Pred sebou máme dve prakticky rovnaké autá. Ak by červený sedan nebol v špeciálnej výbave R design, ktorá teraz už nie je len o optickej zmene, ale aj úprave podvozka, jediným zásadným rozdielom medzi nimi by bolo to, z akej pištole daný kúsok tankujete. Inak sú to v hrubých črtoch dva sedany s pohonom predných kolies s 2-litrovým prepĺňaným 4-valcom (v prípade bielej verzie D4 ide o biturbo) s 8-stupňovým automatom a cenou cca 50 000 €. Červenú verziu R-design okrem bodykitu odlišuje aj podvozok. Má o 15 mm nižšia svetlá výška, tvrdšie pružiny a tuhšie silentbloky. Je jedným z až 4 možností pruženia Touring, Dynamic a plne elektronicky ovládaný adaptívny Four-C s až 500 operáciami prepočtov za sekundu.
Ďalšou zásadnou zmenou je moderný 8-stupňový automat. Volvo ho komerčne označuje Geartronic, rovnako ako predošlú generáciu 6-stupňových prevodoviek. A rovnako pochádza od japonskej značky Aisin. Pikošou je, že Volvo S60 je popri Range Rover Evoque jediným autom na svete s mnohostupňovou automatickou prevodovkou uloženou v aute s pohom predných kolies a motorom naprieč. Táto technická perlička však so sebou pre bežný život prináša aj jedno obmedzenie. Podobne ako v prípade starších 5-valcových verzií ani modernizované S60-ky sa nemôžu pochváliť veľkým rejdom riadených kolies. Skôr naopak. Volvo vám svoje jedinečné konštrukčné riešenie pripomenie takmer pri každom parkovaní či manévrovaní. Samozrejme, dá sa s tým žiť a pokiaľ ste majiteľ volva, alebo väčšiny predokoliek či áut s pohonom 4x4, možno vám to až tak obmedzujúce nepríde. Najväčšiu zmenu pocítia tí, zvyknutí na rejd a manévrovateľnosť áut s pohonom zadných kolies.
Napriek silnejšej nedotáčavosti a zoslabnutím bŕzd už v 3 kole Volvo S60 T5 na SlovakiaRingu časom 2:45 milo prekvapilo. Vďačí za to pružnému silnému motoru a športovému podvozku s dobrou schopnosťou držať stopu. Tiež mnohostupňovej prevodovke, ktorá umožní mať vždy zaradený ten správny prevod. Naozaj skvelý výsledok pre nešportové auto.
Jednoduché a prehľadné označovanie modelov T3 - T6 pre benzínové verzie a D3 - D5 pre naftové je doslova geniálny spôsob, ako sa vyhnúť dlhým kombináciám čísel a písmen pre vyjadrenie motorickej verzie. Volvo je tieto roky v postupnej premene, ktorá súvisí s vyraďovaním viac ako 4-valcových motorov z ponuky. Preto aktuálne nie je možné, dokonca ani podľa roku výroby, len podľa štítka či označenia v TP určiť ktorý motor auto pod kapotou má. Zásadné však je, že T znamená prepĺňaný zážihový a D prepĺňaný vznetový motor. Číslo za označuje výkon, nie počet valcov. Pár mesiacov či rokov však potrvá, kým si na to verejnosť zvykne.
Silnou stránkou Volvo je imidž. Je seriózny a nenápadný. Napriek veľmi vydarenému dizajnu s viacerými emotívnymi prvami (napríklad dvoma pozdĺžnymi prelismi na prednej kapote). Volvo S60 má šmrnc. Pôsobí ako 4-dverové kupé, no na rozdiel od nemeckej konkurencie okolo tohto faktu nerobia Švédi žiaden špeciálny krik. Môže za to hlavne veľmi pozvoľna klesajúci C-stlpik a zadné okno zapustené jemne pod jeho obrys. Auto pôsobí veľmi dynamicky a elegantne a bude tak pôsobiť aj o 10, či 15 rokov. Je to dané tým, že nemá žiadne zbytočné dizajnové výstrelky, a napriek tomu je to kus pekného, solídneho auta. Či už s R-design paketom, alebo bez.
Volvo S60 Drive-E (r2014 - spoločné pre a proti)
PLUSY: + vyzerajú ako 4-dverové kupé-sedany, |
MÍNUSY: - veľký polomer otáčania, |
Volvo S60 D4 Drive-E
PLUSY: + zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 7,4 s, |
MÍNUSY: - priemerna spotreba 6,1 |
Volvo S60 T5 Drive-E
PLUSY: + R-Design vyzerá skutočne dobre |
MÍNUSY: - nemožnosť získať manuál, |
Volvo S60 T5 Drive-E |
rok výroby 2014 |
Motor: |
Vznetový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 969 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82 × 93,2 mm, kompresný pomer 10.8 : 1, max. výkon 177 kW (240 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 800 - 5 000 ot, litrový výkon 88,5 kW (120 k) / l, emisná trieda Euro6. |
Pohon: |
8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies. |
Podvozok: |
nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 335mm, zadné 302mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19", |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4635 x 1825 x 1484 mm, objem kufra - 380 l, rázvor 2776 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 560 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 6,0 l/100 km (výrobca), počas testu 8,7 l/100 km, objem nárdže 67,5 l, výkonová hmotnosť 8,14 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 230 km/h, |
Cena: |
Cena základného modelu S60 T3 - od 29 090 eur Cena testovaného modelu S60 T5 - od 37 990 eur |
Volvo S60 D4 Drive-E |
rok výroby 2014 |
Motor: |
Vznetový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 969 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82 × 93,2 mm, kompresný pomer 15.8 : 1, max. výkon 133 kW (181 k) / 4 250 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 2 500 ot, litrový výkon 67 kW (91 k) / l, emisná trieda Euro6. |
Pohon: |
8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon predných kolies. |
Podvozok: |
nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 316mm, zadné 302mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC |
Kolesá: |
ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19", |
Rozmery a hmotnosti: |
d x š x v - 4635 x 1825 x 1484 mm, objem kufra - 380 l, rázvor 2776 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 626 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 4,2 l/100 km (výrobca), počas testu 6,2 l/100 km, objem nárdže 67,5 l, výkonová hmotnosť 12,23 kg/kW. |
Dynamické parametre: |
max. rýchlosť - 215 km/h, |
Cena: |
Cena základného modelu S60 T3 - od 29 090 eur Cena testovaného modelu S60 D4 - od 33 090 eur |
Volvo S60 je veľmi príjemné, pohodlné, pomerne nenápadné a solídne auto. Jednou z výhod Volva je určite jeho imidž. Zatiaľ, čo jeho nemeckých konkurentov ľudia vnímajú ako autá pre mafiánov, zbohatlíkov a politikov, pri Volve to tak nie je. Nová S60 navyše k serióznemu imidžu pridáva aj veľmi dynamický dizajn. S oboma motormi, ktoré sme mali k dispozícii je dostatočne svižná. Model T5 síce zrýchli na 100 km/h o 1,1s skôr ako D4, no na druhej strane si vypýta o 2,5l na 100km viac. Pre bežný život by som preto volil D4. Jeho motor má dosť sily aj na svižnú jazdu. Nižší výkon vynahrádza krútiacim momentom. Koniec koncov 7,4 s na stovku v prípade D4 hovorí za všetko. Podvozok Volva S60 je skôr pohodlný a veľký rozdiel neurobí ani príplatkový, o 15 mm nižší športový podvozok. Podobne je na tom aj automatická prevodovka. Ak si chcete užívať pohodlnú jazdu, ani o nej nebudete vedieť. V automatickom režime však pri prudkom pridaní plynu chvíľu váha. To sa, ale zmení po prepnutí do manuálneho režimu. Jediným nedostatkom v tomto prípade je opačný smer radenia pákou, ako by bolo prirodzené. Všetko zachraňujú pádla pod volantom. Mimochodom interiér je veľmi príjemné miesto, kde tráviť čas. Je tradične kvalitne vypracovaný a dojem z neho trochu kazí iba armáda tlačidiel na stredovej konzole. Pôsobí totiž ako retro najmä v kontraste s displejmi, ktoré nahradili klasické budíky. Z príplatkovej výbavy by som odporučil adaptívne svetlá. Už tradične fungujú vo Volve veľmi dobre. V kombinácii s automatom funguje veľmi dobre aj adaptívny tempomat. Dokáže auto dokonca zastaviť a posúvať sa v kolóne. Človek sa až zľakne keď si, na základe toho, uvedomí, ako blízko sú autonómne autá. Úplný protiklad v tomto smere je parkovací asistent. Na zaparkovanie totiž treba ovládať brzdu a ak cúvate do kopca aj plyn, čo prekvapí minimálne 80% vodičov, ktorý s nim nemajú skúsenosť. Preto, by som peniaze zaň radšej ušetril.