili klasické budíky. Z príplatkovej výbavy by som odporučil adaptívne svetlá. Už tradične fungujú vo Volve veľmi dobre. V kombinácii s automatom funguje  veľmi dobre aj adaptívny tempomat. Dokáže auto dokonca zastaviť a posúvať sa v kolóne. Človek sa až zľakne keď si, na základe toho, uvedomí, ako blízko sú autonómne autá. Úplný protiklad v tomto smere je parkovací asistent. Na zaparkovanie totiž treba ovládať brzdu a ak cúvate do kopca aj plyn, čo prekvapí minimálne 80% vodičov, ktorý s nim nemajú skúsenosť. Preto, by som peniaze zaň radšej ušetril.

Pre porovnanie, ako sme hodnotili Volvo S60 T5 R Design pred 2 rokmi.