Testovanú verziu poháňal 2,0-litrový zážihový 4-valec, ktorý jej dodáva 206 kW (280 k) a 400 Nm. Hnacia sila sa zároveň prenáša na kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky s hydrodynamickým meničom. Čo sa týka dynamických parametrov, tak Giulia Veloce zrýchli na stovku za 5,2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 240 km/h.
Pohon všetkých kolies Q4
Giulia disponuje aj pohonom všetkých kolies, ktorý nesie označenie Q4. Nejde však o permanentný pohon 4x4. Všetka hnacia sila ide väčšinu času len na zadné kolesá a až v prípade poklesu adhézie sa krútiaci moment presúva aj na prednú nápravu, pričom systém na ňu dokáže poslať do 50 % krútiaceho momentu motora. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi predok a zadok je stále upravované podľa aktuálnych podmienok na ceste, aby sa zabezpečila čo najväčšia stabilita auta. Pohon 4x4 zároveň pomáha autu pri výjazdoch zo zákrut a aj vďaka tomu sa Giulia môže popýšiť skvelou ovládateľnosťou. Systém Q4 tiež využíva aktívnu rozdeľovaciu prevodovku ATC, ktorá dokáže upraviť a zmeniť veľkosť krútiaceho momentu posielaného na prednú nápravu vo veľmi krátkom reakčnom čase.
Giulia profituje aj zo systému zavesenia kolies Alfa Link, ktoré je vyrobené kompletne z hliníka. Vpredu sa nachádza nové lichobežníkové zavesenie so semivirtuálnou osou riadenia, ktorá umožňuje presnejšie riadenie a udržiavanie kolies v ideálnej jazdnej stope aj v náročnejších zákrutách. Vzadu sa zase nachádza štyriapol-prvkové zavesenie.
5/6 hviezdičiek
Alfe Romeo Giulia Veloce sa v našom 4x4 teste darilo veľmi dobre. Získala 5 zo 6 hviezdičiek s výsledným časom 13,38 sekundy. Giulia mala v podstate problém len pri testoch s trakciou na jednom kolese. Skúšku s trakciou na jednom kolese vzadu ešte zvládla, no v opačnom garde to už nešlo. Je to aj vcelku pochopiteľné, keďže pri Giulii je preferovaný práve zadný pohon. Napriek tomu je zvládnutie piatich testov veľmi dobrý výsledok.